El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2010.07.19. 09:30 Berber

Ne legyen leszámolás!

Semmi kétség. Ne legyen. Bár nincs is jobb, mint egy dobtáras, pergőtüzes, levágott lófejes, „főszerepben: Marlon Brando”-s filmet megnézni egy Cuba Librével a kézben a fülledt nyári éjszakában, mégis jó utána felállni és kikapcsolni a szemcsés Orion tévét. Felhörpinteni a maradék itókát és szundizni nyugodtan, tudva, hogy reggel nem Overdose élettelen tekintete lesz az első, amit megpillantunk magunk mellett. Mert hát ez nem Szicília. Itt csak ne legyen leszámolás. Ez a mi kis demokratikus szokásainkba nem fér bele.

Mint ahogy az sem illő, hogy valaki hatalmánál fogva, mint egy feudális csúcsragadozó, megkopasztja az egyszeri jó munkás embert. Demokratikus lényünk tapsol, ha egy Robin Hood vagy épp egy szoknyás Rettenthetetlen kiáll a nép érdekében az elnyomók ellen. Az igazságérzet továbbra is lüktet bennünk. Jó esetben akkor is, ha ez ránk nézve korlátozó tényező, nem csak akkor, ha mást kell megregulázni.

Mi van akkor, amikor a csúcsragadozón kérik számon az igazságot? Ezt nevezem én elszámoltatásnak. Eza demokrácia egyik alappillére. Az igazság nem felülről jön, hanem közmegegyezés, jog, törvény alapon. Maga Juistitia istennő mérlegeli a helyzetet. Ez ad nekem hitet a demokráciában. Mindent azért velünk sem lehet megcsinálni. Az elszámoltatás elkötelezett híve vagyok, mert különben én magam is cinikussá fogok válni. Egy idő után nem fogok BKV jegyet venni, mert azt úgyis elsikkasztja a felső vezetés. Nem fogok adót fizetni, mert az úgyis a „politikusok zsebét béleli ki”. Egyszóval olyan leszek, mint egy a kortársaim közül. Cinikus, kiábrándult és csaló. Csak azért, mert azt látom, hogy a demokrácia az, ahol mindent szabad.

A demokratikus jogállam magyar híveiként tiltakozunk a Fidesz „elszámoltatási” kampánya, a vezető Fidesz-politikusok fenyegető nyilatkozatai ellen, és felhívunk mindenkit a szabadság védelmére.


A Magyar Demokratikus Charta Tiltakozó Nyilatkozatából

Kár lenne az elszámoltatást kampánynak minősíteni. A demokratikus jogállam híveként megijeszt, hogy politikai tisztogatással illetik, ha valaki a kétes ügyek mögött keresi a politikai felelősöket. Én elvárom minden egyes kormánytól, hogy folyamatosan elszámolási kötelezettsége legyen a választói felé. Ezt pedig úgy érvényesítse, hogy elszámolási kötelezettség van a rendszeren belül. Ahol ez nem történik meg, ott muszáj ezt kívülről elvégezni. Az utóbbi időszak botrányai arra engednek következtetni, hogy az előző időszak vezetői nem voltak következetesek az elszámoltatást illetően, ráadásul néha maguk is bele keveredtek olyan ügyekbe, amiről nem szívesen számolnának el a demokratikus jogállam magyar hívei előtt. Ha nem megy önként, akkor muszáj segítséggel. Aki pedig el tud tisztán számolni, annak örülünk. Ráadásul erkölcsi többlettel fog kikerülni az ügyből, mert sajnos az ma már a mi gondolatainkban erkölcsi hérosz, aki vezető létére makulátlan.

Divat a demokráciát félteni. Hát had tegyem én is ezt. Félek, hogy elszámoltatás nélkül egy teljes generációban irtódik ki ismét a demokratikus jogállamban való hit. Szerintem ma a teljes választók között legalább 50% + 1 szeretné, ha lenne elszámoltatás. Megkockáztatom, hogy talán még a 2/3-adot is túlszárnyalná a számuk. Az elszámoltatás ez esetben pedig egy kormánynak nem kampány szlogenje, hanem kötelessége. Elvárjuk a jelenlegi kormánytól, hogy elszámoltassa az előzőt, sőt maga is elszámoljon. Ugyanezt el fogjuk várni a következő kormányoktól is. Az pedig, hogy ez ne leszámolás legyen, a választók kezében van. Ez a demokrácia, amiben mindannyian hiszünk, és amit féltünk. Remélem, hogy a jelenlegi kormány az elszámolási kötelezettséget és az elszámoltatást önmagára is fogja érteni a saját ciklusában, és akkor talán lépünk egyet a demokrácia felé, amit ha őszinték vagyunk, még mindig csak ízlelgetünk és tanulgatunk. 

„…és felhívunk mindenkit a szabadság védelmére.”

Ennek akkor lehet jelentősége, ha a szabadságot elveszíthetik azok, akik a törvénykönyv alapján szabadságvesztéssel büntethetők. Ha nincs elszámoltatás, akkor egy álságos szabadságot fogunk óvni, ami szabadságot ad az állampolgárok kárára elkövetett bűnökre is. Szeretném, ha lenne elszámoltatás, és legyünk éberek, hogy ne legyen leszámolás!


134 komment

Címkék: politika leszámolás elszámoltatás


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr502155955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.07.19. 13:16:00

Legyen elszámoltatás, de jó lenne a saját házak táján keletkezett ügyeket nem a szőnyeg alá söpörni. Eddig csak annak a pártnak nem voltak piszkos ügyletei amelyik nem volt még hatalmon.

belekotty 2010.07.19. 13:16:25

Bár én ballib szavazó vok és baromira nem tetszett hogy POLT POT védelmében úszták meg a fideszesek 2002 után az ilyen ügyeket, de szocik rengeteget loptak, hát legyen elszámoltatás!

OkoskaTo:rp 2010.07.19. 13:19:57

Legyen elszámoltatás! De a jobboldalon is. Az 1998-2002 közötti ügyek nagy része már elévült, elő lehetne tehát állni vele, hogy "igen, volt ilyen, bocsika". A jobbos önkormányzatoknál sem biztos, hogy soha, semmi törvénytelen nem történt. Mégis, bíróságra egyetlen ügy sem jutott - legfeljebb becsületsértési perben a szemetet megkapirgáló újságírók ellen.

kicsijuti 2010.07.19. 13:21:49

"Legyen béke, szabadság és egyetértés"

kicsijuti 2010.07.19. 13:23:20

@OkoskaTo:rp: kellerék megprobálták, de semmi bizonyítékot nem találtak, ehöz mit szósz???

Silent Bob 2010.07.19. 13:25:04

@OkoskaTo:rp: Volt rá 8 év meg egy Keller-bizottság.

vinyi 2010.07.19. 13:31:36

@Silent Bob: nem bizottság volt az, hanem államtitkár. Közpénzügyi. Egyetlen feladata volt, amihez minden eszközt megkapott: a fideszt eltenni láb alól. Miért nem jött össze?

Melchi Zadok 2010.07.19. 13:35:33

@kicsijuti: ja, ha az én zsebemben lenne az ügyészség meg a bíróság, én sem félnék semmitől.

Rwindx 2010.07.19. 13:36:02

@belekotty:
ha az Ügyészség elé került volna bármi azt mondanám igazad van, de mivel semmi ezért még azt sem kellett volna leírni hogy ballíb szavazó vagy...

A poszttal meg maximálisan egyetértek. Ha valamivel el kell számolni számoltassanak el mindenkit akinek köze lehet hozzá. Természetesen oldalfüggetlenül, bizonyított vádak alapján.

kicsijuti 2010.07.19. 13:38:42

@melchi zadok: a primitív összesesküvés-elméleteiddel kímélj meg légyszíves.

jozicsenko 2010.07.19. 13:41:50

legyen számonkérés vagy a következő miniszterelnök Vona Gábor lesz...

ez nem fenyegetés, igéret...

(másképp: olyan mértékű mocskos lopás folyt itt, hogy ha nem csukatják le a vezérekig bezárólag a fél brancsot, akkor keresztet vethetünk a demokráciára: kapunk egy latin rendszert, ahol látszólag cserélődnek a vezetők, de valójában az adófizetők zsírjára játszanak csak, nem a szavazatára, részvételére...)

OkoskaTo:rp 2010.07.19. 13:42:08

@Silent Bob: Akkoriban még két kb. egyforma méretű váltópárt volt. A közönségnek ment az egymásra fújás, a színfalak mögött meg az összeröhögés. Vajon miért nem piszkálta meg senki a Mávot, csak a BKV-t, noha ott két nagyságrenddel több pénz folyik el?

Mostanra megszűnt az ellenpólus, akivel "ma neked, holnap nekem" alapon osztozni kellene a zsákmányon.

@kicsijuti: Nem összeesküvés-elmélet, hanem ténykérdés, hogy Polt és utóda milyen ügyeket vágott vissza érdemi nyomozás nélkül.

Archenemy 2010.07.19. 13:44:13

Nézmá', egy olyan poszt az index címlapon, amivel egyet tudok érteni.

komment_komment 2010.07.19. 13:44:40

Legyen elszámoltatás.

De előtte oldjuk meg, hogy legyen tényleg független bíróság és legyen tényleg független rendőrség és ügyészség. Jelenleg csak az egyik oldalon folyik a le-számoltatás, pedig aki nem remeteként éli az életét, kapásból tudna a másik oldalról sorolni az ügyeket, amiket jó lenne vizsgálni.

Legyen elszámoltatás, ne leszámolás.

kicsijuti 2010.07.19. 13:44:51

@OkoskaTo:rp: ez amit leírsz iskolapéldája lehetne az összesesküvés-elméleteknek:)

Tiko 2010.07.19. 13:45:21

ti tényleg elhiszitek, hogy lesz elszámoltatás? bíróság és börtön?

csak szólok, hogy OV 98-ban is ezt ígérte a Horn elleni vitában.. youtube-on fennt van, ha vkit érdekel..

egy szó mint száz, ne legyetek naívak.

Commandante Jayasuriya 2010.07.19. 13:47:04

Én visszamenőlegesen 896-tól számoltatnék el.
Mikor kezdjük?

Silent Bob 2010.07.19. 13:49:16

@OkoskaTo:rp: Milyen ügyeket? Hány feljelentésből hányat?

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.07.19. 13:49:19

Magyar vagyok ,és erre büszke is vagyok. De csak egy kis porszem a világ gépezetében.
Nehogy már mi diktáljunk a világnak, a farok csóválja a kutyát!
A kivagyiság, nagyképűség, tévedhetetlenség nem vezet jóra.

Ezek lassan e rövid idő alatt annyi kárt okoztak mint a szocik!

Minek kell az államfőknek visszamenőleg plusz juttatásokat adni?

Azért mert, O. Viktátornak készítik elő a terepet pofátlan módon. Ez mennyi plusz kiadás?

Néhány nap és módosítják a köztársaság elnöki kritériumokat! Csak az lehet aki:

- 150 cm mély
- felcsúti oligarcha és focipályával rendelkezik
- sok jó kolbásztöltő képet készített róla az Ezüsthajó kft.
- Kaya Ibrahim jó barátja
- többször megalázták külföldi partnerei a hülyeségei miatt
- sok választást elbukott
- sose dolgozott, csak pártmunkás volt
- különbséget tud tenni a jó kommunista és a rossz kommunista között, a jót befogadja
- nagyotmondásban, hazugságban, szarkeverésben nagyon járatos.......

....... és O. Viktor a fedőneve!

Orbán húzz, míg szépen kérünk!

ds3 2010.07.19. 13:50:30

Persze, hogy legyen elszámoltatás, de ne a Fidesz csinálja, hanem független bíróság. Már csak azért is, mert a Fidesz is nyakig benne van az igazán nagy volumenü ügyekben, erről senkinek ne legyenek illúziói. A bizottságok nem visszaéléseket nem találnak, nem találnak olyan visszaéléseket, amik rájuk nézve nem kompromittálóak.

A nyilatkozat sem a felelőségre vonás ellen tiltakozik, hanem azellen, hogy politikai döntés alapján döntik el, hogy kivel kell elszámolni, és kivel nem.

Archenemy 2010.07.19. 13:52:00

@Orbán húzz el, míg szépen kérünk!: Vélhetően cipőt is csak azért húz, hogy ne látszódjon a szőrös patája! A szőlőbányái meg gyerekeket esznek!

stars7726 2010.07.19. 13:52:31

ez egész egy qrva nagy cirkusz..mert ugye ez kell a népnek.
közben a világ meg megint röhög rajtunk,államcsőd esélyesek vagyunk újra.szép volt fiúk.

Silent Bob 2010.07.19. 13:54:11

@Tiko: Sajnos ezt én is így gondolom.

sanyix 2010.07.19. 14:02:50

legyen elszámoltatás! Mindenhol! Még a most már nyugdíjazott volt pártembereknél is.

De ha nem lesz, remélhetőleg egyszer felébred a magyar ember, és akkor viszont LEszámolás lesz.

Fabius 2010.07.19. 14:05:56

@kicsijuti:

Egy kis memóriafrissítés nem fog ártani:

www.168ora.hu/itthon/csak-az-apeh-volt-3514.html

Elszámoltatás pont annyira nem lesz, ahogy eddig sem volt. Ahogy Keller, úgy Papcsák is a politikai felelősséget keresi a büntetőjogi helyett. Ez ki is mondta a saját szájával:

"Arra a kérdésre, hogy az eddigi vizsgálatok alapján bármilyen olyan gyanú felmerült-e, hogy Gyurcsány Ferenc volt kormányfőnek akármelyik tranzakcióhoz úgy volt köze, hogy az büntetőjogi kategória lehetne, Papcsák Ferenc úgy reagált: politikusként - és nem kormánybiztosként - azt tudja mondani, hogy a közpénzeknek az ilyen típusú elherdálása a "Gyurcsány-kormány időszakában tombolt". Egyelőre politikai felelősségről van szó, nem pedig büntetőjogiról - fűzte hozzá."

Parasztvakítás ez is, nem más.

Asidotus 2010.07.19. 14:10:55

Az, hogy a Fidesz leszámol a korrupt, tolvaj mszp-sekkel, annak van egy következménye:
marad egy tiszta, erkölcsileg feddhetetlen baloldali gárda, akik legközelebb harcba szállnak a Fidesz ellen, és ha nyernek, akkor következik a Fidesz elszámoltatása.
Ha pl. 2009-ben egy hitelesmszp-s min. elnök megkezdte volna az MSZP elszámoltatását, és zsákszámra záratta volna börtönbe az "elvtársakat", akkor lehet, hogy ma is ő lenne a min. elnök.

Deneware. 2010.07.19. 14:10:57

Hogy jön ide Overdose ???? Azért (is) furi, mert köztudomásúlag igen befolyásos jobbos szponzorai vannak... :o))) Legközelebb egy hasonlatnak nem ártana utánanézni, mert ez így nettó baromság...

maszek1 2010.07.19. 14:17:04

@Sparhelt: Elfelejtetted, (vagy nem vagy elég tájékozott), hogy az elmúlt 8 ében az mszp volt hatalmon, és kizárólag az ő emberei buktak le. Ami azt jelenti, hogy szinte kizárólag az ő emberei loptak, mivel el tudod te képzelni, hogy ha az akkori ellenzék is lopott volnaakkor az akkori kormány (mszp) nem azt "szajkozta" volna honapokig?!
Mivel a "független" média az ő kezükben van (- hir tv, - echo,
+ "ezer másik",) nyugodt lehetsz hallottál volna róla, bőséggel, ha az akkori ellenzék lopott volna. Most nem egy-egy esetről beszélek, hanem az arányokról!

panteon 2010.07.19. 14:17:48

Ha minden eddigi kormányt elszámoltatnának akkor csak a Parlamentet kellene berácsozni...

☉ ☾ 2010.07.19. 14:29:30

Mesterházy:

42 nap alatt kétszer is bedöntötték a forintot

Ma 290 az euró árfolyama, ami akár 300 fölé is felmehet, 1,5 millióan fizetnek devizahitalt és nagyon sok vállalkozás is, mondta Mesterházy Attila. Világbajnok teljesítmény, sikerült 42 napon belül kétszer bedönteni a forintot, gratulálok, tette hozzá. Először Szijjártó és Kósa urak, most pedig Orbán Viktor és Matolcsy György vett ki 150 milliárd forintot a magyar emberek zsebéből. Mesterházy fontosnak tartotta volna, hogy Orbán Viktor bejöjjön a munkahelyére és napirend előtt elmondja, mit fognak csinálni ebben a helyzetben, de még Matolcsy György sincs itt.

2010.07.19. 14:30:56

Fidesz fog elszámoltatni? Mégcsak 2010-et írunk, de már most megelőlegzem hogy ez az évezred vicce. Lelki szemeim előtt feltűnik Pintér és kardjával lesújt a sok rosszalkodó honatyára...

2010.07.19. 14:33:00

@panteon: "Ha minden eddigi kormányt elszámoltatnának akkor csak a Parlamentet kellene berácsozni... "

Sajnos az urak most nyaralnak kong a parlament az ürességtől. Majd a miniszteri fizetésemelés megszavazásánál...

Rocky 2010.07.19. 14:38:47

Jó a poszt!

Primitívek a kommentek!

Sok büdös kommunista, legalább 100 napig fognátok be a mocskos pofátokat!

Az a baj, hogy veletek szép szóval beszélgetni, érvelni nem lehet...

Kicsúsztok, mint egy angolna!

Tudjátok az angolnát hogyan lehet agyonütni? Nem a fejét, nem!
A farka végére kell egy kurva nagyot ütni...

Csusszatok vissza Moszkvába, Tel-Avivba, meg Szocsiba. Úgyis ezeket a helyeket szeretitek nem?

2010.07.19. 14:39:47

@Fabius: "Parasztvakítás ez is, nem más."

Persze hogy az. Húsz éve síbolnak. Az utolsó fűszálig leraboltak mindent. Ki ül sitten? Egykét lúzer meg Budaházy, aki 20 év alatt az egyetlen ember aki valóban ki mert állni mellszélességgel, és nem volt beszarva. Semmilyen elszámoltatás nem lesz itt, szokásos módon lesznek letudva az ügyek, némi kirakatper, aztán ha elmosódnak az emlékek, majd egy zugtárgyaláson kimonják hogy nem történt bűncselekmény, 1 év felfüggesztett, azt csá.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 14:40:36

@Rocky: ne büdös komunistázz, Te /nagybetűvel/ Te büdös náci.

Ronin2010 2010.07.19. 14:41:32

"Ennek akkor lehet jelentősége, ha a szabadságot elveszíthetik azok, akik a törvénykönyv alapján szabadságvesztéssel büntethetők."
Hát persze! A jelenlegi gyakorlat alapján úgy gondolom, nem mindegy, ki készíti a törvénykönyvet, mikor és esetleg nem érvényes-e visszamenőleg, s ha már itt tartunk, nem Lex-Gyurcsány-Bajnainak nevezik, hanem Lex-Orbán-Gyurcsány-Bajnainak.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 14:41:36

@Rocky: Ha a farka végét kell ütni, akkor neked a fejedet.:D

szempontpuska 2010.07.19. 14:41:45

@Rwindx: "ha az Ügyészség elé került volna bármi azt mondanám igazad van"

Hát akkor biza igaza van. Tömérdek ügy volt, amiben az Ügyészség megtagadta a vádemelést...

2010.07.19. 14:43:28

@.ılı.ılı.: Mesterházy: 42 nap alatt kétszer is bedöntötték a forintot.

Ha a rácsok mögül ugatna, a haverjaival, jobban esne.

Devil 2010.07.19. 14:43:56

Oke. Kezdjuk az elszamoltatast az utobbi 3 honapban az orszagnak okozott anyagi kar megteritesevel.

Rocky 2010.07.19. 14:44:05

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu:

őőő náci?

Miért is?
Mondtam valami nácisat?

Vagy ezt így tanították a pártfőiskolán Kedves Bértollnok Elvtárs?!

Sanya1965 2010.07.19. 14:45:08

Ajánlom mindenki figyelmébe a következő linket
www.budalibre.hu/
Egy hónapja még tudtam használni.

Rocky 2010.07.19. 14:45:49

@Devil:

Elég rövid és lehatárolt a memóriád...

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 14:46:57

@Rocky: Kezdjük az elszámoltatást 2002-től. Te kezdtél komunistázni.... Ha megsértettelek, akkor bocs. Majd lesz egy két kérdésem hozzád. Ha érdekel, akkor felteszem. Utálom a politikusokat, mind a jobb mind a bal oldalon. /még mielőtt lezsidózol, nem vagyok az./

kubatov_kommunista 2010.07.19. 14:48:31

Ebben csak az a büdös, hogy nem utólag illik hangot adni ha valami nem tetszik.
Akkor már gyávaság. Ráadásul a törvény sem nyújt rá lehetőséget, így meg még néphülyítés is.

De nem kell aggódni gazdasági bűncselekményért a Fidesz - már börtönben ül csak még mentességet élveznek, ugye...
Hogy nem csináltak semmit? Dehogynem. Kárt már okoztak.
Kb. ennyit az elszámoltatásról.
Hogy tetszik?!

Várúr 2010.07.19. 14:50:26

@Silent Bob:
Nehogy má' a gebaszt a másfél hónapos kormány nyakába vardd... Nyolc év neked régmúlt történelem?

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.07.19. 14:51:03

Eddig ott tartunk, hogy az igazi elszámoltatások (Zushlag, Hagyó stb.) a Bajnai-kormány idején kezdődtek vagy teljesedtek ki.

Várúr 2010.07.19. 14:51:50

@kubatov_kommunista:
Majd ha Furcsányt és bűntársait betárazzák... akkor röfögj mentelmi jogról.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.07.19. 14:53:13

@Várúr:
S ha nem történik meg? Te meg akkor röfögj a Nemzeti Együttmajomkodás Kormányának hatékonyságáról.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 14:53:49

@Várúr: Szopni fogtok Ti is ne aggódj... Persze lesz koronázás, stb... szerencsétlen ország.

belekotty 2010.07.19. 14:53:53

@Rwindx: Az ügyek az ügyészség elé kerültek, amit Polt Pot Péter egytől egyik visszadobott.

Rocky 2010.07.19. 14:55:14

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu:

várom a kérdéseket

igaz egy olyan embertől, akinek minden (már ez egy k nagy általánosítás) politikus büdös

nem tudom milyen kérdései lehetnek...

Várúr 2010.07.19. 14:55:38

@.ılı.ılı.:
Tavaly volt 300 forint fölött is az euro. Nehogy má' az elmúlt nem egész másfél hónapban zuhanjon meg az ország... Ennyire naív te sem lehetsz, Házmestery meg egyszerűen hazudik. Nem tűnik föl neki, hogy ők vettek fel tízezezmilliárdot, ők rinyáltak az IMF-nek, ők hamisították meg az államháztartási adatokat... nem is folytatom.

wip 2010.07.19. 14:56:38

Legyen elszámoltatás, de 20 évre visszamenőleg, legyen benne az olajból meggazdagodott milliárdosok felelősségrevonása,a 12 Állami Gazdaság elsíbolóinak a felelősségrevonása,a tokaji borvidék,a kőbányák állami cégeknek történő drága szállítása, a küföldre kimenekített vagyonok visszavétele, igen ezek is legyenek az elszámoltatásban! És legyen benne a tsz-ből kiebrudalt emberek vagyonának a visszaadása, necsak a külföldi meg a politikusokhoz közelállő és a külföldről hazaszakadt csürhe élvezze az ún. kárpótlást!Fizessenek az újgazdagok!!!

Várúr 2010.07.19. 14:58:02

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu:
Kevés eszed van... ha a most a kormány szop, akkor az egész ország. Hiába kívántam annak idején, hogy csak a ballib szavazók fizessék az egekbe ugró gázárat, stb... MIattuk szívtunk nyolc évig. Most végre egy törpe kisebbség szívjon.

2010.07.19. 14:58:21

@Várúr: másfél hónapos kormány? Már egyszer ők is kormányoztak, csak rövid a magyar emlékezete, meg az idő mindent megszépít.

szempontpuska 2010.07.19. 14:58:27

@belekotty: Egészen bravúros módon sikerült vakvágányra futtatnia a hatalmas köztartozásokat elnyelő, Fidesz-közeli fantomcégek ügyében folyó nyomozást - Kaya Ibrahim-Josip Tot >1 Mrd köztartozás

Éppoly abszurd, mint amilyen vicces érvekkel dobta vissza az első Orbán-kormány tevékenységéhez kapcsolódó büdösebbnél büdösebb ügyeket, hiába továbbította őket a rendőrség vádemelési javaslattal az ügyészséghez.

Büntetlenül költhetett el a Millenáris Kht. a valós működési költségeit tetemesen meghaladó összegeket.

Nem lett senkinek baja abból, hogy az Álmok álmodói kiállítás látogatottságának növelése érdekében a jegyek mellé ajándékozott karórákért többet fizettek, mint amekkora az egész árbevétel volt, s félmillió órát vettek darabonként 800 forintért, miközben ezek beszerzési értéke ennek töredéke, kb. fél dollár volt.

A Millenniumi Országjáró ügyét is anélkül zárta le az ügyészség, hogy bármi érdemlegeset mondott volna arról: mit is nyújtott a Mert 2000 Rt. azért a sok százmillió forintért, amit az Országimázs Központ az ingyenes kiadvány ürügyén kifizetett neki.

A Magyar Televízió számos ingatlanát értékesítette indokolatlanul, szabálytalanul és valós értékük töredékéért, százmilliókat költött tanácsadói szerződésekre érdemi indok és teljesítmény nélkül, a dolgozóktól levont járulékokat nem fizették be az APEH-nek, hanem lenyelték, külső cégekkel a belső előállítás költségeinek nyolcszorosáért-tízszereséért csináltattak műsorokat, s minderről Polt egy parlamenti interpellációra csak annyit tudott mondani, hogy A PAZARLÓ GAZDÁLKODÁS NEM BŰNCSELEKMÉNY (sic!)...

És akkor még nem beszéltünk a baráti körnek átjátszott 12 állami agrárcégről,

a Kulcsár-ügy nyomozásának botrányairól, politikai szálainak elejtéséről,

Rejtő E. Tibor kimentéséről, a „jobboldali” lapokhoz folyamatosan kiömlő ügyészségi dokumentumokról

egerészölyv 2010.07.19. 14:58:42

furcsa lenne, ha egy Fidesz-kormányzás alatt egy bűnöst csak azért futni hagynának, mert szocialista.
Keller barátunk is próbáélozott szegény az üvegszemeivel, aztán össze is gyütt neki egy 20:0-s vereség.
A tíz Papcsák-ügyből 6-ban máris van vádemelés.

sanyix 2010.07.19. 15:00:43

na már megint itt vannak a hivatásos rettegők, meg a szarházy emberei...

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 15:00:53

@Rocky:L a s s a n m o n d om : hol vannak a csontvázak? 2./ Me nnyit nyertek a viktorék a shortoláson az elmúlt 1 hónapban? Várom válaszod. /amúgy mint bértolnok bárkinél vállalok munkát, de meg van az ára..../

wip 2010.07.19. 15:03:52

Tessék mondani, az elszámoltatás csak azokra vonatkozik, akiik nincsenek jóban a fidessel?Azokra a maszopos politikusokra, polgármesterekre vadászati tilalom van, akik lepaktáltak a fidessel? Ők a " mi kutyánk kölykei" lettek?Vagy finnyásan válogat a fidess-kommandó, kikre lehet lőni, kikre nem? Ezek sem különbek a Deákné vásznánál! Akik eddig harcoltak a maszopos korrupció ellen, azok most már fogják be a szájukat, mert a fidess sem különb? A puding próbája, hogy megeszik, de eljut-e a vacsoráig a fidess?

Grigorij 2010.07.19. 15:04:27

@Rocky: A nap hsz-e a tied!!!

"Az a baj, hogy veletek szép szóval beszélgetni, érvelni nem lehet..."

Ugye, hogy nem?
Mert...

"Primitívek a kommentek!
...
Sok büdös kommunista, legalább 100 napig fognátok be a mocskos pofátokat!
...
Kicsúsztok, mint egy angolna!
...
Tudjátok az angolnát hogyan lehet agyonütni? Nem a fejét, nem!
A farka végére kell egy kurva nagyot ütni...
....
Csusszatok vissza Moszkvába, Tel-Avivba, meg Szocsiba. Úgyis ezeket a helyeket szeretitek nem?"

Zseniális!

Igazi idomított orbán-zombi hsz!
Gondolom ölni tudnál egy Nobel-békedíjért...?

egerészölyv 2010.07.19. 15:05:52

@wip: Igaz. Már azért börtönbe kell dugni a kommunistát, mert kommunista. Kecmec nélkül. Nem számít, kinek a barátai.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.07.19. 15:06:09

@Jankove:
Erre mondta Tölgyessy az ál Hír TV-ben: a XX. század magyar történelme, de különösen a rendszer váltás óta eltelt idő nagy veszteség Magyarország számára, némi megnyugvás csak a fidesz kormányzásának idején volt.

Hihetetlen, hogy milyen országban élünk...

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 15:06:52

@Grigorij: Hagyd! egyszerű mint egy 100-as szőg. /nem bántva a szögeket!/

Silent Bob 2010.07.19. 15:07:23

@Várúr: Ez egy kicsit mellément, ha választani kell a kettő közül, akkor fidesz, de a mikulásban már nem hiszek sajnos.

2010.07.19. 15:07:24

"Kár lenne az elszámoltatást kampánynak minősíteni."

Hiába, ha eddig a kormány minden intézkedése kampány volt, mit gondolsz, ez mi lesz?

"A demokratikus jogállam híveként megijeszt, hogy politikai tisztogatással illetik, ha valaki a kétes ügyek mögött keresi a politikai felelősöket."

Az még ijesztőbb, hogy tényleg az.

"Én elvárom minden egyes
kormánytól, hogy folyamatosan elszámolási kötelezettsége legyen a választói felé."

Viszont ezen elvárásoddal még egyik kormány sem törődött. Úgy néz ki, hogy még sokáig nem is fognak.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.07.19. 15:09:26

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu: Rocky a komenyisták beépített embere, feladata, hogy leégesse a magyar jobboldalt.
Kár, hogy a komenyisták még nem jöttek rá, hogy ehhez a művelethez nem kellenek ilyen béremberek.

egerészölyv 2010.07.19. 15:11:43

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu: kali, ebben reménykedtek ti mind. Szívrepesve. Hogy a jobboldaliak is akkorát szopnak majd, mint ti áprilisban. Meg majd októberben.

De az még odébb van...

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 15:13:16

@Orbán a magyar nép ópiuma!: ez az a mélység, ahova már én nem megyek... Te érezd jól magad ott ahol vagy! Jobbos bértolnok. Azért a koronázásra elmegyek röhögni rajtatok... kicsihuszár.:D

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 15:15:02

@egerészölyv: Csak Te vagy az aki nem veszi észre, hogy az egész ország szopik! Sajnos. Remélem Te is, és csókolgasd a viktor f@rkát. Szerencsétlen...

Logan Grimnar 2010.07.19. 15:20:01

@reikitanfolyam: csak azok számára félelmetes az elszámoltatás, akik az elmúlt 8 évben kirabolták az országot.....

Pong 2010.07.19. 15:30:45

@Rocky:

Hát sajnos nem sikerült a primitiv sodrásból kijönni a kommenteddel, akkor meg miért irtad?

2010.07.19. 15:31:44

@Logan Grimnar: Az is félelmetes, hogy a jelenlegi gárda úgy beszél elszámoltatásról, hogy igyekeznek törvényi hátteret adni annak, hogy ők lebukás nélkül lophassanak. Legalábbis az átlag adófizető számára az. Mert tőle fognak lopni.

öcsi55 2010.07.19. 15:34:56

@Logan Grimnar: azt irtad amit én
akartam.Nagyon igazad van!

mojszipupi 2010.07.19. 15:36:38

Ez azért sántít mert a mindenkori hatalom is ugyanúgy sáros, de ők magukat nyilván ne fogják viszgálgatni. Innentől kezdve egyoldalú és igazságtalan lenne. És mivel nincs egy független szervezet ami a mindenkori kormány felett állna, ezért ez a kezdeményezés bár becses eszme, de itt meg is ragad ebben a státuszban. Legalább is demokratikus jogállamban.
Ebben a fidesz diktatúrában meg biztos h nem elszámoltatás lenne hanem leszámolás

BandW (törölt) 2010.07.19. 15:40:32

A poszt írója ott téved el, de baromira, a rengetegben, hogy momentán a fidesz nem kétes ÜGYEKET vizsgál, hanem feltételezett politikai kapcsolatok mentén basztat embereket, cégeket.

A kormányváltás óta nem ismerünk semmi új kétes ügyet, viszont van a politikai bosszúállás, és a demokratikus értékek napi szintű szembeköpése a kormányzat részéről.

lehet neki tapsolni.

Joaquin 2010.07.19. 15:45:52

Volna pár kérdésem:
Először is, mit értesz elszámoltatás alatt? Pontosan milyen bűntényekért való felelősségre vonást sürgettek? Ha korrupciós, akkor hogy Orbánt idézzem (nem találtam forrást hozzá) "Akinek tudomása van bármilyen bűncselekményről annak kötelessége feljelentést tenni." Másrészt ezt hogyan lehetne keresztülvinni? Milyen módszerekkel lehetne több bizonyítékot találni ezekre a korrupciós ügyekre, mint az előző kormány alatt lehetett? (Ez önmagában elég nyugtalanító kérdés.) Miért nem tettek feljelentéseket az előző kormány alatt, vagy akár a választások előtt? (Hatalmas kampányfogás lett volna, nem?) Másrészt szerintem az előző kormány legnagyobb felelőssége a rossz kormányzásban volt, azért felelősségre vonni viszont képtelenség. Én ezek miatt ezt egyelőre kampányfogásnak értékelem, de maga a gondolat persze azért vonzó.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 15:56:17

@egerészölyv: már most szoptok, Te elvakult szerencsétlen... Neked is drágább lesz a kenyér... is... Úr Isten!

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.07.19. 15:57:20

Elszámoltatás,HAHAHAHAAAAAA!??!
Azt csak a Jobbik merte volna megtenni,nem hiába fújnak rá minden oldalról a "demokratikus erők" és riogatják a szegény polgárokat.
De tudjuk: gyáva népnek nincs (nem lesz) hazája!

Spermahajder 2010.07.19. 15:57:56

Igen érdekes, amint néhányan itt lelkesen emlegetik, nem voltak Fidesz ügyek. Csak valahogyan az maradt ki az emlékekből, a rendőrség lezárt nyomozás után, vádemelési javaslattal adott át a (Polt Péter által vezetett) ügyészségnek feljelentéseket igencsak szép számban, amelyek egytől-egyig a papírkosárban végezték, micsoda meglepetés!

Közöd??? 2010.07.19. 15:59:48

semmiféle el vagy leszámolás ne legyen, hiszen ez egy gagyi amit még az mszp talált ki látva a baromi nagy fidesz lopásokat és nem is ment vele semmire, hacsaknem megpróbálta beérni a fideszt pofátlanságban, de az úgysem sikerülhet.
Nem látom értelmét, hogy egymást revolverezzék a pártok ilyesmivel.

Silent Bob 2010.07.19. 16:00:45

@Spermahajder: Sokan emlegetik ezt, de szeretnék linkekkel megtámogatott példákat.

Spermahajder 2010.07.19. 16:10:33

@Silent Bob: Ez jól hangzik, de ha napról-napra követte valaki a történéseket a maguk idejében, akkor tisztában van vele. Ezt nem csak sokan emlegetik, emlékeznek is.

sfi 2010.07.19. 16:16:55

Legyen elszámoltatás, oké. De könyörgöm, miért kell ezt egy okirat-hamisítóra és szavazatvásárlóra bízni?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 16:19:16

@kicsijuti: de talaltak, nem is keveset, a rtendorseg vadaem elesi javaslattal adta tovabb alegfobb ugyesznek, aki polt peter volt fideszes kepviselo volt es egydarabig formai hibakra hivatkozva visszadobalta a joszif tot es kaya ibrahim ugyeket, mejd amikor befogadta, addig pihentette amig elevult.

ez egeszen pontosan igy tortent.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.07.19. 16:20:11

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Na ennyi az iq-ja a hozzád hasonlóknak... Én nem süllyedek ilyen mélyre, ahol Te vagy.. Hgyjuk az egészet... Tartsd el az országot, a hozzád hasonlókkal együtt. Nem értünk egyet, de ez nem baj. Nem vagyok sem szoci, sem zsidó. Egy Magyar ember vagyok a sok közül, akinek elege van a sok hazugságból... Szép napot Neked!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 16:21:59

@Silent Bob: nez zutana, hogy hanyszor szavazta le polt peter ezzel kapcsolatos megkeresesekre adott valaszait a parlament...

csak tudod a szocik tiszteletben tartottak a legfobb ugyeszseg fuggetlenseget, nem ugy, ahogy a fidesz eltuntette gyorgyi kalmant 2000ben...

is 2010.07.19. 16:22:54

@Rwindx: "ha az Ügyészség elé került volna bármi azt mondanám igazad van,"

nehéz dolog ez az emlékezet, mert a büszkeség addig dumál, míg a Cavinton se lesz már elég.

tényszerűen a Kaya Ibrahim ügy az ügyészségen akadt el, be volt adva. volt is gyanúsított, és talán egy szombat délelőtt adták ki a felmentő papírt, hogy hétfőre már mindenki elfelejtse. úgy látszik van, akinél sikerült.

Istencsaszar 2010.07.19. 16:25:16

Igenis elszámoltatás kellene, nem csak kormányon hanem személyesen mint Kinában és a halálbüntetésen teljes magánvagyonelkobzásra itélni az illetett politikai ill. magánembert.

Elszámoltatási határ 100Mio-tól!
Ez az összeg felett valaki, valahol túl jó helyen ült.

Novi bácsi 2010.07.19. 16:29:45

@Rocky: "primitívek a kommentek" Valóban, a tiéd alulról veri az összeset...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.19. 16:34:21

"A demokratikus jogállam híveként megijeszt, hogy politikai tisztogatással illetik, ha valaki a kétes ügyek mögött keresi a politikai felelősöket."

az nem ijeszt meg, hogy azok keresnek politikai felelősöket - az egyébként demokratikusan megszerzett korlátlan hatalmukkal - a politikai ellenfeleik (sőt, a retorikájukat szemlélve ellenségeik) között, akik jó néhány ügyben ugyanolyan vastagon benne voltak, és most készítik elő, hogy mindenben már csak ők legyenek benne, és te erről már ne is tudhassál?

Kalamona 2010.07.19. 16:34:25

Minek?, mindjátok meg őszíntén.
Csak az idő és a pénz megy vele, ahelyett, hogy megoldanák a jelenlegi problémákat.
Hányszázvizsgáló bizottság volt már?:(, senki semmit nem derített ki, mert ezek ott a Kossuth tér 2. alatt, sógor-koma-jóbarát.
Egymás igényeihez igazítják a törvényeket, falaznak egymásnak.
Könyörgöm, mondjatok egyetlen egy ügyet -bármely oldalról - ami bírói szakba került, a "politikusaink" szemétségei után.

Mi az, hogy elévülés? én már régen javasoltam, hogy a politikus által elkövetett bcs., ne évülhessen el. Legyen olyan, mint az emberiség elleni, hisz itt nálunk 4-8 év után botváltás van és természetesen, hogy semelyik újnak nem jó, az amit az elődje elkezdett.

Orbánék is csak maszatolnak hónapok óta.

Istencsaszar 2010.07.19. 16:36:23

A Forintot nem az Orbánék vágták oda, hanem az MSZMP ja MSZP(elfelejtettem). Ök paktáltak le az IMF-el 4 éve és folyamatosan sanyargatják a népet...
A gazdaség nem nö, csak a gazdagság.
A privatizációs hösök folyamatosan lopnak, hazudnak, sikkasztanak mig a lakosság 80% szarul él:((((

Istencsaszar 2010.07.19. 16:39:32

Nincsen itt semmiféle demokrácia!

Bizonyos réteg kénye kedve szerint szabja a törvényeket és ha valami nem pászol akkor újra átszabják, hogy hivatalosan "törvényesen" lehessen korruptak és lophassanak.
A kisembereken meg diktaturát érvényesítenek: tudják miböl lehet megélni, hogyan mégis ennek ellenére ellehetetlenitik a kisemberek életét!

Kalamona 2010.07.19. 16:43:47

A forintot már 45-ben hazavágták.

Azóta csak az egymásra mutogatás megy, természetesen úgy, hogy a saját hibáit egyik sem vállalja fel.

Silent Bob 2010.07.19. 16:47:16

@az igazi Sipi: @is: @Spermahajder:
És az utóbbi 4 évben mi volt a probléma? Ha jól tudom Polt 2006-ig volt főügyész.

Tita nick 2010.07.19. 16:47:54

Nap, mint nap láthatjuk, hova vezetett a maszop-szadesz kormányzás. nehogymá a Fidesz tette gallyra az országot két hónap alatt. Érdekes, hogy a blogokat olvasva azt tapasztalom, hogy a Fideszt szidva kárörömmel vegyes cinkos mosollyal írogatnak olyan hozzászólásokat, amelyekből azt szűröm le, hogy Magyarország nyugodtan vesszen, csak Orbán húzzon el. Szóval az elmúlt évek kormányzásának eredménye nemhogy börtönért kiált, hanem bitófáért.

Vincenzo testvér 2010.07.19. 16:48:13

Hacsek: Most mondja meg, Sajókám, hát nem szörnyű, hogy az euro árfolyama a 300 forintot verdesi?
Sajó: De igen, Hacsek, ezt bizony a bűnös fideszesek okozták. El kell őket számoltatni. Apropó, megy a nyáron külföldre nyaralni?
Hacsek: Nem megyek.
Sajó: Van deviza-hitele?
Hacsek: Nincs.
Sajó: Amikor mi a francért aggódik itt forint árfolyama miatt?

Istencsaszar 2010.07.19. 16:48:32

@Kalamona:

Kina érdekes hamar pontot tesz az ügyek végére.

Mit kell itt vizsgálni????
Valós vagyon ellenörzés, nem nyilatkozat! Akinek több mint 100Mio-s vagyona van és nem igazoltan külföldi bevételekböl származik azzonnali kivégzés és teljes vagyonelkobzás.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 16:50:28

@Silent Bob: az, hogy elevules azt jelenti, hogy az ugy tovabb nem vizsgalhato.

tehat ha polt regnalasa alattt elevult, akkor annyi volt. nem lehet tovabb vizsgalni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.19. 16:50:39

Legyen elszámoltatás. Kezdhetnék annak a felvett IMF hitelek sorsáról, amit még a Bajnai/Gyurcsányék vettek fel, és aminek visszafizetéséről most Orbánék tárgyaltak, de valahogy úgy sejtem MI fogjuk kifizetni.

Istencsaszar 2010.07.19. 16:52:59

@az igazi Sipi:

Na pontosan ez a korrupcio.
Àllami tartozások nem évülnek el, na most ebben a pontban lehetne visszamenölegesen törvényt módosítani.
Vagyoosodási viszgálat 1989-töl máig, valós vagyon ellenörzéssel, jövedelem kimutatással, szerzödések stb.
Minden 1989 után lett Mrd-os megbukna mint Rottenbiller....

Silent Bob 2010.07.19. 16:54:42

@az igazi Sipi: "ha a tettesek elkövették is a bűncselekményeket, azok már elévültek"
Fletó is ezért nem ül, van ilyen.

Istencsaszar 2010.07.19. 16:54:44

@newtehen:

Pontosan és az okozott kár + kártéritést vagyonelkobzással honorálni és a fennmaradó tartozást szociális munka formájában ledolgoztatni.
Ja és a családtagoktól is persze elvenni a kiemelkedöen magas vagyont, mert azt elsöként szokták átiratni...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 16:56:58

@Istencsaszar: ez nem korrupcio, hanem jogallamisag.

nemn artana ha tisztaban lennelk azoknak a szavaknak a jelentesevel, amiket hasznalsz. a korrupcio ugyanis egeszen mast jelent.

az, hogy te a rendszervaltas vesztese vagy nem azt jelzi feltetlenul, hogy akik a vagyonukat szereztek, vagy most tisztesseges fizetesbol elnek meg bunozok. de azt egeszen biztosan jelenti, hogy te magad eros hianyt mutatsz olyan kepessegekbol, amik jelenleg az uzleti eletben es/vagy a munkaeropiacon elengedhetetlenek a magasabb egzisztencialis szint eleresehez.

hogy leforditsam magyarra, attol te meg hulye maradsz, ha az okosokat irigysegbol bortonbe zaratod es/vagy kivegezteted.

Silent Bob 2010.07.19. 16:57:05

Egyébként pedig ez egy ügy. Hány feljelentést tett Keller? Százat?

Kalamona 2010.07.19. 16:57:37

@Istencsaszar:
:) asszem teccene nekem.
- írtam már a tyúklopókra és a kábeltolvajokra is, hogy minimum kézlevágás - le is szedték az embervédők a fejemet.

Csak sajna azt nem tom, hogy itthun ezt ki/kik ellenőrízné/nék, amikor minden szervünknél szinte hetente bukik le valami baromarcú, mert megvesztegették avagy ő zsarolt ki valami plusz pénzt.
Először a szürkeállományban kéne rendet tenni kishazánkban.

Tita nick 2010.07.19. 16:58:42

@Istencsaszar: Milliárdokat közmunkával? Hmm

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 17:00:09

@Silent Bob: nem.

fleto eseteben pont ugyanugy nem volt vizsgalhato az ugy. a kulonbseg a ketto kozott annyi, hogy fleto ugyet a fidesz az elevulesi ido _utan_ kezdte el bolygatni, amikor is egeszen biztos volt, hogy nem vizsgalhato az ugy, tehat nem derulhet ki, hogy fleto csalt-e, avagy nem, de legalabb kampanyt lehetett ra epiteni.

ezzel szemben a fideszesek elleni vizsgalat es vademelesi javaslat meg az elevulesi ido elott tortent, csak a fideszes kotodesu legfobb ugyes addig tologatta az ugyet, amig az elevult es tovabb nem volt vizsgalhato.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.19. 17:03:34

@Kalamona: Vannak olyan országok, ahol a vasúti közlekedés veszélyeztetése közveszélyokozásnak számít, és szigorúan veszik. Nálunk ki sem vizsgálják, pedig csak a fekete füst felé kellene menni.
Kb ilyen szigorú jelenleg az "elszámoltatás" is.

Kalamona 2010.07.19. 17:05:43

@Istencsaszar:
szívemből szóltál, mert a kárpótlási jegyek, licitek...,bottal, husángokkal, strómanokkal..., rémálom volt.

Isten nyugosztalja Antall urat, de soha nem bocsájtom meg Neki, hogy hagyta megzsarolni az eredeti elképzeléseket a kárpótlás kapcsán. Tudtok egyetlen egy magyar állampolgárról a 90-es években, akit nem ért jogsérelem korábban?

indapass90210 2010.07.19. 17:07:45

@Istencsaszar: rengeteg embernek van 100 millát elérő vagyona. Elég hozzá örökölni, vagy réges-rég óta birtokolni egy házat jó helyen.

Silent Bob 2010.07.19. 17:08:14

@az igazi Sipi: Ez valóban szopó, de még mindig csak 1 azaz egy ügyről beszélünk. Ehhez képest a fél MSZP vezetés előzetesben úgy, hogy még meg sem kezdődött az "elszámoltatás".

indapass90210 2010.07.19. 17:08:45

@newtehen: persze, megdugom a húgodat, aztán te is fizethetsz, ha elsikkasztok pár mrd.-ot.

Kalamona 2010.07.19. 17:12:04

@newtehen: öhöm!, csk azt nemtom, hogyan lehetne ezen változtatni, hisz minden politikai erő volt már hatalmon, oszt mégis itt vagyunk a kakikában,

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.19. 17:14:04

@Dövan: Szerintem nézd át jobban az öröklési szabályokat. Ilyen esetben elsősorban a gyereked örököl. Nem a feleséged bátyja.
(már ha a "megdugom" számodra egyenértékű a családalapítással)
De itt ugye arról volna szó, hogy a családban szétpakolt vagyonok ne tűnjenek el. Mondjuk a mai világban összeszedhetőek az ilyen dolgok. Pld a hirtelen eltűnt 1000 milla, és egy hát múlva a fiúcskának vásárolt jacht között derenghet valami összefüggés. Bár a külföldre mentett vagyonoknak valszeg bottal üthetjük a nyomát, de a tulajdonosára azért Magyarországon egy jó kis köztartozás kiróható.
Aztán ha lesz bármilyen vagyona, jövedelme itthon, abból puff már vonni is lefelé.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 17:14:13

@Silent Bob: es mivel az "elszamoltatasd" inkabb politikai leszamolas, nem is nagyon lesz fideszes erintettje ezeknek. plane annak fenyben, hogy a legnagyobb elszamoltato szerv feje maga is erosen elszamoltathato lenne jogtalanul felvett tamogatasok miatt.

csakhat ot ugye pont azert tette oda a fidesz, hogy csak az egyik oldalon szmaoljon...

Silent Bob 2010.07.19. 17:20:06

@az igazi Sipi: Ja, erre írtam többek közt, hogy nem hiszek a Mikulásban. De ha a szocikat lecsukják, annyival is előrébb vagyunk. :D

Kalamona 2010.07.19. 17:22:31

Valóban nálunk egyenesági öröklési szabályok vannak, amit csak és kizárólag végrendelet írhat felül.
Viszont - számomra - egyáltalán nem érthető, hogy a bűnüldöző hatóságok az akár 1-2 hónapos csecsemőnek ajándékozott ingatlanokat már miért nem vizsgálhatná, ha akarná?!:(
Hagyó egy picinykét annyiban volt tisztességes (sztem), hogy elismerte, gyermekkorúra íratta a vagyonát.
Nem Őrá kéne haragudni, hanem azokra, akik ezt lehetővé teszik.

Silent Bob 2010.07.19. 17:24:56

@Kalamona: Azért egy kicsit hadd haragudjunk azokra is, akik lopkodtak. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.19. 17:28:56

@Kalamona: Ha az amúgy jóhiszemű vásárlóktól vissza lehet venni a legálisan vett kocsit, mert a 2 vel ezelőtti gazdája lopta, kitt is lehetne megoldást találni. De igazából a morál visszaállításához az is elég lenne, ha kiderítenék a bűnösöket, ki mennyit lopott, hova lett, és eltiltanák őket ÖRÖKRE a közügyektől. Erre mindenképpen szükség van, mert az ember nem szívesen fizet addig adót, amíg számolatlan nyúlják le, és nem is igazán alakulhat így ki egészséges jövőkép.

greycup 2010.07.19. 17:31:06

A pazarló gazdálkodás nem bűncselekmény.

Ezt Polt Péter óta tudjuk.

www.origo.hu/itthon/20030922leszavaztak.html

Kalamona 2010.07.19. 17:33:22

@Silent Bob: ezt próbálom írni én is, mert loptak/lopnak itt a redszerváltás óta. Tudomásul kell venni, hogy aki közelebb van a tűzhöz, az bizony hamarabb melegszik. Ne, írogassunk itt a kavicsbányákról, meg a Tokajhegyaljáról, meg arról sem, hogy 1989-ben én is még csak egy csupaszfenekű egyetemista voltam..., most meg egy csupaszseggű mérnök vagyok.

off: láttátok anno a Jusztlaci meggazdagodásáról szóló, saját készítésű riportját, amikor elmondta, hogyan jutott a kárpótlási jegyekhez, aztán ezekért földterülethez?

Nem Ő volt az egyetlen.

Silent Bob 2010.07.19. 17:41:04

@Kalamona: Csak az arányok... és még mindig nem értem, hogy lehet az, hogy a fél szoci vezetés előzetesben, pedig Polt már sehol, fideszesről meg nem nagyon lehet hallani... ennyivel okosabbak lennének?

Kalamona 2010.07.19. 17:41:42

@newtehen: ezt nem igazán értem, de az a véleményem, hogy a "közügyektől eltiltás" egy nagy maszlag. Semmi visszatartó ereje nincs. Nem szavazhat négyévenkét, osztán mi van?:(, aki lop az le@arja a szavazás lehetőségét is.
Én inkább elzárással sújtanám mindegyiket és 8 órás fizikai munkára kényszeríteném. Nem érdekelne, hogy "nem akar dolgozni", az elzárás ideje alatt
(mert, ha nem tudnátok, ma még ezt is megtehetik, nem lehet munkára kötelezni senkit).

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.19. 17:44:52

@Silent Bob: nekem sem az a bajom, h ogy a szocikat lecsukjak. csukjak csak, ha korruptak. de nekem senki ne akarja megmagyarazni, hogy az az ember, aki az elmult 20 ev politikai szempontbol legmeghatarozobb alakja volt, az tiszta...

Kalamona 2010.07.19. 17:46:11

@Silent Bob: nem hiszem, hogy okosabbak, inkább az a véleményem, hogy a korábbi "hatalomátvételnél" nem a boszorkányüldözés volt a legfontosabb.

Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi őrizetesek nem a Fidesz kormányra kerülésével egyidőben lettek őrízetbe véve, hanem sokkal korábban borult ki a bili.

Ne,szocsizzz!:(, legyünk tárgyilagosak és őszinték.

dr.kakaósbögre 2010.07.19. 18:43:13

az ilyen"elszámoltatást" kérő. követelő posztok után mindig arra gondolok hogy Magyarország államformája a kleptokrácia...

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.07.19. 19:51:49

Hogyan lehetnek még szabadlábon az MSZP/SZDSZ koalíció tagjai?
Tönkre tették a hazámat és az arcomba röhögnek a hatalmas vagyonukkal. A sok lámpavas meg üresen árválkodik. Ezek tuti,hogy becsomagolt börönddel alszanak!
süti beállítások módosítása