El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2006.10.13. 17:33 Amondo

Gyurcsány Ferenc: “Mindig is jobboldali voltam”

Bombaként robbant a hír, Gyurcsány Ferenc bejelentette, eddig csupán tettette, hogy baloldali. Az ügy részleteiről maga Gyurcsány Ferenc nyilatkozik lapunknak egy exkluzív interjúban.

 

El Mondo: Miniszterelnök Úr, hogy értsük a saját jobboldaliságára vonatkozó mondatait?

 

Gyurcsány Ferenc: Mindig is jobboldali voltam. Szüleim mélyen hívő katolikusként kisgyermek korom óta a jobboldali értékek mentén neveltek tíz testvéremmel együtt. Ezért az örökségért mai napig hálás vagyok nekik, nem is szakadtam el a jobboldali nézetektől soha. Egyre inkább úgy látom, az ország jelenlegi nehéz helyzetéből egyedül a Fidesz politikája mutat kiutat.

 

E.M.: De akkor mégis, hogy került az MSZP közelébe?

 

Gy.F.: A válasz egyszerűbb, mint gondolná. A keresztényi szeretet vezérelt. Láttam, hogy az MSZP-ben sok jóhiszemű, eltévelyedett embertársam van, szerettem volna jobb útra téríteni őket. Már a KISZ-be is emiatt léptem be.

 

E.M.: De akkor miért nem próbálta meggyőzni őket? Így kívülről úgy tűnik, hogy csupán aktuálpolitikai problémákkal kapcsolatban és nem alapvető kérdésekben konfrontálódott az MSZP tagjaival.

 

Gy.F.: Gondolja, hogy bárki is követett volna, ha nyíltan megmondom nekik, hogy tévúton járnak? Nem, ennél sokkal furfangosabbnak kellett lennem. Először is úgy tettem, mintha egy lennék közülük, így beférkőztem soraikba. Majd megpróbáltam elveiknek, az országhoz és a politikához való hozzáállásuknak egyfajta karikatúráját bemutatni. Reméltem, hogy ha sikerül abszurditásig fokoznom téves gondolataikat és cselekedeteiket, akkor sokan közülük felébrednek kába álmukból.

 

E.M.: Sikerrel járt?

 

Gy.F.: Tulajdonképpen célomat sikerült megvalósítani. Táncoltam mint Hugh Grant, lekurváztam az országot, aljasan viselkedtem a választások alatt, hülyére vettem a választókat majd ezt utólag elmondtam nekik, lejárattam magam angol nyelvű interjúkban, nagy nehezen megszerveztem hogy naponta szivárogjanak ki belső beszédek az MSZP-ből, állandó fecsegésemmel amilyen gyakran csak bírtam kínos helyzetekbe hoztam magam, beszédeimet olyan affektáló stílusban mondtam el, hogy én is alig álltam meg röhögés nélkül. Nem hiszem, hogy ezt lehetne még fokozni. Azonban a várt hatás sajnos elmaradt. Elképzelhetik döbbenetemet, mikor Őszödön elmondtam ál-meggyőző beszédemet, és azt látom, hogy tényleg meggyőztem a résztvevőket. Vagy amikor bizalmi szavazást kértem a kormányprogram mellett és a koalíció képviselői egy emberként bizalmat szavaztak. Egyszerűen kifogytam az ötletekből. Feladom.

 

E.M.: És most, hogy felfedte valódi pártszimpátiáit, hogyan tovább?

 

Gy.F.: Orbán Viktor már régóta a példaképem, szeretném az ő szárnyai alatt elsajátítani a politizálás művészetét.

 

E.M.: Köszönjük az interjút.

 

(Bár nem szoktunk ilyen ígéreteket tenni, de a feszült politikai helyzetre való tekintettel és az olvasóink kíváncsisága iránt érzett felelősségünk miatt most megígérjük, hogy a többi újságot megelőzve következő cikkünkben megpróbálunk Orbán Viktor helyzetértékelésének is utána járni.) 


Szólj hozzá!

Címkék: politika orbán gyurcsány öszöd


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr47151345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása