El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2008.09.01. 17:35 ficus

Az elhíresült refis Monty Pythonról - Sokkoló vallási videók 1

"Az egész tévécsatorna egyetlen lecsapásra váró magaslabda" - az igen találó megfogalmazást (a jelzett természetesen a Budapest TV) egy hetilap hasábjain olvastam nemrég. Ez a frappáns kép a keresztény egyházakra ugyanilyen jól alkalmazható. Általánosítsunk nyugodtan - úgy alles zusammen. Ha van valami, amin könnyű fogást találni, az bizony a kereszténység. (No, persze van is bőven fogást kereső.)

Nem kell mást tenni: üssük fel a YouTube-ot, keressünk rá néhány idevágó kulcsszóra, és máris bizarrabbnál bizarrabb képkockák között tallózhatunk. Bukott tele-evangelizátorok, fafejű prédikátorok, furán őrjöngő tömegek, dögunalmas monológok… Most induló sorozatunkban a labdalecsapók vitorlájából próbáljuk kifogni a szelet. (Feltételezve, hogy csak az igazán ambiciózusak indulnak vitorlással labdát csapni.) Farkasszemet nézünk a YouTube görbetükrével. Közösséget vállalva - ahol még lehet - a képeken szereplő fura fazonokkal. Hogy ezek is mi vagyunk. Bármily fájdalmas is.

Mindjárt kezdjük hazai vizeken (khm, vitorlás, értitek…):








Most már tudjuk, hogy Durica öngólja csupán felejthető sporttörténeti epizód. A fenti filmek készítői elképesztő bravúrral durrantanak saját hálójukba. Mármint abba a bizonyos emberhalászó hálóba. Merthogy az eredeti cél - bármily hihetetlen - a magyar „ífjúság” megszólítása volt pozitív „bibliai” üzenetekkel. Ez meg is történt. A megszólítás. Bár az M1 csak valami eldugott idősávban tűzte műsorra, a filmek - a Subbának és a YouTube-nak hála - sok-sok tízezer, a református egyházról vélhetően mit sem tudó „ífjúhoz” jutottak el. Egyházi körökben páratlan sikerű marketingakció. Rajtunk röhög az egész fiatalság.


120 komment · 1 trackback

Címkék: média videó egyház keresztények


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr64643348

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.02. 08:05:48

El Mondo blog - Az elhíresült refis Monty Pythonról - Sokkoló vallási videók 1Nem kell mást tenni: üssük fel a YouTube-ot, keressünk rá néhány idevágó kulcsszóra, és máris bizarrabbnál bizarrabb [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teolog 2008.09.01. 20:01:12

A harmadik részlet - az evangelizáció nevében - egy torz istenképet közvetít, ami elég nagy baj. Milyen egyház ez? "Ha eléggé hiszel, Isten meggyógyít." c. neurotikus téveszme.

Százezrek élete igazolja, hogy ez nem így van, néha bármekkora a hited, nem történnek úgy a dolgok, ahogy szeretnéd. Szerencsére ez nem ütközik ugyancsak e százezrek hitével, ami valamiért mégis túléli a halált is.

gravy_t 2008.09.01. 20:05:54

Vigilance is our shield
That protects us from the squalid past.
Knowledge is our weapon
With which we carve our path
To an enlightened future.

Nemhiszem 2008.09.01. 20:27:40

Nem tudom, hogy a 2. részlet miért került be a válogatásba, de nekem már önismereti és párkapcsolati oktatófilmként is határeset.

Az pedig, hogy a hittan keretében sikerül rendezni a problémát (dehogy sikerül!), azt bizonyítja, hogy a szerzőnek lényegében nincs sem vallásos, sem pasztorációs tapasztalata. Ez lila köd, hiteltelen cukormáz.

tomcsi71 · http://tomcsi71 2008.09.01. 20:35:10

marhára nem mindegy melyik vallás, melyik iskolája, melyik lelkésze akivel találkozol... ha mákod van jó iskolád volt, remek élményekkel és talán hívő leszel... ha nincs peched tisztességes színvonalú iskolába jártál, ahol még nevelni is próbáltak a gyerek megőrzésen felül... ha peched van megutálod egy életre... általában felekezettől független, de azért a protestáns iskolák kevésbé merevek...

gabcigirl 2008.09.01. 20:43:06

Jáááááááááááááááájjjjjj, ez fájt. PKM-azaz pükösdi karizmatikus keresztény v'ok, viszont gáz, hogy mindig az ilyen nyomi módon hívő emberek ájtatos nyafogása miatt kell bizonygatni, hogy ez nem erről szól. A bibliai kereszténység valóságos élet, erő, szellemi hatalom, nem pe'g dagályos nyafogás.

Mattheo Guilleaume · http://elmondo.blog.hu 2008.09.01. 20:43:21

"A harmadik részlet - az evangelizáció nevében - egy torz istenképet közvetít, ami elég nagy baj. Milyen egyház ez? "Ha eléggé hiszel, Isten meggyógyít." c. neurotikus téveszme."

Sztem az a rész inkább arra akar rávilágítani, hogy melyek a valódi csodák az életünkben. Hogy hát nem az, amikor a Biblia megmozdul az imádságunkra, hanem, ha vki meggyógyul. Rendkívül bugyuta, viszont nem az a teológiai tanítás, amit te mondasz.

Ha vki ismeri pl. többé-kevésbé a református énekeskönyv szövegeit, akkor tudja, hogy ez a fajta tanítás eléggé távol áll a református teológiától. Sőt, ebben a kérdésben pontosan, hogy igen nagyot alkotott, hogy szembe mert nézni azzal a kérdéssel, hogy sok helyzetből az Isten megdöbbentően hiányzik...

gabcigirl 2008.09.01. 20:48:15


Egyébként én is hiszem, hogy Jézus ma is betegeket gyógyít. Rengeteg ilyen ismerősöm van és nem náthából meg citromos teával kikúrálható dolgokból jöttek ki hit által, hanem igen komoly fizikai megpróbáltatásokból.

józan' 2008.09.01. 20:59:28

Ez már az egész netet körbejárta, nem ártana ezt abbahagyni, mert valóban kurva szar.
Szvsz felesleges is elemezgetni, elkezdeni pörögni a témán, ez egy elk*rt project volt.
Van ilyen.

erőspista 2008.09.01. 21:03:54

Azért a Hillsongos videókhoz hasonlítgatni azért meredek, mert azok tisztán sales célokat szolgálnak fizetős bulikhoz, konferenciákhoz. Nem tudom, hogy a református gimiből voltak e, de anno látam Debrecenben egy ízelítőt 3-4-edikes tanulóktól és több, mint pengék voltak. Egyszerűen azért mert tanulták, ide is hasonló kellett volna minimum. Viszont kérdés mikor megy a csili-vili megaprofi látvány technika a tartalom rovására, lásd. USA teleevangelsiták

Mattheo Guilleaume · http://elmondo.blog.hu 2008.09.01. 21:08:07

"Viszont kérdés mikor megy a csili-vili megaprofi látvány technika a tartalom rovására, lásd. USA teleevangelsiták"

Külön bejegyzés lesz...

erőspista 2008.09.01. 21:14:05

ja és látványtechnika :)

kaffer 2008.09.01. 21:19:13

Az első videón a srácnak miért lenne fontos a kapcsolat? Csont homi. Nem baj, csak ne beszélne így a kicikém.

Mattheo Guilleaume 2008.09.01. 21:30:24

"ja és látványtechnika :)"

Meg teleevangelisták, mert hogy a síiták az más... (:

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2008.09.01. 21:33:44

Már a subbás posztnál is írtam, hogy a tanárképző fősulisokat NE nevezze senki refiseknek. Mert:

1. Kb. annyira egyházi iskola az, mint a Pázmány. Kevéssé. A ref. egyház visszakapta az intézményt, működteti, de nem lett egyházi iskolává úgy, ahogy itt azt mindenki sugalmazza (még).

2. Debrecenben egyedül a Debreceni Református Kollégium diákjait nevezik refiseknek. Ez az iskola 1538 óta folyamatosan működik. Más jogtalanul bitorolja. :)

vazzzz 2008.09.01. 22:00:24

áááháháhááááá
ha ez igényes, én vagyok a római pápa. ennél még a Barátok köztben is jobb színészek játszanak. ezek még egy kurva szöveget sem tudnak megtanulni.
szarok a színészek, szar a téma.
ha nem lenne a vastürelmem, 10 másodpercig se néztem volna.

na mivan? 2008.09.01. 22:09:45

debrecen már város?

erőspista 2008.09.01. 22:10:41

Mattheo: jogos, nagyon más :)

József 2008.09.01. 22:13:54

"Akik azonban hitetlenek, azok átadják magukat az e világ élvezetének és csak esznek, amiképpen esznek a barmok. A pokol tüze lesz az ő lakhelyük."

Csutka 2008.09.01. 22:21:47

Vicces, ez a RoflNET.blog -on volt kint 1. mégis a subbát tekintik forrásnak....
amúgy ez a reklámCAPTCHA roppant idegesítő

Keresztyén 2008.09.01. 22:27:41

Hát igen, a tévéfilm nem a mi műfajunk. Sem a tévé, sem a film. Mi valóságban éljük az életünket, nem a tévé előtt pöffeszkedve virtuális világban, házimozival, lopott filmekkel. A gyülekezet hibázott, hogy drámát forgatott, meg egyáltalán elvállalta a tévés szereplést. Én személy szerint a tévés istentiszteletnek sem vagyok a híve, mert az istentisztelet elengedhetetlen kelléke a személyes részvétel.
Érdemes átgondolni, hogy a tévé milyen arányban a Sátán eszköze, és akkor a látottak önmagukért beszélnek. Még egyszer: nem a mi világunk ez, és nem volt szerencsés ide betörni. Nem nekünk kell a tévébe vonulnunk, hogy megszólítsuk az előtte ülőt, hanem azt kell felállítanunk és kivonnunk a tévé elől.

bakkostóni 2008.09.01. 22:34:42

Most akkor Isten elvállalta a főszerepet. vagy ez csak ilyen epizódszerep, amíg nincs valami nagyobb mellű helyette? Mer én most ezt nem értem...

Mattheo Guilleaume 2008.09.01. 22:56:55

Kedves Keresztyén, ne haragudj meg túlságosan azért, amit írok, de pont a bejegyzésed az egyik ékes bizonyítéka, hogy némely keresztény kollégák a valóság helyett - amiről most ne kezdjünk el vitatkozni, hogy mi is az tulajdonképpen - valami egész furcsa szabályok szerint megkonstruált világban élnek, és itt távolról sem az Isten országáról van szó...

Varj · http://www.varj.freeblog.hu 2008.09.01. 23:06:32

Keresztyén, ettől halványan felrémlenek azok az idők, amikor a könyvnyomtatást tartották a Sátán találmányának, merthogy a gondos kézírással, cizellált ikonográfiával készülő, latin nyelvű katolikus bibliák sehogy sem bírták utolérni olcsóságban és népszerűségben az anyanyelvű protestáns kiadásokat...

Ez is csak egy műfaj, és egyértelműen lehetséges jónak lenni benne. Emlékszem, annak idején a Legyetek jók, ha tudtok határozottan tetszett, pl. :D Később meg a Krisztus utolsó megkísértése. Nem is szólva a képregény-biblia sorozatról. Abszolút el tudnék képzelni egy keresztyén tematikájú metafizikus képregényt a Sandman stílusában, sőt keresztyén számítógépes játékot is akár...

Szvsz ezek az új műfajok csak folyton megújuló kihívást jelentenek a keresztyének számára, újra meg újra el kell szakadni a bevált, már rutinosan alkalmazott kliséktől és valódi ihletéssel valami újat és elevent létrehozni. A reneszánsz, a felvilágosodás és az iparosodás átvészelése után nehogy már a mozgókép és az internet intsen be nekünk :D

zsolt 2008.09.01. 23:08:07

látványtemplom
látványközösség
látványegyház
látványprédikátor

Jesusisdead 2008.09.01. 23:16:04

Szerintem ez egyszerűen kortünet. Ez a három film egyáltalán nem nagyobb gáz, mint ami általában a tévében megy.

Azért legalább kereshettek volna valakit, aki nem ilyen feltűnően beszédhibás.

Ami igazán übertrágyagáz, az tényleg a "keresztény" popzene :-) Hogy is mondta a klasszikus? "Fiúk, lányok, mindjárt hányok!"

benyoka 2008.09.01. 23:19:16

Én csak azt nem értem, miért kell rögtön az egész kereszténységre asszociálni? 1mrd+ emberről és a hitükről gyors mérleget vonni 3db tévéreklámból, hmm... Kb. annyira jogos, mint rasszista fajelméleteket alkotni egy adott népcsoport néhány képviselőjének a viselkedéséből. Azaz semennyire. Persze aki akar, mindig talál magának egy lökött papot, béna könyvet, gyengébre sikerült reklámot, amibe kapaszkodhat, ha meg akarja magyarázni magának, hogy miért éli Istentől távol az életét. Emberileg érthető viselkedés, csak kérdés, hogy van-e értelme.

bakkostóni 2008.09.01. 23:27:23

Hát már miért ne lenne? Van aki másban leli az élet értelmét, mi ebben a felfoghatatlan? Különbözőek vagyunk, ne akard megmondani a tutit, ha egy mód van rá...;)

Varj · http://www.varj.freeblog.hu 2008.09.01. 23:33:57

Popzenei témakörben nem tudok nyilatkozni, de egyéb példákból nyilvánvalónak tűnik, hogy itt is csak arra van szükség, hogy az elhivatottsághoz tehetség is párosuljon.

16 Horsepower pl., vagy később a Woven Hands. (Black Soul Choir fenn van youtube-on)

A Tankcsapdától az Élni vagy égni sem volt olyan rossz, ha nem is a legjobb albumuk.

Személyes kedvenc a Tooltól a 10.000 Days, ők ugyan nem kifejezetten vallásosak, de ez egy gyászének és nem sok ilyen gyönyörű és éterien spirituális verset/dalt ismerek.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.01. 23:37:29

"Bukott tele-evangelizátorok, fafejű prédikátorok, furán őrjöngő tömegek, dögunalmas monológok"

A felvezetés nagyon találó: ha van valami, amin nagyon könnyű fogást találni, azok a bukott tele-evangelizátorok, fafejű prédikátorok, furán őrjöngő tömegek, dögunalmas monológok. De ez mind nem azonos a kereszténységgel.

Csak ennek felismerése elvenné a frappáns bevezetést.

Kati 2008.09.01. 23:38:00

Miért fikázzatok a keresztény popzenét? Szerintem van belőle ócska is meg jó is. Mint a nem keresztényből is.
Ez például szerintem jó:
www.overtherhine.com/recordplayer/recordplayer.html

hogyismondjam 2008.09.01. 23:42:45

..hát igen, a rendezőnek fingja sincsen az ősegyházról, és rettentően gagyin, pár percbe szeretné belesüríteni a mondanivalót, amit lehetetlen, és álképet fest, hogy pont egy hittanon már egyből kibékülnek és a szőke picsa és csávó élete ismét boldog lesz, ami nagyon hatalmas tévedés!!! Mondhatni nem sok köze van a valláshoz, csak egy ócska love story sikerült belőle... Alfred Hitchcock-nak is 30 perc kellett, hogy elhitesse a nézővel, hogy gyilkosság történt, pedig nem történt gyilkosság... Ezekben a kisfilmekben viszont sajnos sok magyar fiatal lehetne szereplő, persze ők nem mondják ki ezeket a szavakat, csak gondolják, igy kimodva érdekes viszont, hogy az apám alkoholista, szüleim elválltak, stb. Olyan 50% körüli a válási arány jelenleg ma Magyarországon, és elég kevés gyerek tudja kiheverni, ha a szülei válnak... Ha nem válnak, hanem alkoholisták, vagy cigányok a szülei, annak a gyereknek sincsen jobb helyzete... Sajnos ezeknek a gagyi filmeknek valóságalapjuk van, annak ellenére, hogy az ősegyháztól kicsit távol állnak... Ezt a kegyetlen valóságot próbálja kicsit kiszínesíteni, de kár, hogy azt akarja a rendező elhitetni, hogy a vallással egyből minden jobbra fordul. Pedig a szülők ugyan úgy el lesznek váklva, és alkoholba, vagy tüdőrákba pusztulnak el....

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.01. 23:43:05

átpörgettem a videókat, hát tényleg ... nem túl jó pedagógiai érzékkel állították össze, nem túl jó színészekkel. így pedig a jó szándék nem hasznosul.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.01. 23:44:41

hogyismondjam,

"Ha nem válnak, hanem alkoholisták, vagy cigányok a szülei,"

na szépen vagyunk, se nem válok, se nem vagyok cigány, akkor kezdjek inni...?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.01. 23:45:44

hogyismondjam,

"Pedig a szülők ugyan úgy el lesznek váklva, és alkoholba, vagy tüdőrákba pusztulnak el."

ez egy érdekes kérdés, hogy miben pusztulunk el, de tudsz alternatívát? mármint az elpusztulás helyett...?

benyoka 2008.09.01. 23:52:06

Nem akarom megmondani a tuttit. Csak azon csodálkozok újra s újra, ahányszor szenvedélyes kritikát (de mondhatnám inkább, hogy fikázást)
olvasok a vallásomról, hogy mi motiválja az embereket erre. Komolyan nem értem. Én pl. kersztény vagyok, és ebből következően nem vagyok sem ateista, sem buddhista, sem muszlim, stb. De az identitásom pozitív irányú, tehát azért nem vagyok pl. ateista, mert hiszek Istenben, és nem azért, mert ezer és egy lecsapni való labdám van az ateizmus ellen. Ezért nincs is késztetésem, hogy blogokban, munkahelyen, stb. fikázzam az ateistákat. Nem értem, hogy fordítva miért nincs így.

Hacsak nem az az oka, hogy mégiscsak van valami a kereszténységben. Mert ha egy üres lufi lenne, egy szánalmas mese, akkor lehet, hogy még 2000 év után is lennének naív, együgyű követői, de biztos, hogy nem lenne szálka ennyi ember szemében.

hogyismondjam 2008.09.01. 23:53:58

nem tudok, a szülők megdöglenek, és a gyereknek csak egy értelmes baráti/netán vallási környezetben van esélye... (Hacsak a Fletó nem fogadja örökbe:))) Sok haverom van, akiknek elválltak a szülei, apuci megadott pénz terén mindent neki, de a lelkében ott van a múlt, és azóta is fáj neki, amit nem tud kiheverni... De külsőleg jól néznek ki, és 'rendbe jöttek' ezen haverok szerecsére, nagyjából túlélték a dolgot, azaz a szülők hülyeségeit...

ficus 2008.09.01. 23:56:14

elemes2:

"A felvezetés nagyon találó: ha van valami, amin nagyon könnyű fogást találni, azok a bukott tele-evangelizátorok, fafejű prédikátorok, furán őrjöngő tömegek, dögunalmas monológok. De ez mind nem azonos a kereszténységgel."

nem azonos, azért ebben mi is bízunk itt az el mondóban. meg abban is, hogy ezt el tudjuk mondani...

viszont mit szólsz ahhoz, hogy könnyebb fogást találni a keresztényeken, mert magasra tesszük a lécet. ne állj piedesztálra, és nem döntenek le. aki lent áll, az vígan döntögetheti az (ál)szenteket, aki meg feláll oda, az mindig imbolyog...

kozmolab 2008.09.02. 00:09:04

MÉGIS MI A JÓ BÜDÖS FRANC EZ???????
Aztabüdösk*rva...
(nem tudok lehiggadni)

Big-B 2008.09.02. 06:15:58

Szóval mielőtt vallási témákról kívánok beszélni, össze kell balhéznom a csajommal? Mondjuk a szőkéért kár volt.
A husi csaj meg bekettyózott, ami azért lehetséges, mert "csoda történt, Isten tényleg mindenható".

Háleluja

Big-B 2008.09.02. 06:17:41

benyoka: hány éves korodban döntötted el, hogy keresztény leszel?

VÉGVÁRI 2008.09.02. 06:38:20


.......igen aki Győzikén, Mónikán, Balázson és Gyurcsányon nevelkedik annak ez tényleg gyér....vagy csak nem érti!!

Nyuhaha 2008.09.02. 07:18:22

Megint ostoba emberek által készített ostoba videók alapján vontok le következtetéseket a kereszténységről.
ez kábé olyan baromság, mint két embert bemutatni, akik egy üzletben ahogy egy turmixgép árán veszekednek=zsidók. Be kellene már látni, hogy a buta tanítás legalább olyan veszélyes, mint ide kigyűjteni csokorba ezeket a filmeket, mondván: ez a kereszténység. Sőt. Valószínűleg nem túl jó szándékkal tetted ki ezeket a filmeket, feltételezem komoly lelki problémáid lehetnek, és ezzel próbálod ellensúlyozni? Azért, mert a vallást szapulod, te még nem leszel bűntelen szent kedves ficus.

Nyuhaha 2008.09.02. 07:27:49

egyébként nem értem, hogy a világi emberek mire olyan büszkék?? a nyíltan terjedő pedofíliára, amikor egyre fiatalabb lányokat vetkőztetnek le nagy egyetértésben, hogy azután a neten lehessen nézegetni, vagy a korrupt világi politikusokra, vagy a szánalmas tüntető tömegre, amelyik ha megéhezik akkor befejezi a tüntetést és hazamegy kajálni, vagy hogy a magyarok szexbálványa egy harcsaszájú szétvagdosott öregasszony, aki undorító testét is szívesen közszemlére teszi, vagy mégis mire van akkora arcotok kedves világi emberek, amikor egy olyan dolgot sem tudtok felmutatni, ami jobb lenne mint a kereszténység? ha viszont ennyire béna világot "építgettek" magatok köré, akkor mire van ekkora arcotok?

Keresztény 2008.09.02. 07:44:00

Kedves Nyuhaha, tökéletesen igazad van, köszi, hogy megosztottad velünk! A videó azonban... Hát, hogy is mondjam... Tényleg nem jó. De nem rosszabb, mint pl. a "Győzike show", amiből szintén csak 1-2 percet lehet elviselni anélkül, hogy az ember viszolyogjon.

Bucó 2008.09.02. 07:44:34

Nyuhaha, szerintem félreérted, a poszt szerzője gyakorlatilag önkritikát gyakorol, mivel végig többes egyben ír.....szerintem az a szomorú, hogy ez a videó átment minimum 3 szűrőn: 1) a készítőkön 2) azon, aki az egyház részéről megrendelte 3) az MTV cenzúráján, ami talán külsős tartalom esetén nincs is....

Az viszont mindenképpen ultragáz, hogy mi keresztények ilyenkor a fikázót kezdjük el fikázni, és ha legközelebb készül egy ilyen produkció, akkor sem lesz senki, aki odamenne, és azt mondja, hogy "gyerekek, ezt ne". A keresztény szeretetet marha könnyű a kritikátlansággal elfogadni......:(

Bucó 2008.09.02. 07:46:13

bocs, a kommentem utolsó szavát elírtam: "elfogadni" helyett "összekeverni"

Keresztény 2008.09.02. 07:51:05

Ja, elfelejtettem az előbb, hogy aki ateistaként tényleg kíváncsi arra, hogy "mire jó" a kereszténység, vagy kicsoda Jézus, mindenképpen nézze meg a PAX tévén az "Alpha-kurzus"-t, vagy keresse meg a net-en! De az egészet nézze végig ám! Ha annyi esélyt, mint pl. Győzikének, vagy a focinak, vagy más hülyeségnek, megad Jézusnak is (az időráfordítást értem ez alatt), utána jogosan kritizálhatja (ha még tud, persze). Addig pedig jobb, ha csendben marad! Szép napot!

Machiavelli 2008.09.02. 07:53:41

Számomra ez is éppen olyan nézhetetlen, mint a barátok közt, vagy a jóban rosszban, erőltetett színészi játék itt is, ott is...
A magyar keresztény és keresztyén egyházak nagy hátránnyal indulnak ami a terjeszkedésük ilyen formáját érinti. Nem tudtak természetesen belenőni a mai eszközök használatába.

Lehet őket bántani, hogy közpénzből készült, bár nem tartom valószínűnek, hogy ők is kaptak 200 milliót erre a produkcióra. Mint a Jóban, rosszban. Legfeljebb közszolgálati műsoridőt...

Azért halkan megjegyzem, a hit nem racionalitás és nem egysíkú gondolat. A legnagyobb gagyi is megérinthet valakit, mert a hit ajándék. Amit ti kedves fikázók nem kaptatok meg. De egy vaknak hiába meséled, hogy milyen a hajnal...
Boldogok, akik megkapták.

benyoka 2008.09.02. 07:59:24

Big-B: 23. Kis koromban jártam templomba, aztán 14 évesen hátra arc, aztán 9 évre rá meg vissza.

Bár nem egy pillanat alatt lezajlott fordulatról volt szó, inkább egy több éves folyamatról, amiben volt egy olyan pont, hogy próbáljuk ki, van-e Isten (azaz csináljunk úgy, mintha lenne).

Nyuhaha és a többiek: én - keresztényként - sem lennék annyira kiborulva ezekre a videókra. Olyan, amilyen, ha egy első próbálkozásnak vesszük, akkor akár még értékelni is lehet. Bár a műfajjal szemben nekem is vannak fenntartásaim. Ha valaki 3 percben hitelesen akar bemutatni egy komplett megtérést, akkor valami nagyon jó sztorit kell összehoznia, hogy ne azt mondják az emberek, hogy "Na tessék, a szokásos keresztény klisé!". Szinte lehetlen feladat. Mindenetre megpróálkoztak vele, ami pozitív.

Ha valaki ebből messzemenő következtetéseket von le, az nem a videók hibája.

Bucó 2008.09.02. 08:30:53

Pápu, köszönjük az építő hozzászólást! Bár ha arra gondolok, hogy a tévé a modern ember ópiuma, akkor ez alapján a marxot idéző gondolat alapján túl sok jó nem sül ki abból, ha a a vallás a tévébe kerül:))

Cyprián 2008.09.02. 08:31:38

nem, nem a vallás a nép ópiuma.
Már Simone Weil megválaszolta híres anti-marxista mondatában:
" a nép ópiuma nem a vallás, hanem a forradalom"

Pápu nem sárga tetű 2008.09.02. 08:43:45

Simone Weil válaszát a történelem újra és újra megcáfolja, Marxét viszont azóta sem sikerült.

sakwa 2008.09.02. 08:44:04

"Nyuhaha 2008.09.02. 07:27:49
egyébként nem értem, hogy a világi emberek mire olyan büszkék?? a nyíltan terjedő pedofíliára..."

Én a római katolikus papi pedofíliára vagyok büszke.

Ezek a filmek pedig vacakok, a vallást így népszerűsíteni óriási baklövés, akkor már inkább egy egyórás Etus-monológ a Szomszédokból.

W 2008.09.02. 09:11:12

"... Ha nem válnak, hanem alkoholisták, vagy cigányok a szülei, annak a gyereknek sincsen jobb helyzete..."

Az egész bejegyzés ,és kommentek közül ezen röhögtem legjobban:)

Bucó 2008.09.02. 09:54:03

Tegyünk már be jó vallási időt is, akinek van ideje...én már láttam olyat, csak időm nincs rá előkeresni meg belinkelni.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.09.02. 09:55:38

Két katolikus pap beszélget:
- Mit gondolsz, megérjük meg a colibátus eltörlését?
- Áááááá, mi már biztosan nem, majd csak az unokáink!

Cyprián 2008.09.02. 10:14:35

Kedves Pápu!

marxnál nagyobb lúzer kevés koptatott tintát a XIX. században.
Már a I. világháború a marxizmus tömény cáfolata volt. A különböző népek testületileg burzsujostúl-munkásostúl egymás torkának estek, a proletár osztályöntdat délibábnak bizonyult.
Aztán a marxizmus egy bizánci küldetéstudattal kevert változata győzött egy elmaradotabb-bár azelőtt pont egész jól fejlődő -országban. Az eredmény egy új rabszolgatartó istenkirályság lértejötte lett.
Aki ezek után hisz a saját családját verő, feleségét csaló, alkoholista filozófusnak (aki persze saját meglátása szerint nem volt filozófus) akinek egyetlen érdeme az volt hogy keresztezte Hegelt a materializmussal, annak gratulálni tudok, és kívánom próbálja ki a gyakorlatban Marx gyönyörű tanait valahol jó messze tőlem.

Mattheo Guilleaume 2008.09.02. 10:53:44

"Sőt. Valószínűleg nem túl jó szándékkal tetted ki ezeket a filmeket, feltételezem komoly lelki problémáid lehetnek, és ezzel próbálod ellensúlyozni?"

No, olvassunk közösen Nyuhaha:

"Bukott tele-evangelizátorok, fafejű prédikátorok, furán őrjöngő tömegek, dögunalmas monológok… Most induló sorozatunkban a labdalecsapók vitorlájából próbáljuk kifogni a szelet... Farkasszemet nézünk a YouTube görbetükrével. Közösséget vállalva - ahol még lehet - a képeken szereplő fura fazonokkal. Hogy ezek is mi vagyunk. Bármily fájdalmas is."

Különösen a közösséget vállalunk, meg a bármilyen fájdalmas is részekre hívnám föl a figyelmed...

Szóval írod, hogy ne a videók alapján vonjanak le következtetéseket a kereszténységről, aztán írsz egy hozzászólást, amiből egyértelműen kiderül, hogy valami furcsa szűrőszemüveg van a szemed előtt, ami megakadályoz abban, hogy a legelemibb jelzéseket is észrevedd, hogy itt most nem a vallásod elleni támadásról van szó. Sőt, látható agresszióval reagálsz. Föl se fogod, hogy itt önkritika történik. Aztán meg beszélsz a világi embereknek, hogy milyen világot építenek föl maguk köré. Biztos lehetsz benne ezek után, hogy ha azok a világi emberek normálisak, akkor a tiedétől egészen eltérő világot akarnak majd fölépíteni. És ha a sajátodét a kereszténységgel azonosítod, akkor ők a kereszténységgel szemben fogják definiálni önmagukat...

Lizi 2008.09.02. 11:41:33

megpróbáltam végignézni.... nem ment. bocs. elismerésem, akiknek sikerült.
de a kialakult vita nagyon jó lett!

Pápu nem sárga tetű 2008.09.02. 12:26:45

Cyprián:

Az hogy a marxi "életmű" összességében egy működésképtelen hulladék az nem jelenti azt hogy nincsenek benne használható részletek. ugyanez igaz a vallásra is, meg a demokráciának nevezett viccre is...

eltűnődő furaalak 2008.09.02. 14:50:21

Az übertrágyagázért nem kell elmenni a keresztény popzenéig (nem vitatva hogy ott is akad kivétel). Elég egy-egy jól megválasztott ének is, amit a közösség énekel...

Nyuhaha: feltételezted, hogy Ficus (és/vagy mások) kívülről kritizálja a kereszténységet. Nem értem, honnan ez a feltételezés?

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.09.02. 15:09:37

Ilyen messzire még a South Park készítői sem merészkedtek. Ez egyszerűen zsírsirály.

draky 2008.09.02. 18:23:29

Világ életemben azok közé az emberek közé szerettem tartozni, akik építenek, emelnek. Néha elgondolkozom, embereknek mennyi idejük van haszontalan, vagy ártalmas videok, vagy hozzászólások készítésére. Akár keresztény, akár nem.

erőspista 2008.09.02. 21:26:27

Kati

az ajánlott link tényleg jó: God has all the doughnuts :)

édesanna 2008.09.03. 00:00:32

Te Pista, te ne levelezz a Katival!

éhezőművész 2008.09.03. 07:41:49

Az említett Győzikés analógia (mondván, hogy az is gagyi, tessék azt kritizálni, nem szegény refiseket) erősen sántít. Az egy kereskedelmi tévé piaci alapon készített produkciója, itt viszont az adópénzekből finanszírozott MTV sugározta az adományokból (az állami pénzeket most hagyjuk) élő ref. egyház filmjét. Én - és vsz. a hozzászólók egy része szintén - pl. elég sok pénzt adományozok a ref. egyházba, ahhoz, hogy legalább kifejezhessem, ha nem tetszik, amit a pénzünkből tesznek. Azt hiszem, ez nem a kereszténység lejáratása. Sőt, nem ez a lejáratása....

.........Másrészről persze megértem, ha valakiben rossz érzést kelt a "fikázás"...nekem is fáj - ez az egész.

ficus 2008.09.03. 10:46:23

édesanna:

pista a nénikéd!

édesanna 2008.09.03. 10:56:54

Ne szój bele, a Pistához beszéltem.

freeman 2008.09.03. 10:59:42

Machiavelli:
"Azért halkan megjegyzem, a hit nem racionalitás és nem egysíkú gondolat. A legnagyobb gagyi is megérinthet valakit, mert a hit ajándék. Amit ti kedves fikázók nem kaptatok meg. De egy vaknak hiába meséled, hogy milyen a hajnal...
Boldogok, akik megkapták."


Kaptunk viszont más ajándékot, amit meg ti nem kaptatok meg. A hasonlatod pedig a vallásokban hívőkre érvényes csak igazán.

Cyprián 2008.09.03. 12:38:08

miért, mi az amit mi ( így kolektív alanyként) nem kaptunk meg?

ficus 2008.09.03. 12:59:39

édesanna:

bocs, valami miatt magamra vettem.

erőspista 2008.09.03. 14:38:45

Édes, kedves, drága Anna !
Igazán megtisztelő ez a kitüntetett figyelem, és pont ezért az egy hozzászólásért.
De, miért is ? :)

Kriszti 2008.09.03. 17:11:02

(elöljáróban:16 éves vagyok) huhh...ezek a vidik...szal jajj...nagyon gáz mindegyik...teljesen nevetségessé teszi a keresztény életet...vallásos vagyok,nagymértékben (de nem bigott!!!) és nem tükrözi az életemet semelyik videó...nem vagyunk mi (mármint mi,keresztények) ilyenek,ilyen kis "jajj de oda vagyok mindentől"...nevetséges ez az egész...nem,hogy normálisan mutatná be a vallásos életet,ráveztné a hitetleneket Krisztus követésére...nem! ...ellenkezőleg,nevetségessé,közröhejjé alakítja át...

Azazello 2008.09.04. 09:41:05

Pápu nem sárga tetű 2008.09.02. 08:18:42
a vallás a nép ópiuma...


Egy érdekes gondolatot ajánlanék figyelmedbe: A 19. században, amikor Marx bá az említett mondatot mondta, akkor az ópium elsősorban mint fájdalomcsillapító szer volt ismert, amivel maga Marx is szívesen élt. Szerintem így már egészen más fekvése van a leányzónak: A vallás a népek fájdalomcsillapítója. Hoppá! Tehát nem kábítószere...
(Az említett gondolatok nem tőlem származnak, hanem Vonneguttól...)

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.09.04. 10:34:29

A videókról:
Elképesztő, hogy nem volt néhány diákszínjátszó elérhető közelben. Ezek a gyerekek láthatóan nem is hallottak még a színészi átélésről, nem hogy még akár csak láttak is volna rá példát (legalább is remélem). A szövegek annyira élnek, mint a Golán-fennsík. Nem tudom, ki adott erre pénzt, de szvsz ez már hűtlen kezelés.

Keresztyén:
"Érdemes átgondolni, hogy a tévé milyen arányban a Sátán eszköze, és akkor a látottak önmagukért beszélnek. Még egyszer: nem a mi világunk ez, és nem volt szerencsés ide betörni. Nem nekünk kell a tévébe vonulnunk, hogy megszólítsuk az előtte ülőt, hanem azt kell felállítanunk és kivonnunk a tévé elől."
Ember, miért kell a hozzá-nem-értéshez és a tehetségtelenséghez mindig ideológiát gyártani? Én se tudok basszusciterán játszani úgy, hogy élő ember megmaradjon a közelembe, de nem azért, mert a basszuscitera a Sátán fegyvere...

benyoka:
"Emberileg érthető viselkedés, csak kérdés, hogy van-e értelme."
Az önigazolásnak? Már hogy ne lenne!

VÉGVÁRI:
".......igen aki Győzikén, Mónikán, Balázson és Gyurcsányon nevelkedik annak ez tényleg gyér....vagy csak nem érti!! "
Nem, ez annak gyér, aki igényes. Vagy annak, aki érti... ;)

Nyuhaha:
"egyébként nem értem, hogy a világi emberek mire olyan büszkék??
..."
Hm... jól értem, hogy szerinted a világ (gondolom nálad = nem vallásos) ember pedofil, fiatalon vetkőzik, ezt nézi a neten, korrupt és politikus, szánalmasan és tömegben tüntet, és a több?
Ha igen (és ugye a posztodból ez jött le), akkor egyetlen kérdésem van csupán: jó érzés égetni a saját vallásodat, vagy ez valami kényszeres viselkedés, amit gyógyszerezéssel kezelnek?

Cyprián 2008.09.04. 11:17:47

"a szövegek annyira élnek, mint a Golán fennsík"-bocs Alister, de mint aki a tájon járt megjegyzem: a Golán-fennsík vízben viszonylag gazdag helynek számít a Közel-Keleten, szép vadvirágos rétekkel, sok kedves méhecskével, tölgyekkel, a drúz népessség bőven termő almáskertjeivel és takaros falvaival, (arabosan takaros, persze, de én bírom) illetve alhavasi rétekkel a Hermon oldalán...nagyon szép, én szeretem. (sajnos a háborúk nyomai, mint a "veszélyes aknák!" táblák is láthatóak...)

Cyprián 2008.09.04. 11:22:00

Tényleg bocs a megjegyzésért! amúgy én is azt hittem korábban, a Golán valami állat rideg táj, -de Közel-Keleti viszonylatban nem az.Meg az egész Szentföld (Erec Jiszráel, Falesztín-kinek hogy) jóval zöldebb, érdekesebb és bájosabb táj, mint hittem, mielőtt eljutottam oda.

Somorjai 2008.09.04. 13:40:01

Tök jók a hozzászólásaid, Cyprián! Szinte én is a szépséges Goéán-fennsíkon éreztem magam, ahogy leírtad...(bocs, ez már kicsit offtopic)

Cyprián 2008.09.04. 15:39:41

igazság szerint a Kármel-hegyet jobban szeretem, ahogy nyílnak a ciklámenek és a kaktuszvrágok a tölgyesekkel és olajfákkal szegélyezett réteken, és az ember a virágzó fák közt lenézve belátja a zöld Jezréel völgyet, közepén a híres bibliai Meggidóval, amely mögött a Názáreti hegy és a Tábor kékes szilluettje magasodik...
(most abba is hagyom, és elmegyek az izraeli turisztikai minisztériumba a fizetésemért, meg kipréselek némi pénzt a reklámért a Palesztin Hatóságból is :) )
-amúgy tényleg szép hely, mindenkinek ajánlom, látogassa meg a Szentföldet, ha éppen nincs háború, és tavasszal (!!!csak tavasszal! ) menjen el oda.

Johnny Firpo 2008.09.04. 17:21:12

Cyprián, nem te írtál véletlenül néhány zsoltárt a Bibliába? :-) Vagy most az Énekek énekére gondoltam? (Nem nézek utána, de sanszos.)

erőspista 2008.09.04. 19:17:45

de hova tűnt édesanna, itthagyva a kínzó kérdéseket ? :)

édesanna 2008.09.04. 19:59:59

Ó István, hát otthagynálak én téged valaha is? Csak jól a körmödre nézek, mert tudom, milyen csapodár vagy.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2008.09.04. 22:38:36

Cyprián:
Oké, ezt benéztem... XD
//Azért remélem érthető, mire gondoltam... :D//
Legyen akkor a Szahara. A száraz évszakban, délben.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2008.09.04. 22:54:44

Ó Anna, de jó, hogy ennyire ismersz vagy csak úgy teszel, és ráadásul olyan kisfiúsan, meg egyszerűen. Azért jó szórakozást, ha ez neked az.

Flos regalis 2008.09.06. 17:37:07

Hát, először nem mertem megnézni, de aztán mégis megtekintettem az elsőt.

Nem értettem, miért szakított Peti a barátnőjével, illetve, hogy miért mondta azt, hogy a barátnője hagyta ott. A barátnője csak annyit mondott, hogy nem nagyon tetszik neki, hogy Peti nem áll mellette mindig, csak hetente 1x, 2x meg ilyenek. Úgy érzem, Peti nem volt túl együttműködő, és konstruktív javaslatai sem voltak, majd végül Ő hagyta ott a lányt.

Még szerencse, hogy véletlenül összefutott azzal a haverjával, akinek sokkal szarabb, mint neki, mert sokat dolgozik, és még barátnője sincs, és Peti ennek fényében átértékelhette az életét. Rájött, hogy fontos a család ("ÉS a magánélet"), és hogy tanulni kell, hogy ne bukjunk meg.

Istenről csak 1x volt szó, egy mondat erejéig, miután a halmozottan hátrányos helyzetű, barátnővel nem rendelkező haver alaposan kioktatta az önsajnáló Petit.

Nem értem a tanulságot...

Flos regalis 2008.09.06. 17:38:05

De hülye vagyok, biztos most jön majd a folytatás. Fogadjunk, Peti újabb bonyodalmakba keveredik.

Flos regalis 2008.09.06. 17:52:33

Uhhh...

Ez a Peti egy nagyon hálátlan szerep.

solideogloria 2008.09.07. 12:38:39

Emberek!

Aki valodi szineszi jatekot szeretne, annak javaslom a
Jakim Studio-t meglatogatni egyszer.

Vagy a Meglepetes Szinhazat, ahol a kozonseg kerhet bibliai torteneteket, es a csapat rogtonozve eloadja.
Barmilyen sztorit lehet kerni, de tenyleg, csak benne legyen a Bibliaban. Neha zsenialis dolgok sulnek ki egy ilyen eloadasbol. Izgalmas.

szitak 2008.09.08. 08:55:45

Ha már Jákim Stúdió,
akkor egy kis reklámot nekik:
"Rézkígyó"
szept. 20-án 16:30-kor
Bp. VIII. József u. 12.
www.jubi.hu

solideogloria 2008.09.08. 11:21:15

szitak!

Csucs az Illes-video a jubi.hu-n.

Ez az "Ezek a fiatalok" c. filmbol van, ugye?

szitak 2008.09.08. 11:30:12

Igen, a videó alatt a folytatás... után megtalálod a szöveget is.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2008.09.21. 00:17:44

Jákimék nagyon GUT, utólag sajnálom is, hogy az elejét kihagytam a többi alapján.
süti beállítások módosítása