El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2007.01.02. 10:37 Éhezőművész

Hass, alkoss, gyarapíts

A minap kaptam egy spam-smst az egyik banktól, akivel amúgy semmiféle kapcsolatom nincs. Itt az egyedülálló lehetőség, hogy saját tervezésű bankkártyám legyen. Rátehetem a kutyám képét vagy akár Hulk Hogant. Végre szélesre tárult tehát a lehetőségek kapuja, így most csupán két dolog szomorít el.

Egyrészt, hogy ezt az egészet valaki kitalálta, és eladhatta, mint innovációt. Busásan meg is fizették új találmányáért. Egy olyan valaki, sőt talán egy egész team fejleszthette ki kemény agyi erőfeszítéssel, akit-akiket direkt, mint kreatív, szellemes koponyákat vették fel, úgy, hogy a HR-esek előtte ravasz kérdőívekkel tesztelték kreativitásukat.

Másrészt ezt a forradalmi ötletet persze külföldön találták ki, hozzánk már úgy importálhatták, hogy valahol bejött. Tehát egy másik zseniális koponyának sikerült olyan reklámot is kiötölnie, ami fogyasztói igényt is generált.

"A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók sok esetben valamilyen, számukra érzelmi többletet hordozó - családtag, közeli ismerős, barát, de akár a család kedvencének fotóját ábrázoló – kártyakép mellett döntenek. Szintén népszerű téma a kártyabirtokos által készített tájkép is." (forrás: bankkártya.hu)

Az MMS bukása még némileg visszaadhatta a hitet az emberben: mégsem lehetett eladni a félelmetesen jól megcsinált reklámokkal (küldd el a morajló bahamai tengerpart hangját vagy Rooney gólöröm-képét instant a havernak) egy olyan szolgáltatást, amire gyakorlatilag semmi szükségünk.


Most - sokezer más hasonlóan szellemes ötlet mellett - itt egy újabb - szakszóval "push típusú innováció", amit Ács Mihály is ügyesen hirdet, igényt fog teremteni, pár hónap múlva én is ráteszem Maldini képét a bankkártyámra, és megint egy fokkal kevésbé fogok hinni abban, hogy az ember értelmes alkotásra lett teremtve, és megint egy fokkal cikibb lesz kiejteni a szánkon, ha valaki kreatív. (kivéve egy állásinterjún)

Szólj hozzá!

Címkék: társadalom innováció sötétség hetidemagóg


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr52153658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása