El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2011.08.04. 10:00 Nico Trans

Sötétség, melyet elrejt a homlok

Ha azt mondják még három hónappal ezelőtt, hogy Anders Behring Breiviket kiengedik és boldogan élhet, gondolom, mindenkinek a hátán felállt volna a szőr. Mégis, a legfrissebb közvéleménykutatások alapján, a norvégok 74%-a szerint helyesen döntött a Királyi Bíróság, mikor szabadon engedte a 76 halálos áldozattal járó tragédia központi szereplőjét. Senki sem hitte volna. Az élet néha durván "becsavarodik". Ma azonban egy fejkötésen kívül semmi sem árulkodik arról, hogy ez az ember más lenne, mint az az ember, ha ugyan megilleti az emberi jelző azt a három hónappal ezelőtti valamit.

Először mindenkinek úgy tűnt, hogy az ügyvéd csak időt húz, mikor közölte, hogy védence nem érzi jól magát, és széleskörű orvosi kivizsgálást javasol. Aztán két nap múlva az oslói büntetésvégrehajtási hivatal egy rövid jelentésben valóban elismerte, hogy Breiviknek 3 nappal korábban rohama volt. A norvég közszolgálati tévé természetesen egy pióca szívósságával tapadt az ügyre. Aznap este a meghívott kriminálpszichológus rengeteg alternatívát adott, kezdve azzal, hogy a vallatási módszerek esetleg felboríthatták az elektrolit-egyensúlyt, odáig menve, hogy egy esetleges konverziós reakcióról lévén szó, igazából az események végső soron még magát a tömeggyilkost is megviselték. Azonban mégis a legvalószínűbbnek a szándékos szimulációt tartotta. Breivik soha nem volt népszerű Norvégiában, de ez az „aljas szimulálgatás” kiengedte az utolsó féket ami még visszatartotta a fiatalokat attól, hogy tettlegesen is kifejezzék nemzetük felett érzett szégyenükből táplálkozó indulataikat. Spontán kezdtek csoportokba szerveződni a 15-20 év körüli oslói fiatalok, már amennyire a Facebook idején lehet spontaneitásról beszélni. Egyfajta hippi lincshangulat alakult ki, amiben érdekesen keveredett a woodstocki könnyedség a szélsőjobbos elszántság minden elemével. Mire a rendőrség észbekapott, már Molotov-koktélokkal felfegyverzett ezrek vonultak a börtön elé, a "rém" kiengedését követelve. A tömeg vért akart.

Amit a tömeg azonban nem tudott, hogy Breivik ekkor már nem a börtönben volt, hanem egy 3 Teslás MRI-ben feküdt. Még megbilincselni se lehetett, mert bármennyire fejlett is Norvégia, még nem rendszeresítettek nem magnetizálható bilincseket ilyen esetekre. Közben a börtön előtt elfajultak az események: könnygáz, gumibot, meg minden, ami ilyenkor szokott lenni. Másnap az egész világ hüledezett: míg a békés polgárokat verte a rendőrség, addig a tömeggyilkos egy MRI-ben feküdt. "Mégis kinek az oldalán álltok?" - tette fel a legjelentősebb norvég lap a kérdést a másnapi számában.

A bomba aztán délután robbant. Dr Krinkonsten, az oslói Neurológia Klinika professzora, a magatartás-neurológia nemzetközileg elismert szaktekintélye, tartott egy sajtótájékoztatót. Egyszerű három mondatban összefoglalta, mit találtak, de hogy ne hagyjon kétséget afelől, hogy mi a jelentősége ennek a három mondatnak, utána még egy órán át beszélt. A teremben 60 perc döbbent csend volt. A professzor a legteljesebb magátólértetődöttséggel tárgyalta a részleteket. Képeket vetített, megmutatta a tumort a bal oldali frontális lebeny felett ― akkora lehetett, mint egy nagyobb alma ―, és teljesen tipikus, hogy mindenfajta tünet nélkül, egy epilepsziás rohammal jelentkezik először. Illetve mégse, mert a leggyakoribb, hogy a személyiség már jóval korábban megváltozik. Hosszasan beszélt egy bizonyos Phineas Gage nevű emberről, akinek egy síncölöp ment át a homloklebenyén az 1800-as években (ugyanott, ahol Breiviknek a tumor van; szerk. megj.), ami gyökeresen megváltoztatta egyéniségét. Nem volt már önmaga attól kezdve. Aztán már-már túlzottan is érzelemmentesen ecsetelte, hogy bizonyos kognitív funkciók hiánya miként teszi az ilyen ember agyát ideális tömeggyilkossá. Dezinhibíció ― mondta. Nincs mi gátolja az állatot ― zárta le. A professzor ugyanolyan kurtán fejezte be a mondanivalóját, mint ahogy elkezdte, így eltelt legalább három másodperc, míg a hirtelen ocsúdott újságírók egyáltalán kérdezni tudtak volna valamit. A legjobb kérdése a fiatal BBC tudósítónőnek volt, aki arról kezdte faggatni a professzort, hogy mennyi ideje lehet ott a tumor. A professzor nem tudott pontos választ adni, de valószínűsítette, hogy nem régebben, mint maximum pár év."Nos ha ez így van, akkor hogy lehet, hogy Breivik már jóval korábban, egy évtizede is iszlámgyűlölő volt?" ― szegezte a professzornak a kérdést az újságíró."Én se szeretek sok mindent, de mégse lőnék le senkit, teszem hozzá, ép aggyal." ―mondta a professzor. "Ha a frontális lebeny elvész, mindenkiből kijön, hogy mi is igazából."

A sajtótájékoztató még sokáig tartott, bemutatták az idegsebészeti csapatot, akik majd a rákövetkező napon megoperálták a beteget. Az idegsebészek elmondták, hogy a daganat egy jóindulatú meningeoma, amit ha eltávolítanak, akkor megszűnhet a nyomás az agyon és talán visszakaphatjuk a régi Breiviket.

Ekkor még csak a tehetségesebb újságíróknak esett le, hogy ez mit jelent. A bulvárlapok megelégedtek azzal, hogy képeket hoztak le a tömeggyilkos agyáról, meg olyan címeket kreáltak, hogy "A gyilkos daganat". Azonban jobb helyeken már olvasni lehetett azzal kapcsolatos véleményt, hogy ez az egész teljesen új helyzetbe hozza a vádlottat. Norvégia persze hideg szkepticizmussal nézte, hogy pár agytudós mit mond, bár valahol mélyen bennük is megindulhatott valami. Viszont sokan még mindig úgy gondolták, hogy Breivik büntetést érdemel, mert elvégre ha Dr Krinkonstennek igaza van, akkor nem a daganat volt gyilkos, hiszen a daganat, feloldva a frontális lebeny gátlását, (dezinhibíció) csupán felszínre hozta azt, ami ebben az emberben mindig is megvolt mélyen, csak míg jól működött a frontális lebenye, el tudta nyomni azt. A tömeghangulatban az áttörést talán az adta, mikor Breivik apja zokogni kezdett a nemzeti televízió élő adásában. Az apa, akivel addig is mindenki rokonszenvezett, az apa, aki még csak pár héttel a műtétet megelőzően is úgy beszélt a fiáról, hogy ő lenne az első, aki megölné, aki mindenestül megtagadta azt a valakit, akit igazából szülőnek kell lenni ahhoz, hogy megértsük, mit jelenthet megtagadni. Nos, ez az apa úgy sírt, mint egy gyerek, elakadó lélegzettel, rázkódva zokogott: "Tudtam, hogy kell lennie valamilyen magyarázatnak! Már másnap berohantam a kórházba, átkaroltam, kezembe vettem. Mikor magához tért, együtt sírtunk. Bánta, hát hogyne bánta volna!" Sok norvég azon vette észre magát, hogy együtt sír az apával. Innen majdnem hogy egyenes út volt a felmentésig. A norvég televízió egyenesben közvetítette, hogy a szabadulása után Breivik az Utoya-szigeti emlékműhöz megy és elmondja azt a verset, amit még lábadozása alatt a kórházban írt. Az emlékműre később rávésték a vers refrénjét: "Mélységes sötétség, melyet elrejt a homlok".

Lapzártánk után kaptuk a hírt, hogy Breivik az apja házában öngyilkosságot követett el. A kiérkező mentők csak a halál beálltát tudták megállapítani.

 


228 komment · 2 trackback

Címkék: agy társadalom pszichológia bűn


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr123122926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy őrült elméjében – interjú a norvég tömeggyilkossal 2011.08.04. 18:58:32

A norvég mészáros több, mint 1500 oldalas kiáltványában található egy részlet, amelyben saját magát interjúvolja. Önfényező kérdései, és az azokra adott kimért válaszok segítségével betekintést nyerhetünk a pszichopata elméjébe – emellett teszünk...

Trackback: Napisokk – ha már a Napiszar sem elég durva 2011.08.04. 13:12:54

Vigyázat, felnőtt tartalom, erős idegzetűeknek és gyomrúaknak – vagy még nekik sem. Végtagok, levágott fejek tízes csomagolásban, horrorhelyek, lógó belek, precízen kategorizált halál, de hol van a határ? Van-e még olyan, hogy jóízlés, társadalmi önfék...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2011.08.04. 12:52:17

Ez most hír vagy próza?

barli 2011.08.04. 12:54:06

mi a f*sz ez???? Index kattintásnövelö?
vagy mágneses tér-idö viharba kerültem?
Talán ha odaírnák, hogy fikció az egész...

barli 2011.08.04. 12:55:05

rosszabb mit a tótaw b+ :)

Nem a zsömle kicsi 2011.08.04. 12:56:23

Ez nagyon szar, és ezt muszáj volt leírnom.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.08.04. 13:07:48

Bevallom eleinte nem vettem észre, hogy fikció, és csak hüledeztem. Szerintem fasza.

is 2011.08.04. 13:08:00

Szerintem rendben van.

ninimimi 2011.08.04. 13:08:12

"Mélységes sötétség, melyet elrejt a homlok".

Nem, nem rejti el -, ez az írás is bizonyítja...

2011.08.04. 13:08:36

Még soha életemben nem írtam indoklás nélkül valamire, hogy ez szar. Most megteszem. Hagyd abba az írást.

Mohamed 2011.08.04. 13:09:25

még jó hogy csak fikció már aszthittem a liberális jogvédés idáig fajult

Advanced Flight 2011.08.04. 13:10:12

ez ilyen vicces dolog akar lenni?

isssti 2011.08.04. 13:10:14

Akkor mostantól minden retardált kreténnek posztot nyitunk ...?

steelhand 2011.08.04. 13:10:20

vazze, a demagnetizált bilincset gyorskötözőnek hívják és vagy 6-7 éve rendszeresítve van...

Unbiased 2011.08.04. 13:10:24

A blog szerzőjének agyát mikor vizsgálták utóljára?

bájgúnár 2011.08.04. 13:10:39

Ó hogy vigyen el a devla!

naezadurva 2011.08.04. 13:11:33

Ezt minek szánta a szerző? Üzenet nekem nem nagyon jött át. Olvasni meg egyszerűen sz..!

Tedat 2011.08.04. 13:13:21

Szánalmas poszt, egy ideig gyanús volt, de azért nem olyan vicces, mint az író gondolja.

Szóval ebből nem kellene poént csinálni.

barli 2011.08.04. 13:13:42

az egy dolog, hogy egy ilyen idióta ír egy ilyet, de hogy ezzel index címlapra lehet kerülni csak azért, mert sokan felkapják rá a fejüket, na az gáz.

Kérem kapcsolja ki!

BlahBlah 2011.08.04. 13:14:04

komolyan mondom, hogy botrányos ez az index, és úgy látom, nem kell mélyre nyalni, hogy valaki kikerüljön a főoldalra

eezandwizz 2011.08.04. 13:14:15

Most klikkeltem ide először és utoljára!

Nervus 2011.08.04. 13:21:55

Hátbazmeg ekkora egy hulladékot! Bazze ne írjál többet, mert EZ RÉMES.

bálnatenyésztő1 2011.08.04. 13:23:05

Bazze, az elmúlt időben nem követtem a híreket és benyaltam ezt a fasságot. Ez mire jó? Ennyire unatkozol? Keress barátnőt!!!
De én vagyok a hülye, mert minden ismeretlen szarra ráklikkelek a zsindexről.

caixa 2011.08.04. 13:23:56

nem olyan rossz ez - gondolatkísérlet

Tinman 2011.08.04. 13:25:17

Öllég' közhelyes/filmes/erőltetett volt... 60 IQ alatt gondolom páran be is nyalták... jaj :-/

barli 2011.08.04. 13:27:05

@caixa:
na jó, de a gondolatkísérlet végére odaírják, hogy a szerzö kitalációja.
Ez meg, még ha ordas hülyeség is, szinte hírként van csomagolva.

Vagy csak arra játszanak a zindexesek, hogy végre büntesse már meg öket valaki a médiatörvényre hivatkozva, hogy lehessen verni a tamtamot.

MB1 2011.08.04. 13:27:24

@Kételk Edő:

"Bevallom eleinte nem vettem észre, hogy fikció, és csak hüledeztem."

Pedig kételkedő lenne a neved nem?
Néha nem árt gondolkodni.
Ha ezt az embert szabadon engednék, nagyjából maradna még vagy fél óra hátra az életéből.
Lehet túlbecsültem.....

peregrinus@index.hu 2011.08.04. 13:28:17

Valahol, valahol azért jelezni kellene, hogy ez fikció. Amúgy egyáltalán nem értek egyet a cikk hangvételével sem. Ép ésszel nem tudja senki beleélni magát valakinek az állapotába, akinek de facto frontális lobotómiája van (legfeljebb tudhatja). Így nem csak a tálalás módja, a tartalma is marhaság. Az index.hu részéről pedig felelőtlenség ilyet kirakni a nyitólapra. Mélyen csalódtam a szerkesztőségben. (amúgy orvos-szociológus lennék)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.08.04. 13:32:17

Ha kitalált sztorit irkálok, akkor a tag-ek közé odabaszom, hogy fikció (ahogy csinálom én is).

Másrészről ha egy irásra 3nál több kommentelő irja, hogy szar, akkor talán fel kellene hagyni az ilyesmivel...
(egyébként tényleg az)

Soponya Balastyán 2011.08.04. 13:32:43

@barli: nem azért van címlapon, mert sokan rákattintottak. amikor először megnéztem, hogy mi ez, még nem volt egy hozzászólás sem, és már címlapon volt. most csak azért jöttem vissza, hogy megnézzem a reakciókat.

valaki úgy ítélte meg, hogy ez annnnnyira jó, hogy címlapon a helye! :)

Attila1234 2011.08.04. 13:32:48

Mi volt ez a zagyvaság? :O

bknn 2011.08.04. 13:32:49

Hírcsárdára való cikk

fidesz = házmesterek pártja 2011.08.04. 13:32:52

Valaki rúgja már seggbe az index szerkesztőségét! Csak úgy, testülepileg... kellene pár értelmes ember a helyükre, aki nem ilyen faszságokkal tömi tele a címlapot.

Sajnos az origo is követi a példájukat, ugyanezek a baromságok mennek ott is. :-(

GrG 2011.08.04. 13:32:53

Szerintem pont azért volt zseniális mert teljesen hihető formában volt. Kár lett volna odaírni. Amúgy meg a valóságban ennél meredekebb dolgok is történnek.
Nekem nagyon tetszett!!

GrG 2011.08.04. 13:34:34

Szerintem nagyon jó a cikk és nem kellett volna jelezni, hogy fikció mert így működik. Ha emlékszik valaki az igazi Maora, az se működött volna, ha előre jelzik, hogy fikció. A gondolat menet is tök okés a stilus is, nem értem a panaszkodókat.

GrG 2011.08.04. 13:36:28

@MB1: És ha kiderül, hogy valmi ilyen áll a háttérben, akkor is kinyírnád (vagy az áldozatok hozzátartozói?). Mellesleg az egyik Houseban volt egy hasonló szitu, amikor valaki egy betegség eredményeként lett bunkó.

sigmase7en 2011.08.04. 13:38:03

Egy ilyen cikket újságban megjelentetni anélkül, hogy az elején nagy, vörös betűkkel tisztázva lenne, hogy ez FIKCIÓ, nem lehetne. Nem véletlenül.

És meg is érkeztünk a kérdéshez, mely szerint az alapvető újságírói normák és etika miért is ne kéne vonatkozzon a blogok szerzőire, akik ugyanannyi hitet kaphatnak, mint bármelyik "hivatalos" sajtótermék (egy index főoldallal meg pláne).

Felháborítóan felelőtlen ez az írás. Progresszív keresztény portál, mi?

MB1 2011.08.04. 13:38:15

@GrG:

"Szerintem pont azért volt zseniális mert teljesen hihető formában volt."

Nem volt ebben semmi hihető.

gitáros 2011.08.04. 13:40:27

Kurva jó írás, grat.

(Olvassatok többet, skacok, és ne csak blogokat...)

R. Daneel Olivaw 2011.08.04. 13:40:40

Ugyan gyerekek... azért aki komolyan vette, az inkább magába nézegessen... elképzelhetőnek tartja bárki is, hogy ha így esett volna a történet, arról először egy blogban olvasson? Naugye... ;)

barli 2011.08.04. 13:42:42

@GrG:

"El mondo Az élet néha becsavarodik
A norvégok 74%-a szerint helyesen döntött a Királyi Bíróság, mikor szabadon engedte a 76 halálos áldozattal járó tragédia főszereplőjét."

hát ha ez zseniális (föleg az indextöl a címlapon), akkor veled is bajok vannak.
Még ha két mondat után rá is jön az ember, hogy átverés, egy hírportál címlapjára nem való az ilyen. Mint mondta, nme az a baj, hogy ez az elmebeteg megírta és közzétette, hanem az, hogy egy "komoly" hírportál ezt így tálalja.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.08.04. 13:42:58

az elmondo egy olyan szélsőliberális bulizósfiatal blog, amely nem meri önmagának sem bevallani hogy az

zumzumm 2011.08.04. 13:44:26

jezusom, nem neked van inkabb problema a homlokod mogott?
semennyire nem vicces, dramanak meg eleg gyenge...
de megvolt a 15 perc hirnev, az igaz:)

savrola 2011.08.04. 13:45:26

Először is, már az írás hónapokról beszél, miközben még egy hónapja sem történt az egész. Már ez gyanús volt. Egyébként meg létezik nem magnetizálható bilincs: a hétköznapokban a vezetékek kötegelésére szokták használni, és műanyag.

Dubito 2011.08.04. 13:45:52

Tetszett. Összezavart, kétségeket ébresztett, arra kényszerített, hogy gondolkodjak, mindezt kitűnően megírva. Elegem van már a fekete-fehér igaz-hamis sorozatgyártott klisékből, jólesik eredeti gondolatokat olvasni.

smartdrive 2011.08.04. 13:46:13

idióta barmok. MRI-ben feküdni nem kifejezetten a kényelem netovábbja. mit irigylik tőle

iqfighter 2011.08.04. 13:47:47

Mi a kereszteny mondanivalo ebben az irasban (tekintsunk el az etikatlansag/viccesseg kerdesetol)? Ha a bunbocsanat, akkor mindegy, hogy miert olt. Ha meg nem az, akkor mi?

MB1 2011.08.04. 13:48:07

@GrG:

Én biztos nem nyírnám ki, de ennyi hozzátartozóból vannak néhányan akik tutira.

Persze nem csak e miatt hülyeség az egész két mondat után...

sigmase7en 2011.08.04. 13:48:27

@R. Daneel Olivaw:

"azért aki komolyan vette, az inkább magába nézegessen... elképzelhetőnek tartja bárki is, hogy ha így esett volna a történet, arról először egy blogban olvasson? Naugye... ;)"

senki nem vette komolyan, mert nem csak neked van ilyen sok eszed, hogy erre rájöttél. Meg nem is arról van szó, hogy jól van-e megírva. Meg még csak arról sem, hogy jó-e a mondanivalója.

Hanem hogy a tömegkommunikációnak vannak bizonyos alapszabályai a valóságteremtő / befolyásoló ereje miatt. Ezért nem írunk le sajtótermékben álhíreket. Vagy nem tálalunk fikciót valóságként. Mert sokan olvassák, nem tudhatod, kiből mit vált ki. Ezért felelősség az újságírás. Nem pedig fürdőzés önnön nagyszerűségünk csodálatában.

barli 2011.08.04. 13:49:53

@Dubito: bocs, de egy hírportál híreinél nincs kedvem öt percig azon töprengeni, hogy igazi-e a hír vagy fake. Bár a zindexnél eddig sem volt teljesen világos.

sezlonov (törölt) 2011.08.04. 13:50:38

A poszt írójának: A kurva édes jó anyáddal szórakozzál baszd meg.

raly 2011.08.04. 13:52:02

fail... fekete pont mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a poszthoz

g-dúrban zúgó kabóca 2011.08.04. 13:52:16

belőlem is kikívánkozik, hogy ez nagyon lapos, unalmas, stílustalan, és nemtom mi a frappáns ellenkezője, de még az is.

aki meg bedől, h igaz... hááát, az sztem ne papoljon felelőltlen újságírásról, hanem hallgassa kicsit többet a híreket
(az mondjuk az első sorból, azon belül is a "három hónap"-ból nyilvánvaló, h fikció, ne kelljen már még kiírni nagy piros betűkkel)

Jofiu 2011.08.04. 13:52:32

Érdekes gondolatfutam.
Úgy látom a magyar blogkultúra kedvéért legközelebb valamiféle amerikás stílusú figyelmeztetést oda kell majd biggyesztened az elejére. Mondjuk, hogy 'az írás valós eseményekre épül, ellenben a képzelet szüleménye, gondolatjáték. Mindenki csak saját felelősségre olvassa, az olvasásból származó káros hatásokért (pl. felkavart lelkiállapot, értetlenségből vagy véleménykülönbségből fakadó frusztráció, esetleg meggondolatlan, értetlen, gyalázkodó kommentelési kényszer és ebből fakadó tekintélyvesztés, stb.) az író nem vállal semminemű felelősséget'.
Úgy látszik szükség van ilyesmire.

Egy apróság. A síncölöp szó helyett (ami szintén érdekes kreálmány) elég lett volna simán acélrúd.

raly 2011.08.04. 13:54:56

@Jofiu: nem (csak) az a baj, hogy nem jelölte a fikciót, hanem úgy minde, ahogy az előttem szólók is jelezték, lapos, erőltetett stb. stb.

seahawks 2011.08.04. 13:54:59

@sigmase7en: ezek szerint te bedőltél neki.:)

miért ne írhatna le bárki fikciót egy sajtótermékben? pláne egy blogban!!
aezt teszi a magyar nemzet, meg a népszabadság, meg a kurucinfó is minden nap.

sigmase7en 2011.08.04. 13:57:03

@g-dúrban zúgó kabóca:

"nyilvánvaló, h fikció, ne kelljen már még kiírni nagy piros betűkkel"

Hogy kell-e, azt szerencsére már náladnál okosabb emberek eldöntötték.

stiffelveisz (törölt) 2011.08.04. 13:57:08

A tököm tele van már ezekkel a kamu hírekkel. Az íróikkal meg pláne.

tovabb a jezsovi uton 2011.08.04. 13:57:21

kár volt beleírni, hogy a tömeg ki akarja szabadítani, anélkül jópáran beszopták volna.

Mr. Pink2 2011.08.04. 13:59:05

Szerintem is érdekes gondolatkísérlet.

De még érdekesebb, hogy ez Magyarországon ilyen indulatokat vált ki, mint a kommentekből látszik, ez mutatja hogy jó ötlet volt a szerzőtől.

Zotya@pest 2011.08.04. 13:59:17

bazzeg pedig már azt hittem h tényleg öngyilkos lett, legalább csekély mértékben igazság szolgáltatás történt volna fentről...
kár h csak kamu:(

sigmase7en 2011.08.04. 14:00:33

@seahawks: nem dőltem be neki, hanem igencsak wattafakkolva kattintottam le az index főoldat, ahol a lead-ben még mindig csak ennyi olvasható:

"A norvégok 74%-a szerint helyesen döntött a Királyi Bíróság, mikor szabadon engedte a 76 halálos áldozattal járó tragédia főszereplőjét."

Jofiu 2011.08.04. 14:01:58

@raly: Ahhoz képest, hogy csak lapos/erőltetett (igen, az, egy fiktív tényező köré szövődik, naná hogy az, észrevhető mint az is hogy fikció) sok emberben hagyott mély nyomokat és késztetett erős rekciókra.
Meglepő.

Dr Kangörény 2011.08.04. 14:03:08

Én beleolvastam a korábbi posztokba is.
Azok is szarok, de ez már fos.

s 2011.08.04. 14:04:47

Annyira hülye vagy bazdmeg, mint a valagam. Valami zsidó népszerűséghajhász baromfasz vagy, nem? Az áldozatoknak és hozzátartozóiknak NEM ADTAD MEG A TISZTELETET. Köcsög buzeráns barom. Ha nem lehetsz sztár másképp, akkor inkább te is lelősz valakit? Értelmi fogyatékos vagy. Rohadj meg a számítógéped előtt, de ostoba faszkalap.

zsoltix 2011.08.04. 14:05:08

Mar az elso mondat elso felebol ra lehet jonni, hogy fikcio. Konkretan a harom honapbol.

Baldvogel 2011.08.04. 14:07:29

Megérne egy tanulmányt a hozzászólók reakciója. :-) Az ugyanis sokkal szórakoztatóbb, mint maga a poszt. Az elég szárazra sikerült, és az első bekezdésből kiderül, hogy egy párhuzamos világról szól.

TheSlaydo 2011.08.04. 14:08:44

10 perc népszerűség, grat és kabbe.

Jofiu 2011.08.04. 14:09:18

@Baldvogel:
Pontosan! : )
Itt ülök és frissítgetek, várom a következőt. : )

beeble 2011.08.04. 14:09:36

Jesszus, ennyi IQ-bajnokot, akinek az első bekezdés után nem jön le, hogy fikció... Őszintén, ti szoktatok gondolkodni, következtetni, vonatkoztatni, vagy nektek csak az emészthető, amit már megrágva a szátokba adnak?

Az írás érdekes, elgondolkodtató, és bár érezhető, hogy nem egy profi irodalmár tollából született, rossznak semmiképpen nem mondanám.

Dr. Trebitsch 2011.08.04. 14:11:10

aki nem vágja, hogy épp hírt vagy egy blogot olvas, magára vessen. A szövegben meg épp elég infó volt ahhoz, hogy legkésőbb a 3. mondatnál kiderüljön, hogy sci-fi.

Egyébként számomra érdekes gondolatkísérlet, és nincs is szarabbul megírva, mint bármely átlagos poszt. Nem érdektelen kérdés, hogy létezhetnének-e olyan körülmények, amelyek a menthetetlent is más megvilágításba helyezik. Biztos, hogy igazam van, amikor nincsenek kételyeim?

Egyszóval engem elgondolkodtatott, ezért a köpködőkkel szemben a gratuláló kisebbséghez csatlakozom.

Písz.

Borenbukk 2011.08.04. 14:11:41

@Mr. Kobayashi: A hozzaszolasokat olvasva, en komolyan nem tudom, hogy a francba jutottunk mi a vilagurbe. Az rendben, hogy mindig volt par okos almodozo, akik fura dolgokon gondolkodtak(pl. nem is kell elfutni a tuz elol, vagy biztos van egyszerubb modja a terhek szallitasanak a cipelesnel, meg a vonszolasnal.), de hogy a tobbiek hogy nem vertek agyon oket...

s 2011.08.04. 14:16:44

Az indexnek címezve.
Mekkora faszok vagytok amúgy, de már tényleg. Figyellek ám titeket. Nem múlt el egy kurva nap, amióta ez a buzeráns barom lelőtte azokat a szerencsétleneket, hogy valamivel elő ne rukkoltatok volna, csak úgy spontán evvel kapcsolatban. He? Kattintásgenerátor. A büdös kurva anyátokba menjetek el mind. Ez nem korrekt tájékoztatás, attól bazdmeg ti már fényévekre vagytok. Népszerűséghajhász, semmirekellő zsidó bagázs. Más bajából is hasznot csináltok. Hánynom kell tőletek.

Első mohikán 2011.08.04. 14:17:49

A felháborodásotok jelzi, hogy elhittétek a történetet. Ettől lett jó. Pont. Ennyi.

snorbi 2011.08.04. 14:20:17

Hírcsárda színvonal, pedig az aztán tényleg az alja...
:)

Borenbukk 2011.08.04. 14:23:01

@s: Hogy birod ki levego nelkul, mig irsz? Azt nem hiszem, hogy egyszerre tudnal a kettovel foglalkozni.

-x- 2011.08.04. 14:23:31

Jó lett. Jó ötlet volt. Pár párhuzam felvillant bennem az Újszövetséggel és egyéb teológiai alaptétellel kapcsolatban. De nem akartam jobban belegondolni. Most nincs rá időm. Tényleg mélyre vezet a téma...
Gratulálok.

s 2011.08.04. 14:27:26

Tipikus index szöveg:

"Megkérdeztük XY szakértőt a problémával kapcsolatban, aki azt mondta, hogy lehet hogy így lesz, viszont nem zárta ki azt sem, hogy pont az ellenkezője lesz."

Akkor mi a fasznak kérdezted meg.

Ennyit magamtól is tudok, hogy vagy így lesz, vagy pont az ellenkezője lesz.

Oksotojás rejtett munkanélküliek. Üldögéltek egy büdös szerkesztőségben és kibaszott okosnak képzelitek magatokat. Nektek a valódi élet is csak egy videóbejátszás.

Hát nem, basszátok meg a kurva anyátokat, Ezeket az embereket tényleg megölték. ÉRTED, TE BUZERÁNS BAROM???????
MEGHALTAK!!!!!!!!!!!!

A kurva anyádat szórakoztassad legközelebb, mi nem igényeljük.

s 2011.08.04. 14:30:06

@taxi33: Akkor hülye vagy. Nem hittem el, de felháborít. El tudod képzelni? Gondolatkísérlet, barátom, gondolatkísérlet.

House-on félrenevelt idióták.

Borenbukk 2011.08.04. 14:30:57

@s: Ahogy a vilagtortelem soran mindenki, gyakran a szuksegesnel sokkal korabban. De mit akarsz mondani?

s 2011.08.04. 14:31:01

@Borenbukk: Kapd be, te pöcs. Ha nem érted mi a baj, akkor inkább kussoljál.

grufftipunk (törölt) 2011.08.04. 14:31:37

a büdöskurvaanyádat.

Akkor is, ha már az első bekezdésnél levágtam, hogy kamu vagy.

A BÜDÖSKURVAANYÁDAT, TE LELKI NYOMORÉK POSZTÍRÓ GECILÁDA.

Borenbukk 2011.08.04. 14:33:36

@s: Dehogynem ertem. Tele vagy mindenfele felelemmel, fajdalommal es kisebbrendusegi erzessel es ezt masokon akarod leverni.

s 2011.08.04. 14:34:47

@Borenbukk: Nem fogod megérteni. Már az eddigiekből is látom, hogy reménytelen vagy. Ne haragudj rám, én csak kimondtam.

2011.08.04. 14:36:08

Úristen, nektek tényleg kéne a figyelmeztetés, hogy fikció? A rántotthúst is megrágja valaki nektek, mielőtt lenyelitek? Hülye agyhalott, aki azon háborog, hogy jaj, hát nem vót kiírva, hogy nem igaz. A stílus meg speciel rendben van, aki írta, tud írni, nyilván lehet még hova fejlődni.

Borenbukk 2011.08.04. 14:36:27

@s: A koldusra sem haragszom, amiert penzt kereget.

Subba Sógor 2011.08.04. 14:36:49

Szerintem jó! Meredek gondolatkísérlet, de jó!

Aki meg nem jött rá az első pár sorból, annak nem való az internet, sőt még könyv sem, nehogy véletlenül a Rómeó és Júliát igaznak vélje.

kútásó 2011.08.04. 14:37:04

Ez a poszt rettenetesen szar, mert annnnnnyira lapos meg minden. En egyebkent nem doltem be neki, de azert szerintem ki kellett volna irni az indexnek is, meg a posztolonak is, meg bemondani a reggeli hirekben, h ez nem komoly, ez csak fikcio, mert masok, akik esetleg nem olyan dorzsoltek mint en, meg a vegen komolyan veszik. Es az olyan hardcore internethasznalok, mint jomagam kedveert belerakhatta volna a posztolo a tag-ek koze is h ez csak fikcio, mert sokan szoktak ugy blogok kozott kutakodni, h "ejjj, ugy olvasnek egy kis fikciot!"
Megyek is keresek egy rendes realista indexes blogot, ahol azt elemzik, h Orban uralkodasa hogyan emeszti fel ver es langok kozott a vilagegyetemet.

s 2011.08.04. 14:37:08

@Borenbukk: Mondtam, hogy ez nagy lesz neked. Nézd, megpróbáltad legalább . . . Nem sikerült, van ez így. Ne erőltessed. Kommunikáció vége.

csincsikurin 2011.08.04. 14:37:16

"mint az az ember, ha ugyan megilleti az emberi jelző azt a három hónappal ezelőtti valamit." az első bekezdés végéről. innentől tehát nyilvánvaló, hogy fikció. akinek ez nem jött át, az ne fikázza az írót! vagy fikázza nyugodtan. egyagysejtű parasztok kritikája kit érdekel?
az írás jó, a stílus rendben van a téma meg elgondolkodtat ... már persze csak azokat, akinek van szerve a gondolkodásra :)

savrola 2011.08.04. 14:46:25

@s: Azért kérdezték meg, mert előre nem tudták, hogy ezt fogja mondani. Ez olyan, mint amikor kikap a kedvenc csapatod, és megkérdezed magadtól, hogy megérte-e megnézni. Ezzel az erővel tényleg kár sportot nézni.

s 2011.08.04. 14:47:38

Értitek ti egyáltalán, amit olvastok?

Megpróbálom lefordítani
nektek, hogy megértsétek miről lehet szó.

Ha én mondjuk írok egy frappáns bejegyzést, hogy szerintem a holokauszt nem is pont úgy volt, nem is volt gázkamra teszem azt, hanem a végén mindenki kapott egy három gombócos fagyit és visszakapta az aranyóráját is, akkor jófej vagyok-e?
Gondolatkísérlet -e? Vagy ez kibaszná a biztit a zsindexnél?

Na, akkor most ua., csak norvég áldozatokkal. Most sem érted? Akkor kérd vissza a pénzt, amit anyád a taníttatásodra költött, mert teljesen felesleges volt.

csincsikurin 2011.08.04. 14:52:07

@s: az a baj veled, hogy buta vagy. a holokauszt tagadása magyarországon bűncselekmény.
ha leírod, hogy lehet, hogy Hitlernek volt egy agytumorja és ezért lett geci, mert amúgy tök jó fej volt, kiváló humorérzékkel és bámulatos kézügyességgel, az nem bűncselekmény.

Subba Sógor 2011.08.04. 14:53:25

Na végre, tudtad használni a Zsindex szót. Régóta vártál erre? :)))

s 2011.08.04. 14:53:37

@savrola: Nem olyan. Olyan, mintha két focicsapat játszana 90 percet + hosszabítás, aztán büntetők az idők végezetéig, és sosem dőlne el a meccs. A sport nem ilyen.

A szakértők nem szakértők, az újságírók nem újságírók. Semmi nem az, aminek látszik. Ha ez majd többeket zavar, megváltozik, de úgy veszem észre, hogy a többség remekül elvan így is. Igénytelenek vagytok, ez a gond.

csincsikurin 2011.08.04. 14:55:50

@s: tudod, amit nem használnak, az elsorvad ... így vagy te az agyaddal ;)

kútásó 2011.08.04. 14:57:27

@s: A gondolataiddal maximalisan azonosulok. Igazandibol csak azert batorkodtalak megszolitani, h felhivjam a figyelmedet, h egy "s" lemaradt a felhasznalonevedbol.

KG2000 2011.08.04. 15:02:42

@barli:
"Vagy csak arra játszanak a zindexesek, hogy végre büntesse már meg öket valaki a médiatörvényre hivatkozva, hogy lehessen verni a tamtamot. "

Ez is lehetséges. De még nem jutottak el a Frei Tamás-féle magaslatokhoz, aki ugyebár még az első Orbán-kormány idején kérdezte meg egy bérgyilkost, mennyiért ölne meg "egy" miniszterelnököt (a történetben lényegtelen, hogy a bérgyilkos álbérgyilkos volt).

Szerintem egyébként valójában az újságírók és a blogosok hibásak abban, hogy Breivik ölt, mivel hülye írásaikkal és tudósításaikkal uszítanak. Tehát Breivik helyett a blogost kellene 30 évre Norvégiában becsukni. Nem járna rosszul, van szolárium és laposTV is a börtönben. Ez lenne az igazi igazságszolgáltatás, elvtársak!

Zheran 2011.08.04. 15:03:11

És megint bejött!!! :)

hu.wikipedia.org/wiki/Godwin_t%C3%B6rv%C3%A9nye

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

s 2011.08.04. 15:04:54

@csincsikurin: Anyád a buta, meg te. Valami nem attól bűn, hogy annak deklarálták. Pl. ezt a cikket nem deklarálják bűnnek, de attól még az. Nem jogi értelemben - de nem is kedveltem a jogászkodást mindig. Erkölcsileg ez bűn. Népszerűséget, sikert kovácsolni egy tragédiából bűn.

A mondanivalóját leírhatta volna nem valós szerplőkkel is, ha az lett volna a célja. A régi filmek előtt is volt egy kedves mondat, hogy a történet és a szereplők a képzelet szüleményei. Bármi hasonlóság a valósággal a véletlen műve. Nem azért volt ez ott, mert nagyanyáink hülyék voltak, és különben nem tudták volna, hogy mi a valóság, és mi nem az. Azért volt ott, hogy mások érzékenységét ne bántsa meg indokolatlanul. Ezen ma már túl vagytok. Ti. Én pedig itt ragadtam egy olyan korból, amikor még volt stílus, elegancia, empátia.

Szóval, basszátok meg a büdös kurva anyátokat, buzikáim.

seahawks 2011.08.04. 15:07:44

emberek, miért kell felháborodni??? nem kell elolvasni, ha nem tetszik, nem kell kattintani, ha nem érdekel!

Zheran 2011.08.04. 15:08:31

"Én pedig itt ragadtam egy olyan korból, amikor még volt stílus, elegancia, empátia.

Szóval, basszátok meg a büdös kurva anyátokat, buzikáim."

Köszönjük szépen a régi kor stílusának felemlegetését :) Igazán nosztalgikus volt.

csincsikurin 2011.08.04. 15:08:34

@s: nem, te egy olyan korból maradtál itt, amikor még az inkvizíció megégette azokat, akik boncoltak és aki beismerte az ördöggel cimborálást, az részesülhetett abban a kegyelemben, hogy megfojtották, mielőtt elégették volna. te abból a korból maradtál itt, amikor még nem volt ciki ostobának lenni. de ne félj, mert eljöhet még a ti időtök, amilyen kibaszott sokan vagytok.

KG2000 2011.08.04. 15:09:24

@csincsikurin:
"ha leírod, hogy lehet, hogy Hitlernek volt egy agytumorja és ezért lett geci, mert amúgy tök jó fej volt, kiváló humorérzékkel és bámulatos kézügyességgel, az nem bűncselekmény. "

Erre azért ne vegyél ciánkálit. Ezt a hozzászólást még megúszod, de ha ugyanezt egy cikkben jelentetted volna meg, mondjuk a Magyar Hírlapban, akkor elkaptunk volna:)) (UI: A Népszabadság esetén nem)

s 2011.08.04. 15:10:12

@csincsikurin: Ismét jót nevethettél.

Borenbukk 2011.08.04. 15:12:07

@s: Inkabb egy szanakozo kis mosolyt tartok valoszinuleg.

s 2011.08.04. 15:16:47

@csincsikurin: Most te egy feltalálóval, vagy valami nagy újítóval azonosítod magadat, engem meg egy köcsög inkvizitorral. Pusztán azért, mert "valamiben" jobbnak találom a régi gyakorlatot és nem tapsikolok örömömben azon, hogy minden szét van baszva körülöttem.

Olvassad el az újítások igazi történetét, meg fodsz lepődni, mennyi balfaszságot követtek el. Ma a legtöbje darwin-díjas lenne. Attól, hogy valami más, mint régen, még nem feltétlenül jobb is. Ezen kellene kicsit elgondolkodnod, ha van mivel.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.08.04. 15:16:49

Kiváló írás, gratulálok!
A fanyalgóknak, Index szerkesztéspolitikáját szidóknak javaslom, hogy ha annyira értenek hozzá, tegyenek üzleti ajánlatot a blog.hu-ra:
Fizessenek átalányba havi negyvenmillió forintot a blog.hu tartalomra és az a feletti nyereség felét kérjék a Zindextől.

Egyébként pedig ingyenes tartalmat magas lóról fikázni az első lépés ahhoz, hogy valaki egy szigeten ártatlan gyerekeket lőjön halomra:-)

s 2011.08.04. 15:18:30

@Zheran: :-) Tudtam, hogy veszed a lapot. :-)

slingsh0t 2011.08.04. 15:19:24

A katolikusok 90%-a helyesli, hogy a pedofil papok mentesülnek a gyerekbaszás következményei alól. Ez arra vezethető vissza, hogy már Jézus is szerette a formás kisfiúseggeket. Ahogy a bibliában is áll:
"...és akkor jézus beleültette veszejébe a gyermeket, és mondá neki: ugye élvezed, kis kurva?..."

Sadist 2011.08.04. 15:21:12

Hihetetlen, hogy az emberek mekkora kamu dolgokat képesek csont nélkül beszopni.
Volt tanárunk, aki a helyi TV-nél volt főszerkesztő, mutatott egy dokumentumfilmet, hogy a városi, szén-monoxidos levegő jót tesz az egészségnek, és az osztály 95%-a simán el is hitte, de úgy látom a felnőtt lakosság körében is hasonló az arány.

s 2011.08.04. 15:22:02

@Zheran: Nem olyan meglepő ez. A XX. század egyik leginkább a figyelmet magára terelő társadalmi jelensége nagyon valószínű, hogy felbukkan a társadalmat általában foglalkoztató kérdések során. Igazán az lenne a meglepő, ha nem így lenne.

s 2011.08.04. 15:24:29

@Nekrológ: Egyike vagy azon népes társaságnak, aki nem érti, hogy mi van. Nem az üzleti sikert vitatjuk. Azt a módot kifogásoljuk, ahogy ezt teszik. Teccikérteni?

cukorrépa 2011.08.04. 15:25:00

@slingsh0t:
ezt a saját rended kedvéért "a kukit tapogató élveteg fitymákoló rabbik" meséjével is egészítsd ki.

ugye milyen gáz dolog mások hitén viccelődni baszki?
egész pontosan sötét tuskó dolog.

leha 2011.08.04. 15:25:37

@s: ebből a válaszodból is látszik, hogy okos vagy, mint egy drótszőrű tacskó. ezért is felesleges rád értelmes választ vesztegetni. erre nyilván meglesz az a frappáns válaszod, hogy nem tudok semmi okosat mondani, de ezt meg rád hagyom. anyukám azt mondta, ne vitatkozzak hülyével, mert ha lemegyek a szintjükre, lenyomnak a rutinjukkal :D

cukorrépa 2011.08.04. 15:26:23

amúgy meg a f*szért ment ez a poszt index címlapra? tetszett a szerkesztőségnek ?? beteg, aki írta, beteg, aki kitette címlapra. amikor egy őrült emberek tucatjait öli le, abból ne csináljunk viccet. semmilyet se.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.08.04. 15:29:28

@s:
Nem "tetszem" érteni és különösen tiszteletlennek tartom, hogy az ingyen és bérmetnva kapott tartalmat imígyen "hálálod" meg, mint pl ebben a fentebbi kommentedben:
"Szóval, basszátok meg a büdös kurva anyátokat, buzikáim. "
Az alkotó ember több tiszteletet érdemel kis es, tetszed érteni?

s 2011.08.04. 15:29:35

@Sadist: Hülye vagy te is. A szén-monoxid nem a halott hozzátartozód. (Esetleg egy nem tökéletes hamvasztást követően az. Bocs, most bunkó voltam, de ti is azok vagytok, amikor ezt a kettőt összemossátok.) Kérlek, gondolkodj, és értsd meg mi a bajom. Nem az, hogy ez egy kamu cikk, azt tudtam az elején is. A emberi méltóság lábbal tiprása fáj.

qsoe 2011.08.04. 15:30:43

@kútásó: az SS-es beszólás a felhasználónévvel páratlan volt.
Feldobtad a napomat :)

Kobres 2011.08.04. 15:30:53

Nem ertem az indulatot, amit az iras kivaltott.
Az irast erdekesnek talaltam. A prefrontalis daganat is korrekt. Phineas Gages-nek is megvaltozott a szemelyisege.
Szamomra a buntethetosegrol, az okokrol szolt a bejegyzes.
A devians cselekedeteket 3 osztalyba sorolhatjuk pszichiatria, vallas es buntetesvegrehajtas. Koronkent valtozik, hogy melyik halmazba pakoljuk oket. A bibliai latomasokat ma a pszichiatriahoz soroljuk.

csincsikurin 2011.08.04. 15:31:13

@s: feltaláló? nem. én csak az az ember vagyok, aki nem fél a gondolatoktól. te meg az vagy, aki igen.
darwin díjas, meg balfaszság? aham. oszt ha a gyerek elesik, akkor már ne is próbálkozzon a járással? csússzon a padlón, onnan nem tud leesni! gratula

slingsh0t 2011.08.04. 15:31:34

Minden rabbi pedofil, de hát ezt mindenki tudja, azért fogdosnak annyi gyerekfaszt.

Nem a hiten viccelődni, hanem maga a hit a sötét tuskó dolog.

s 2011.08.04. 15:32:30

@slingsh0t: Menj a picsába, bogaram.

csincsikurin 2011.08.04. 15:33:55

@cukorrépa: a ti butaságotok többet árt az emberiségnek, mint Pol Pot, Dzsugasvili, Mao, Hitler, Cortez és a pestis együtt

s 2011.08.04. 15:34:03

@qsoe: Tudom, hogy páratlan. Azért egy, ugyebár. :-)

csincsikurin 2011.08.04. 15:35:08

@slingsh0t: most kurvajó lenne, ha tudnék felfelé fordított emoticont rajzolni :D

s 2011.08.04. 15:37:35

@Kobres: A pénz- és népszerűséghajhászást bármi áron hova soroljuk? Közgazdaságtan - remek áltudomány az is - vagy simán pszichiátria?

s 2011.08.04. 15:40:53

@Nekrológ: Valóban, az alkotó ember megérdemli az elismerést. Na de ez . . . ? Már ne is haragudj.

qsoe 2011.08.04. 15:43:43

Nem értem hol bántja ez a hozzátartozók méltóságát. Nem azt mondja, hogy az áldozatok tehetnek róla, vagy valami hasonlót.
Másrészt egy vicc egyetlen kritériuma, hogy vicces legyen szerintem, Zuschlag mondatával is az volt a bajom, hogy hiányzott a poén.

mojoking77 2011.08.04. 15:44:17

Hehehe... Rajottem olvasas kozben, az a baj, hogy egy par hete nem lehet kommentelni a Velveten, igy az osszes idiota troll teljesen fel van spanolva, es most vegre talalt valamit amin levezetheti magat...
Amugy a post tenyleg eleg gyenge, de a sok idiota felhaborodott beirogatasai megerik a rakattintast...
Hajra sracok, ne fogjatok magatokat vissza, ugyis reg rohogtem mar egy jot...

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.08.04. 15:48:52

@s:
Már ne is haragudj. Szerintem és még jó néhány kommentelőtársam szerint ez egy nívós, elgondolkodtató írás. Hál' istennek ízlésrendőrséget még nem állítottak fel és méginkább hál istennek, neked oda nem osztottak lapot.

s 2011.08.04. 15:50:37

@qsoe: Ha majd kinyírják valakidet, egy pöcs ország "médiamunkásai" pedig ezen csámcsogva állítják be a kattintásgyár paramétereit megérted. Legkésőbb ekkor megérted, de tudod mit? Nem kívánom, hogy megszerezd ezt a tudást, mert ez nagyon nagy ár lenne. Inkább maradj végig hülye.

csincsikurin 2011.08.04. 15:54:24

@s: kidet ölte meg a norvég rém?

bohocugyi allomtitkar 2011.08.04. 16:00:20

ilyenkor orulok hogy kajakra mukodik az adblock :D

egy kanyi vasat sem lat sem az index, sem a szerzo ezert a szarert tolem.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.08.04. 16:01:19

Az bizonyítja,hogy jó volt,hogy ennyi a felháborodó aki,sértve érzi magát,hogy megetették!
A bilincs volt egy kis megcsúszás,apró hiba.(régóta használnak műanyag bilincset,100db 800frt villanyszerelő boltokban)
Különben tökéletes.

gonosz1hal 2011.08.04. 16:01:55

bocs, hogy cseszegetlek, de azért az fura, hogy ebben a témában vagy kreatív és így. a gondolatkísérlettel semmi gond, de ez így azért eléggé ízetlen.

nem áll jól ez, bárhogy is igazítom. remélem, nagy volt a forgalom.

s 2011.08.04. 16:01:59

@Nekrológ: "Szerintem és még jó néhány kommentelőtársam szerint ez egy nívós, elgondolkodtató írás."

Ez probléma. Nincsen ízlésetek. De ez nem olyan nagy baj, mert van egy szerkesztőség. Sajnos nekik sincs.
Ez nagyobb baj, de persze erre sem az a válasz, hogy ízlésrendőrség legyen. Az egy bajra adott rossz megoldás. Az igazi megoldás, hogy elképzeled, mit jelenthet ez másnak. A gondolatkísérleten pallérozott agyadat arra használod, hogy ez a világ másoknak se legyen kurvaszar. Nem elég "csak" okosnak lenni. És mielőtt jönnél azzal a poénnal, hogy nekem nem is ikerült, hát eligazítalak. Sikerült, jobban is, mint itt néhányatoknak. De a szívet nem lehet kispórolni a dolgokból, és ti nem hogy kispóroljátok, de bele sem teszitek. Köcsög, haszonleső tetvedék banda ez, de nem írom le többet, mert már eleget mondtam, beleuntam. Tanulj, hátha ragad rád valami.

s 2011.08.04. 16:02:39

@Nekrológ: "Szerintem és még jó néhány kommentelőtársam szerint ez egy nívós, elgondolkodtató írás."

Ez probléma. Nincsen ízlésetek. De ez nem olyan nagy baj, mert van egy szerkesztőség. Sajnos nekik sincs.
Ez nagyobb baj, de persze erre sem az a válasz, hogy ízlésrendőrség legyen. Az egy bajra adott rossz megoldás. Az igazi megoldás, hogy elképzeled, mit jelenthet ez másnak. A gondolatkísérleten pallérozott agyadat arra használod, hogy ez a világ másoknak se legyen kurvaszar. Nem elég "csak" okosnak lenni. És mielőtt jönnél azzal a poénnal, hogy nekem nem is ikerült, hát eligazítalak. Sikerült, jobban is, mint itt néhányatoknak. De a szívet nem lehet kispórolni a dolgokból, és ti nem hogy kispóroljátok, de bele sem teszitek. Köcsög, haszonleső tetvedék banda ez, de nem írom le többet, mert már eleget mondtam, beleuntam. Tanulj, hátha ragad rád valami.

s 2011.08.04. 16:04:08

@s: Kétszer ment, talán mert annyiszor is kevés. :-)

s 2011.08.04. 16:06:03

@csincsikurin: A lelkemet. Nagyon fontos hozzátartozó.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.08.04. 16:07:58

Elképesztően jól van megírva!

mojoking77 2011.08.04. 16:08:50

@s: Kicsit ortodox hozzaallas. Semmi gond, te igy latod. Tenyleg felesleges belemenni, mi az, hogy humor, illetve mi a kulonbseg az elet es a fikcio kozt. Csak egy javaslat, nezd meg egyszer valahol a Larry Flint : A provokator cimu mestermuvet. Annal a filmnel semmi sem tudja kozerthetobben elmondani, miert is vagy egy vaskalapos..... Direkt nem megyek le arra a szintre, hogy ennel jobban szemelyeskedjek...

csincsikurin 2011.08.04. 16:14:10

@s: vonok egy párhuzamot: elüt egy autó valakit (egy egész ovis csoportot, hogy drámai legyen). ment vagy kétszázzal. a sofőrt előállítják, rabosítják, stb. sérti-e a halottak emlékét, ha valaki felveti a kérdést: lehet, hogy meghibásodott a tempomat?
változtatna-e a véleményeden, ha három hónap múlva kiderülne, hogy szóról szóra úgy van minden, ahogy itt le van írva?

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.08.04. 16:16:16

@s:
"Köcsög, haszonleső tetvedék banda ez, de nem írom le többet, mert már eleget mondtam, beleuntam. Tanulj, hátha ragad rád valami. "
Írod te. Ilyen felsőbbrendűségi tudattal javaslom, hogy fegyverrel ne menj szigetre:-)

s 2011.08.04. 16:19:22

@mojoking77: Leszarom, hogy mi a fasszal próbálnál sértegetni. Nincsen igazad. Ez nem olyan, hogy viccesnek találod -e ezt, vagy azt. Ez olyan dolog, hogy el sem képzeljük, hogy mi lenne, ha . . .

Vagy akkor tudod mit?
Képzeld el, hogy a gyerekedet kettévágod láncfűrésszel, a még rángatódzó tagjait leöntöd kénsavval, majd benzinnel, aztán ezt felgyújtod. Gondolatkísértet, baszkikám, vagy most már nem tetszik annyira.

Nektek bele kell verni azt a kibaszott hülye fejeteket a falba, hogy megértsétek, hogy ott van? Ha látjátok az nem elég. A legendás fantáziátokkal elképzelni nem tudjátok, hogy esetleg ott lehet?

Faszom ki van már veletek.

s 2011.08.04. 16:19:56

@Nekrológ: Kapd be, te buzeráns.

csincsikurin 2011.08.04. 16:21:26

@s: te félsz attól, hogy valaki elképzel valamit, amit te félsz elképzelni?

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.08.04. 16:28:53

@s:
Tévedsz. Ezek szerint kettőnk közül csak téged izgat az ilyesmi. Valami melegrandin próbálkozz, ott talán sikaras leszel.

Vádöfák 2011.08.04. 16:36:23

Lószar, lóhúggyal.

kvadrillio 2011.08.04. 16:36:58

...és tényleg...a történelemben már előfordult fenti meséhez hasonló szörnyű agydaganat.....

kvadrillio 2011.08.04. 16:39:24

...ehhez elég,csak nézni dr. House történeteit....:)

a gyilkost, aki a siralomházba várományos.....

s 2011.08.04. 16:39:37

@csincsikurin: Akkor menjünk sorban.

1.) Ha elüt egy sofőr egy egész ovis csoportot, az nem szép dolog. De valószínűleg nem akarta - tegyük fel, hogy így van - , emiatt a tettet másként ítélik meg az emberek, és ennek leképeződése gyanánt a jog és a bíróság is. Elgondolkodni a műszer hibáján nem csak jogos, de kötelesség is a vizsgálat miatt. Cikkezgetni, és a közvélemény hergelni akkor is elítélendő.

2.) Én a valósággal sosem szállok szembe, nem is tehetem. Ha kisül, hogy végül így alakult, hát meg lenne a véleményem, de el kellene fogadnom, nyilván. Azzal viszont nem kell egyetértenem, és nem is értek egyet, hogy valami kretén a fantáziálgatása nyilvános kiéélése folytán emberek halálát használja fel arra, hogy becsempéssze magát a köztudatba. Az kérem menjen a picsába.

3.) Talán az egyik legfontosabb dolog itt következik. A gyilkos a médiafelhajtást akarta kihasználni, hogy elmebeteg nézeteinek nagyobb nyilvánosságot biztosítson. Nyilvános tárgyalást akart, ahol egyenruhában jelent volna meg. Ezen a módon MINDENKI TETTESTÁRSÁVÁ VÁLIK, AKI A NÉZETEIRŐL HÍRT KÖZÖL, VAGY INDOKOLATLANUL NÖVELI AZ AMÚGY IS MEGLÉVŐ MÉDIACIRKUSZT. Ezt kellene most megérteni. Hogy emberek értelmetlen halála csak ezt a célt szolgálja. Számomra egyszerűen felfoghatalan, hogy milyen tompa érzékeitek vannak, hogy ezt sem tudjátok levenni. Szánalom.

s 2011.08.04. 16:41:05

@csincsikurin: Akkor menjünk sorban.

1.) Ha elüt egy sofőr egy egész ovis csoportot, az nem szép dolog. De valószínűleg nem akarta - tegyük fel, hogy így van - , emiatt a tettet másként ítélik meg az emberek, és ennek leképeződése gyanánt a jog és a bíróság is. Elgondolkodni a műszer hibáján nem csak jogos, de kötelesség is a vizsgálat miatt. Cikkezgetni, és a közvélemény hergelni akkor is elítélendő.

2.) Én a valósággal sosem szállok szembe, nem is tehetem. Ha kisül, hogy végül így alakult, hát meg lenne a véleményem, de el kellene fogadnom, nyilván. Azzal viszont nem kell egyetértenem, és nem is értek egyet, hogy valami kretén a fantáziálgatása nyilvános kiéélése folytán emberek halálát használja fel arra, hogy becsempéssze magát a köztudatba. Az kérem menjen a picsába.

3.) Talán az egyik legfontosabb dolog itt következik. A gyilkos a médiafelhajtást akarta kihasználni, hogy elmebeteg nézeteinek nagyobb nyilvánosságot biztosítson. Nyilvános tárgyalást akart, ahol egyenruhában jelent volna meg. Ezen a módon MINDENKI TETTESTÁRSÁVÁ VÁLIK, AKI A NÉZETEIRŐL HÍRT KÖZÖL, VAGY INDOKOLATLANUL NÖVELI AZ AMÚGY IS MEGLÉVŐ MÉDIACIRKUSZT. Ezt kellene most megérteni. Hogy emberek értelmetlen halála csak ezt a célt szolgálja. Számomra egyszerűen felfoghatalan, hogy milyen tompa érzékeitek vannak, hogy ezt sem tudjátok levenni. Szánalom.

s 2011.08.04. 16:41:45

@s: 2 * . Az a biztos. Köcsög blogmotor.

s 2011.08.04. 16:43:21

@csincsikurin: Ne a félelm a jó szó. Talán inkább az undor és megvetés. Valami hasonló.

kvadrillio 2011.08.04. 16:45:28

fikció jelentése - Idegen Szavak Gyűjteménye
idegen-szavak.hu/fikció - Tárolt változat
fikció. kitalált, a valóságban nem létező, elképzelt dolog. [szerkeszt]

az írás stílusa nagyon jó ! :)

s 2011.08.04. 16:45:54

@Nekrológ: Faterodnak kellett volna inkább ott próbálkoznia, muterod akkor nem szart volna a világba. Hidd el, most mindkettőnknek jobb lenne.

csincsikurin 2011.08.04. 16:47:19

@s: nem, nem! tévedni méltóztatsz! amikor csúszni-mászni kezdett a gyerekem, kaptam figyelmeztetést és láttam is olyan embereket, akiknek otthon az alsó két polcuk üres. elraktak mindent a gyerek elől. én nem (jó, nyilván a nagyon érzékeny dolgokat igen), hanem elkezdtem nevelni. rászóltam, ha olyanhoz nyúlt, amihez nem szabad. néha be is kellett raknom a rácsos ágyba. ilyenkor persze kitört a parasztgyalázat, de elég hamar megtanulta az összes gyerekem, hogy mit lehet és mit nem.
nem az a megoldás, hogy úgy csinálunk, mintha bizonyos gondolatok, bizonyos nézetek nem léteznének, hanem az, ha bátran kitárgyaljuk őket. a te módszered a sötét középkor.
persze az is igaz, hogy középkori aggyal, az én módszerem sem működik. féligazságokkal, kamuzással, parasztvakítással nem megy. csak őszinteséggel és nyíltan. a gondolatoktól nem kell félni! a gondolatok nem ölnek embert. az emberek ölnek embert.

Wightory 2011.08.04. 16:47:33

Szerintem nem az ezzel az írással, hogy fiktív, hanem, hogy rossz. Olyan stílusban próbál meg írni, ami nyilvánvalóan nem megy neki...
Az ötlettel nincs bajom, de egyszerűen agyoncsapja, hogy a szerzője nem tud írni. Nekem nem tetszett, ennek ellenére úgy gondolom, hogy az embernek (bárki, és bármit gondol) joga van leírni, mert ettől lesz a világ színesebb, és lehet, hogy minden 10, vagy 100 rossz írás között akad egy jó is, és ha ez így van, megérte, és kellett az a 10, vagy 100 rossz is, még hasznosak is, mert mutatják a jó értékét.

Artie 2011.08.04. 16:52:13

Hát igen, nem találták még ki a nem mágnesezhető bilincset.

Vagy várjunk csak... Kábelkötegelő. Megvan?

s 2011.08.04. 17:02:59

@csincsikurin: OK. A nevelési nézeteink kb. egyformák, erről kár beszélni.

Térjünk rá a lényeges különbségre. Nem vagyok a gondolatok felvetésének az ellensége, ez most neked nem triviális, de akik ismernek, azoknak igen. Azonban itt nem erről van csak szó. A felvetett problémán, - hogy a gyilkost felmetik, de később öngyilkos lesz - el lehet merengeni. Egy kocsmában, otthon, baráti körben, stb . . . De ízléstelen ezt kiplakátolni egy forgalmas helyre, ennyire közel az aktuális eseményekhez, ennyire konkrétan az emberek szemébe köpni a faszságokat. A gondolatát mindenki értette itt, de a legtöbbeket nem háborította fel ez a fajta közönségesség. Maradjunk annyiban, hogy ha neki joga volt ezt ide kiírni, nekem jogom van a nemtetszésemet kifejezni, neked meg jogod van minderről azt gondolni, amit csak akarsz. Meggyőzni valószínűleg nem fogjuk tudni egymást, mert ez nem logikai kérdés, hanem erkölcsi.

s 2011.08.04. 17:04:31

@csincsikurin: OK. A nevelési nézeteink kb. egyformák, erről kár beszélni.

Térjünk rá a lényeges különbségre. Nem vagyok a gondolatok felvetésének az ellensége, ez most neked nem triviális, de akik ismernek, azoknak igen. Azonban itt nem erről van csak szó. A felvetett problémán, - hogy a gyilkost felmetik, de később öngyilkos lesz - el lehet merengeni. Egy kocsmában, otthon, baráti körben, stb . . . De ízléstelen ezt kiplakátolni egy forgalmas helyre, ennyire közel az aktuális eseményekhez, ennyire konkrétan az emberek szemébe köpni a faszságokat. A gondolatát mindenki értette itt, de a legtöbbeket nem háborította fel ez a fajta közönségesség. Maradjunk annyiban, hogy ha neki joga volt ezt ide kiírni, nekem jogom van a nemtetszésemet kifejezni, neked meg jogod van minderről azt gondolni, amit csak akarsz. Meggyőzni valószínűleg nem fogjuk tudni egymást, mert ez nem logikai kérdés, hanem erkölcsi.

s 2011.08.04. 17:06:45

@s: Úgy tűnik, fontos a véleményem mert kétszer is ki van írva. Köcsög blogmotor. Tudom, hogy a 0 és a 2 átlaga 1, de azért ez mégiscsak túlzás. :-)

s 2011.08.04. 17:13:18

@csincsikurin: "a gondolatoktól nem kell félni! a gondolatok nem ölnek embert. az emberek ölnek embert. "

Ez mekkora tévedés már megint. A legtöbb embert a világon valami beteges gondolat hatására ölték meg. Az igaz ugyan, hogy emberek, de gondolatok hatására. Nem szabad a gondolatokat és azok hatását az emberekre lebecsülni, mert könnyen elszabadulhatnak gyilkos eszmék. Ha valamit megtanulhattál volna a történelemből - és ebből a sajnálatos eseményből - az talán pont ez. Ehhez sajnos az emberek döntő többsége túlságosan buta. Ne haragudj, nem sértésnek szánom, csak megállapítom a tényt, te is.

Kelta6725 2011.08.04. 17:14:32

Szerintem pedig nem is rossz ötlet
Szépen bejelenteni, hogy másnap, itt és itt szabadon engedik.....
vajon meddig jutna, mielőtt darabokra tépnék?

csincsikurin 2011.08.04. 17:14:45

@s: aham, értem. az jut eszembe, hogy vannak olyan orgánumok, amiknek a stílusa nem fexik nekem. ravaszuil azt eszeltem ki, hogy szarok rájuk. nem olvasom őket

fehérlófia 2011.08.04. 17:14:53

Hát... elhittem. A nagy sírásnál lett gyanus a dolog, aztán a versnél leesett.
Utólag persze könnyű okosnak lenni és megtalálni a hibákat a szövegben, de első olvasásra bevettem.
Ügyes.

kvadrillio 2011.08.04. 17:20:59

@s: ühümmmm....hjahhhh......feltéve.....de nem akárhpgyan.......

egy fikciót megítélni elég magas IQ-juhéjjjj dolog.......

ámbátor....legalább....mindent elkövetünk...annak érdekében...., hogy NEMZETÜNK FELVIRÁGOZZÉK !

ÉS VIRÁGOZZÉK SOK-SOKKK VIRÁG.......!

...persze csakis azután, miután drasztikuss mexorítások sorozatlövései után sikerült leszorítanunk 77-77-79 %-ra az államadósságot és most már vígan ...könnyedén vehetjük fel az újabb IMF hitelmilliárdokat.

...nem fikcióként !

transistor 2011.08.04. 17:23:27

A posztoló egy genny. Hogy lehet ilyet írni?
Nem tudom mi volt a célja ezzel, de iszonyú gusztustalan.

Tehát elmész a picsába te is, és az is aki kirakta index címlapra.

2011.08.04. 17:23:54

"A normális keresztények mindig megzavarnak"

a nem normálisak meg blogolnak.

s 2011.08.04. 17:26:29

@csincsikurin: OK. Csináld ezt. Segítesz kialakítani a kétpólusú médiát. Én mindent olvasok, csak aztán valamit visszahányok. Ebbe most sajna beleálltatok. Annak ellenére van, ami mind a két pólustól idegen kellene, hogy legyen, és képzeld csak nem. Hogy mik vannak . .

fromdtod 2011.08.04. 17:30:53

@s: Na végre egy értelmes mondat Tőled. Felfoghatatlan, hogyha gondolkodtatókat is tudsz írni, akkor miért bunkón és trágárul kezded a mondandódat!!!
Sajnálom.

Egy másik aspektusa a dolognak, hogy kicsiben ez a mi életünkben is létezik. Ha este 10-kor kezd mosni a mosógéppel a szomszéd, akkor nem csak az lehet a szituáció, hogy bunkó, hanem az is, hogy mondjuk a 3 gyerekét kell eltartania, és két munkahelyen kell dolgoznia, és csak ekkor van idő erre. A primko, a bejegyzést alpári módon kommentelő kommentelők, ilyenkor nem gondolkodnak, hanem fogják a baseball ütőt, aztán mennek... legalábbis szerintem. De az is lehet, hgoy tévedek, és csak egy daganat van az agyukban.

s 2011.08.04. 17:30:58

@kvadrillio: Szerintem begurult az ágy alá. Ott már nézted?

s 2011.08.04. 17:40:05

@fromdtod: Talán elkerülte a figyelmedet a 2.) végén lévő mondat.

Érd be annyival, hogy a trágárság az én hatásvadász eszközöm - manapság egyre hatástalanabb ugyan, de ettől még nem fogok szerencsétlenül járt emberek vérébe mártott tollal pályázni nagyobb sikerre. Akkor sem, ha történetesen inkább van igazam, mint a szakmájukat pénzért művelő, kiskorú csecsszopókat eltartani kénytelen firkászoknak. Ez az ő bajuk, de van az a szint, ami kibassza a biztosítékot nálam. Pl. a fenti szösszenet is ilyen volt.

billy reed 2011.08.04. 17:40:52

@alibaszna de bamba: "Az bizonyítja,hogy jó volt,hogy ennyi a felháborodó aki,sértve érzi magát,hogy megetették!"

Az, hogy sokan felháborodnak nem jelenti, hogy az írás jó.
Mondatod két része között nincs logikai összefüggés.

Nem ez a sértő, hanem az egész írás gusztustalan. Egy óriási tragédiát használ fel arra, hogy a szar kis gondolatkísérletét /ami átverés/ népszerűsítse.
Lehet, hogy sokan nem érzékelik, de ez az iromány bántó.
És -bizony mondjuk ki-értelmetlen is.
Nem derül ki ugyanis, hogy mit szeretne az "író" kihozni belőle.
Azt, hogy az emberek beetethetőek?
Azt, hogy a rendszer szar, mert bármekkora bűnös megúszhatja?
Egyebet?

mildi 2011.08.04. 17:48:23

hangsúlyozottan nem reklám célból teszem ide ezt a linket. a céghez semmi közöm, velük semmilyen kapcsolatban nem állok! (ezt fontos volt megjegyeznem, abból kiindulva, hogy egy páran a fikció megjelölést hiányolták...)
hr-scan.hu/index.php/hu/vizsgalatok/mri/70-fmri
éljetek a lehetőséggel. hátha lehet még rajtatok segíteni...

ps: a post jó, elgondolkodtató! meddig felelős az ember a tetteiért? pl mi van akkor (ha megfordítjuk a dolgot), ha egy gyerekgyilkos vmilyen agyi sérülés következtében "megjavul", teljesen új emberré válik, a régi tetteit nem érzi sajátjának, csak mintha egy filmben látta volna őket. le lehet e csukni ezt a teljesen más embert csak azért, mert a régi, a gyilkos testében él?
vagy egyszerűen amnéziás lesz. nem emlékszik semmire. mit ér a büntetés, ha nem emlékszik rá, miért kell bűnhődnie? a személyt büntetjük. de hol kezdődik a gyilkos személye? megannyi kérdés, amire a jognak nem nagyon van válasza...ez egy gondolatkísérlet. javaslom, kíséreljétek meg ti is. mármint a gondolkodást :)

alibaszna de bamba (törölt) 2011.08.04. 17:48:41

Kedves @billy reed:
"Azt, hogy az emberek beetethetőek?
Azt, hogy a rendszer szar, mert bármekkora bűnös megúszhatja?"

Igen azt!
Látod milyen kis ügyi vagy,csak kicsit gondolkozni kell,ennyi az egész!

s 2011.08.04. 17:59:48

@billy reed: "Lehet, hogy sokan nem érzékelik, de ez az iromány bántó."

Kevesen érzékelik, de még itt is vagyunk páran.

s 2011.08.04. 18:06:57

@mildi: A filozofálgatás helyes, hol van a személyiség határa - a mai technikai eszközök ebben már segíteni is tudnak. Az aktualitást kihasználni és a konkrét eset kapcsán támadt agymenést a másik pofájába önteni nem helyes.

Ha a szerző ekkora kibaszott nagy filozófus, akkor miért nem mondjuk hat hónappal ezelőtt írt egy lényegtelen cikket a Psychological Bulletin-re. Tán csak nem arról lehet szó, hogy a nulla tudású emberünk a tömeg érdelődését kihasználva dicsőülne meg? Mert akkor menjen a picsába.

a\' ördög 2011.08.04. 18:09:50

Most ennek mi értelme volt? Ez egy szar.

s 2011.08.04. 18:11:28

@Sleepy Gonsales: Akkor a német lakosság 96%-nak az igazságérzete rendben lenne. Nem is tudom, hogy keseregjek -e a 4%-on, vagy örüljek a 96%-nak. Szar világot élünk, és nem mentség, inkább a sors fura fintora, hogy mi tettük szarrá.

igényes 2011.08.04. 18:52:16

2006 MTV, nálunk is megtörtént. Balsai!

chabusch 2011.08.04. 18:53:11

"It's not our job to appeal to the lowest common denominator, Doug. It's our job to raise it."

Egyébként pedig bárki, aki elvitatja annak a szükségességét, hogy a hatalmas tragédiákról elgondolkodjunk, kielemezzük, az egyszerűen idióta.

Ha a tragédiákon elgondokodunk, végiggondoljuk a lehetséges magyarázatokat, a lehetséges alternatívákat a múltbeli események és a jövőbeli hatások tekintetében, közelebb kerülünk ahhoz, hogy a jövőben a hasonló problémákat megelőzzük, vagy helyesen kezeljük. Ahogy levonjuk a következtetéseket és megalkotjuk az alternatív szcenáriókat a 200 áldozattal járó repülőgép-baleseteknél, úgy itt is kötelességünk ezt megtenni.

Nem egy példája van ennek, pl. az egyik legnagyobb tragédiánk kapcsán a Fatherland című film, vagy a Becstelen Bringatyk is.

Goyo 2011.08.04. 18:56:28

@s: Ezzel az összehasonlítással az a gond, hogy egy pofátlan nagy csúsztatás.

penelope garcia 2011.08.04. 19:10:23

Ne törődj a fikázókkal, nincs fantáziájuk.
Érdekes ötlet. Vajon tényleg így történne? Kétlem. Az emberek alapvetően bosszúállóak, és KELL nekik az Igazság, valamiféle egyetemes, ultimate Igazság, amitől bűnhődik a bűnös. Ha a figura "csak" egy embert ölt volna meg, akkor esetleg működhetne a sajnálat és megbocsátás, de a TÖMEGgyilkosságra másképpen tekintenek az emberek. Szerintem nem lenne szabadon bocsátást követelő felvonulás. Egy ilyen "apróság" mint egy tumor még nem ad kellő felmentést ehhez.

tomot 2011.08.04. 19:20:08

@Kőmíves Kelemen: Csatlakozom. Az író szorakozzon a saját vagy a családja idejével. Ha jelzi előre, hogy fikció, eszem àgába nem jut elolvasni. Ráadásul tényleg szar is. Kúrvára unatkozhatsz.

Route66 2011.08.04. 19:24:10

Ezek még a fájdalom napjai. Tapintatlan, kegyeletsértő az írás. A gondolatkísérlet szóval takaróztok, nekem viszont az első gondolatom az volt, hogy egy tragédiából próbáltok hasznot húzni. Ízléstelen. Majdnem biztos vagyok benne, hogy ha csak egyetlen magyar áldozat is lett volna, már nem publikáltátok volna ezt az írást. Hát még ha Budapesten és egy balatoni táborban történt volna... Ezt azért mertétek posztolni, mert azt gondoltátok, hogy az ittenieknek ez nem fáj, csak egy CNN hír, mint egy cunami vagy egy helyi háború, ami múló érzelmeket vált csak ki.

Dr.Zomboss 2011.08.04. 19:26:52

Gratulálok a kommentgyűjtő nagy semmihez!!! (igaz, nem fárasztottam magam a végigolvasásával)

Monorau Bukurea 2011.08.04. 19:30:53

Ez szánalmas. Rosszul megírt, rosszul időzített. Gondolom most többen akarnak ebben a témában hírt olvasni, mint álhírt, így elég félrevezető ez a műfaj itt. Hiába jön le néhány sor után, hogy kamu, mivel úgy kezd neki az ember, hogy az igazságot keresi, két mondat után már akkor sem kíváncsi erre a gondolatkísérletre, ha egyébként fogékony lenne az ilyesmire, ha rögtön tudja, mivel áll szemben.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.04. 19:40:46

@Monorau Bukurea: Szerintem cseppet sem nyilvánvaló, hogy kamu. És a valószínűleg szándékosan rosszul szereplő időpontok sem teszik ezt nyilvánvalóvá. A poszt elméletileg a norvégokról szólna, és nem erről a tébolyult állatról, de a téma már önmagában sem lenne alkalmas a vele való jópofáskodásra. A mértéktelen sajtó- és szólásszabadság "náci" korlátozására való törekvés elsősorban az ilyen ökörségeket szándékozná pofonnal jutalmazni, nem az igazság szétkürtölését, de a szabadságot ma sokan félreértik, és ilyen visszatetsző írásokat engednek meg maguknak. Nem volt jó ötlet.

grufftipunk (törölt) 2011.08.04. 19:42:32

@penelope garcia:
Mit okoskodsz, te kecske suna? Te is beálltál a védők gyatra csapatába, mert szerinted ez a magasröptű iromány egyedi és intelligens megközelítésű, és egyesek azért nem értik, mert...

MERT TALÁN EMPATIKUSABBAK, MINT AZ OLYAN HÜLYE KURVÁK MINT AMILYEN TE IS VAGY.

Első mohikán 2011.08.04. 20:01:44

@s:
Én nem benneteket -téged- véleményeztem, hanem a cikket. A kommentelési lehetőség erre való és nem arra, amire te használod. Mármint , hogy a többi hozzászólót -ismeretlenül- elmond mindennek, csak azért, mert nem egyezik a véleménye a tiéddel.
De ha már itt tartunk, akkor legyen meg a te akaratod; "hülye és félrenevelt idióta vagy". Most örülsz?

Polónium Hidrid 2011.08.04. 20:07:49

Elmondo, ez nagyon jó lett! Le a kalappal!

Nico Trans 2011.08.04. 20:11:09

Gondoltam röviden reagálok.

Nem, ez valóban nem vicces, mivel nem vicc, sőt még viccelődés sem akart lenni. Továbbá ez mégcsak álhír sem akart lenni, mikor megírtam, úgy írtam, hogy az első mondattól kezdve azt akartam, hogy mindenki tudja hogy ez csak egy fikció. Arról, hogy egy blogot az index hogy linkel meg végképp nem tehetek. De nem tagadom örülök a sok látogatónak, mindenki örül mikor mémje replikálódik.

Köszönöm azoknak akik nem háborodtak fel csípőből, elősorban valóban arról akar szólni, amit mildi ragad meg. Az idegtudományok fejlődési ütemétől függően nagyon hamar itt lehet az idő amikor ennél még sokkal őrültebb paradoxonokra kell értelmes választ adni.

Viszont most egy sokkal prózaibb kérdésre egyszerűsítsem le az egészet: mi van ha valaki csak “szimplán” megbánja a bűneit, olyannyira hogy többé képtelen azonusolni azzal a valakivel aki azt a bűnt elkövette.
A keresztyénségnek van egy olyan vérlázító tétele, hogy aki megbánja a bűneit annak megbocsáttatik. Legyen szó bármiről. Pál apostol is Saulként kezdte. Ezen a tételen csak a háborodik fel aki nem tudja, hogy ő is bűnbocsánatra szorult ember.
Azonban, és itt jön, ami az ember tragédiája: nem tudunk megbánni valamit “csak úgy”. Ahhoz, hogy megbánjunk bármit is már “más embernek” kell lennünk. “Más” ember meg nem lehetek csak úgy magamtól, mert akkor az még én volnék. Nem hiába mondja Jézus, hogy újonnan kell születnünk.
De hol akkor az igazság, a büntetés?

A kereszten, vérbe fagyva.

A blog végső soron arról szól, hogy milyen semmi az ember, és reménykedik hogy felismerjük, hogy talán van valami nagyobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.04. 20:17:19

Nem tudom, mi a törvényes beszámíthatatlanság kritériuma Norvégiában, de az angolszászoknál a McNaughton-szabály érvényes:

... to establish a defence on the ground of insanity, it must be clearly proved that, at the time of the committing of the act, the party accused was labouring under such a defect of reason, from disease of the mind, as not to know the nature and quality of the act he was doing; or, if he did know it, that he did not know he was doing what was wrong.

Az is nyilvánvaló hogy tette elkövetésekor tisztában volt azzal hogy mit tesz (tömeggyilkol embereket) és hogy tisztában volt ennek a törvényellenességével. Ha a koponyáján belül csak egy nagy tumor lenne található, az sem mentené fel a törvényes bűnösség alól.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.04. 20:19:01

@grufftipunk:

"MERT TALÁN EMPATIKUSABBAK"

... vagy mert jól megjátsszák az empátiát a krokodilkönnyek hullatásával.

grufftipunk (törölt) 2011.08.04. 20:28:05

@Nico Trans:
Nem a fikció voltával van a baj. Hanem az érzelmi kötődésről. Térben és időben. Itt Európában, és e hónapon belül.

Tudtad nagyon jól, hogy top lesz a blogod a mai napon. Már csak azért is bűzlik a dolog, mert hogy a mai napon az indexen egyetlen egy darab büdös új cikk nem jelent meg ezzel kapcsolatban.

Szerinted Pasolininek miért kellett meghalni a Salo, avagy Sodoma 120 napja c. filmje után?

Akkor és ott (Olaszo.) az a film nagyon felsértette az érzelmeket és erkölcsöket. Még mai szemmel nézve is nagyon kemény film. Kevés embert ismerek amúgy is, aki végig bírta nézni.
Pasolini is csak görbe tükröt akart tartani, de ezt nem ilyen beteges módon kellett volna megvalósítania. Még ma is élhetne.

grufftipunk (törölt) 2011.08.04. 20:29:54

Vagyis 1 hónapnyi időn belül - nehogy ebbe kössön bele valaki..

csincsikurin 2011.08.04. 21:44:56

@billy reed: nem gusztustalan. nem bántó. nem értelmetlen. nem kell kiderülnie semminek. vannak, akik nem azokért a filmekért rajonganak, ahol Charlie Chan megmagyaráz a végén mindent. vannak, akik szeretik a nyitva hagyott kérdéseket, mert azon lehet agyalni. egy jó kérdés többet ér száz szar válasznál. ez a post egy jó kérdés.

Meggyvágó (törölt) 2011.08.05. 00:48:24

@Nico Trans: "blog végső soron arról szól, hogy milyen semmi az ember"

ezt az írásoddal kiválóan bizonyítottad önmagadról. ha nem érted miért iszonyat rossz ez a poszt, akkor mindenképpen.

az, hogy ebbe a kereszténységet belekevered csak tovább ront a helyzeten, de attól semmi esetre sem válik jóvá valami, hogy te azt jó szándékból csináltad. viszont kiválóan alkalmas arra, hogy továbbra is a legostobább embernek tartsam a magadfajtákat.

LMFAO 2011.08.05. 02:29:41

@s: @grufftipunk: Ti ugyanazt csináljátok kicsiben, mint Breivik nagyban. Pontosan azért ölt meg annyi embert, amiért ti is képtelenek vagytok elfogadni más véleményét...

Amondo 2011.08.05. 09:02:57

Nico Transnak nem sok beleszólása volt, hogy megjelenik-e a cikke és ha igen akkor mikor. Azt én döntöttem el. Ezért most igyekszem válaszolni a kritikákra.

Nico csak ki szeretett volna írni magából valamit. Aztán elküldte a cikkét azzal, hogy "ha szeretnétek, akkor használjátok". Én szerettem volna használni, mert szerintem sok szempontból jó és mert nem gondolom, hogy nagy kárt okozna.

Mi a jó benne? Szerintem nagyon ügyesen körbejárja a kapcsolatát egy csomó fontos témának: modern média, manipuláció, bűn-bűnhődés-igazság, igazságszolgáltatás, (agy)tudomány fejlődése, tudósok felelőssége, megbocsátás, ember természete, emberi élet értéke, stb. Mindezekről és még valószínűleg sok másról hosszasan lehetne beszélgetni a cikk kapcsán. A cikk néha jelzi Nico véleményét, de sokszor nyitva hagy kérdéseket. Az írás valószínűleg sok olyan szinten is értelmezhető, amire még a szerző maga sem gondolt.

Amellett, hogy ezen szempontból jónak tartottam a cikket, bennem is felmerült, hogy nem lehetne-e mindezt fiktív szereplőkkel is megvalósítani, vagy nem kellene-e később megjelentetni az írást. Arra jutottam, hogy nem. Az érintett témák súlyát sokkal jobban érzi az ember, ha van benne feszültség, egyfajta érzelmi érintettség, miközben olvassa. Ennek elérésére talán még az se lett volna elég, ha Osama bin Ladenről ír. Adolf Hitler valószínűleg megtette volna, de az más problémákat vetett volna fel.

Azon is gondolkoztam, hogy a cikk kigúnyol-e alapvető emberi, erkölcsi dolgokat. Arra jutottam, hogy nem - bár itt valószínűleg eltér a véleményem sok másétól. Mindenesetre szerintem nem viccelődik a témával, nem gúnyolja az emberi méltóságot, nem kisebbíti a borzalmát annak amit Breivik elkövetett, stb.

Végül a legfontosabb, megkérdeztem magamtól, hogy okoz-e a cikk valódi kárt. Az egy dolog, hogy sokan felháborodnak majd, hogy népszerűséghajhász gennyládának gondolnak majd minket. Ez nem annyira lényeges. De okoz-e a cikk lelki fájdalmat embereknek? Elvezet-e egyeseket erőszakos tettekig? Ezeket nem tudtam teljesen kizárni. De úgy ítéltem meg, hogy ezeknek nem nagy az esélye. Viszont akik be tudják fogadni (és ez nem feltétlenül az olvasó agyi vagy egyéb képességeitől függ), azoknak sok jót tehet a cikk.
Norvégul vagy angolul nem jelentettem volna meg a cikket, legalábbis nem most. Féltem volna, hogy a gyászoló közvetlen rokonoknak fájdalmat okoztam volna azzal, ha a tragédiájuk kapcsán filózgatunk. De a fenti okok miatt úgy láttam, magyarul már most is mehet.

Természetesen lehet, hogy rosszul döntöttem. Viszont a kritikus kommentek végigolvasása sem győzött meg arról, hogy rosszul döntöttem. De ha valakinek ártottam vagy fájdalmat okoztam a cikk megjelentetésével, attól bocsánatot kérek.

csincsikurin 2011.08.05. 10:03:26

@Meggyvágó: szerintem a magadfajta emberek megvetése pont hogy jól esik a normálisaknak

Zheran 2011.08.05. 10:10:27

@Amondo:
Csak egy kérdés: milyen szándékot takart a "szándékosan figyelemfelkeltő" mondat, amit az Index főoldalon a link alá tettetek? Sokaknál szerintem ez verte ki a biztosítékot. Esetleg szándékoztok változtatni ezen a "bulvár"-szokáson, hogy direkt, túlzottan figyelemfelkeltő szavakat használtok címekben? (Nem csak erre gondolok, máskor is zavart már, hogy pl. "Meghalt Károly herceg... kiscicája" típusú címekkel találkozom.
Erről egyébként volt is egy korrektorblogos bejegyzés azt hiszem, ahol égnek állt szegény fickó haja az ilyen mondatszerkezetektől úgy általában :)
(Amúgy, hogy be tudjatok sorolni, nekem is tetszett a poszt :P. Szerintem a blogíró nem pénz/hírnévbeli előnyökért cserébe írta/passzolta tovább. Ha alkotok valamit és szerintem jó, nekem is természetes, hogy megmutatom másnak.)

s 2011.08.05. 10:35:03

@LMFAO: Inkább rád lenne igaz az, hogy nem tudod elfogadni más véleményét. Éppen most is azt teszed. Ezt tetézed azzal, hogy egy tömeggyilkos miniatür másának tekinted a veled nem egy véleményen lévőt. Nem gondolod esetleg, hogy szájba baszhatnád azt a rohadt buzi kurva anyádat?

g-dúrban zúgó kabóca 2011.08.05. 10:36:24

@sigmase7en: hát, hogy nálam okosabbak-e, azt ugye nem tudhatjuk. ebből csak az derül ki, h a nálam hülyébbek számára. azért olyan is van ám!

s 2011.08.05. 10:41:10

@Amondo: Igen, ez mindent elárul a sekélyes gondolatvilágodról.

"Természetesen lehet, hogy rosszul döntöttem. Viszont a kritikus kommentek végigolvasása sem győzött meg arról, hogy rosszul döntöttem. "

Tehát, lehet, hogy szar amit csinálok, de ki a faszt érdekel, szarok rá.

Kicsit korábban Obama elnöknek arról kellett döntenie, hogy nyilvánosságra hozza -e a szétlőtt Osama Bin Laden fotóit. Kicsit gondolkodott a dolgon, majd JÓL döntött. Mert csak ez a lényeg. Többek között ezért elnök Ő, te meg vagy egy kis mitugrász senkiházi.

Amondo 2011.08.05. 10:41:42

@Zheran: "milyen szándékot takart a "szándékosan figyelemfelkeltő" mondat, amit az Index főoldalon a link alá tettetek?"

Azt ugyebár nem mi tesszük oda, hanem az Indexesek.
Az ott szereplő címet (már nem is emlékszem az mi volt) ők választották.

Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy a cím alatt szereplő mondatot én emeltem ki a cikkünkből, mikor a blog.hu-n ajánlottam az indexeseknek a bejegyzésünket. Nem tudom pontosan hogy hogy működik ez az ajánlás dolog, de gondoltam, hogy az elég figyelemfelkeltő lesz ahhoz, hogy az indexesek felfigyeljenek rá és elolvassák a bejegyzésünket. Aztán ha jónak találják, majd kiteszik az indexre. Aztán végül, úgy tűnik, az indexesek ugyanígy gondolkoztak az index olvasóival kapcsolatban és ugyanazt a mondatot használták fel az Index címoldalon. Nem tudom egyébként, hogy az jó dolog volt-e a részükről, hogy ott félrevezették az olvasókat. Nálam még simán belefér, de tudom magamról, hogy én túlzottan vonzódom a provokációhoz.

g-dúrban zúgó kabóca 2011.08.05. 10:43:26

@Amondo: ez az írás azért ártó és fájó, mert nagyon rossz stílusú nem a témaválasztás vagy az alapötlet a fájó, hanem a tehetségtelenség.

R. Daneel Olivaw 2011.08.05. 10:53:20

@sigmase7en:

Abban még egyet is értünk, hogy az újságírásnak felelősségteljesnek kellene lennie, mint ahogyan ma ebben az országban, de sehol a világon másutt sem az. Azonban egy kis önellentmondásba keveredtél. Ha senki nem veszi komolyan az írást - mert nem csak nekem van ilyen sok eszem, ahogy fogalmaztál ;) - akkor az viszont teljesen mindegy, mit ír le, mert nem lesz befolyásoló ereje, lévén mindenki számára világos, hogy kamuról van szó, így mindenki csak legyint rá, ezért nem kell felelősségteljesen viselkednie az újságírónak, mert nincs felelőssége... szóval akkor ...? ;)

hamilcar 2011.08.05. 15:06:25

@cukorrépa: Ez nem vicc, ez ironia. Descartes ota ez a vilagkep uralja az igazsagszolgaltatast, kulonosen az Europait.

LMFAO 2011.08.05. 20:51:44

@s: Megint bizonyítottál. Engem nem zavar, ha szerinted rossz az írás, ízléstelen, neked túl sok. Ellenben ez az agresszió, amellyel megnyilvánultál most felém és másokhoz korábban, bizonyítja, hogy ugyan nem ragadtál fegyvert és lőttél más ideológiához tartozó emberekre, de a verbális lövéseket azért serényen osztogatod. Azt hiszem, hogy a bárdolatlan megnyilvánulásaidért minimum bocsánatot kéne kérned és belátnod, hogy azért mert más nem úgy gondolkodik mint te, azért még nem kell ilyenformán közölni a lehet, hogy értékes, érvényes véleményedet.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.07. 19:46:51

Az a szép, h senki nem a cikket kommentezi, csak a kommentezőket. Ilyen alapon a cserebogár hallhatatlanságáról is lehetne szó! 10telet a kivételnek!

Naszóval! Szerintem az lenne a legnagyobb büntetés, ha meggyógyítanák és 1ütt kellene élni a tettével. Valszeg az apja után menne.

Celtic 2011.08.08. 14:47:13

@Kételk Edő: Engem a harom honap zavart az elejen nagyon. Azon gondolkodtam, hogy kb. ket honapot ataludtam ezek szerint, mert egy honapnal nem regebbinek tunik az eset. Aztan a vegere csak leesett, hogy sci-fi az egesz.
süti beállítások módosítása