El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2012.04.17. 09:30 Nancy Beckett

Van-e nőgyűlölet Magyarországon?

Elég jól el lehet úgy éldegélni e kies honban, hogy még csak nem is találkozik az ember fia/lánya ilyesmivel. Sőt, a nők úgynevezett hátrányos helyzetét sem kell feltétlen észrevenni. Eddigi egyik munkahelyemen sem kerestem kevesebbet, mint férfikollégáim (bár a rádióban épp a napokban hallottam, hogy a nők fizetése még mindig 25 százalékkal elmarad az azonos beosztású férfiakétól). Nem éreztem részükről a tisztelet hiányát sem (mondjuk azt akkor magától értődőnek tartottam, hogy amikor nem volt takarító személyzet, én takarítom a WC-t, nem ők). Vér szerinti családom, ja, az más. De jó ideig úgy gondoltam, a nők megvetése és lekezelése egyedül itt, az én családomban jellemző. Úgy gondoltam, csak az én apámra –amúgy közkedvelt ember és művelt is – jellemző, hogy például amikor kifogások vetődtek fel valamelyik sógornővel szemben (olyasmi, hogy nem takarít otthon rendesen és hanyagolja anyai kötelességeit), akkor kijelenti, hogy „egy kis verés mindent helyretett volna”. Nem gondoltam, hogy ez összefüggésben áll azzal, hogy két lányunoka születése után nagymamám felsóhajt: „végre fiú”. S hogy ez összefüggésben áll azzal, hogy ugyanezen nagymamám kijelenti, ha nem fia születik, haza se hozza a kórházból. S hogy ez összefüggésben áll azzal, hogy unokatestvérem kijelenti: „a nők arra valók, hogy gyereket szüljenek”. 

Elszigetelt eset, családi átok, gondoltam egykor, azt is csak sokára, amikor egyáltalán kezdett feltűnni ez az egész. Aztán lettek mindenféle tapasztalataim, és beszélgettem mindenféle emberekkel, külföldiekkel elsősorban. Egy intelligens angol fiatalember, aki Budapesten az ELTÉ-re járt, és komolyan fontolgatta, hogy esetleg Magyarországon telepszik le, elmondta nekem, hogy végül azért döntött másképp, mert úgy érezte, nem bírná elviselni az itt mindenütt tapasztalható hímsovinizmust. Mert hogy „te nem hallod azt, ahogy itt a férfiak maguk között a nőkről beszélnek. Mihelyt magukra maradnak, dől a trágárság, a megvető duma – mondta. – Nekem ez sok volt.” Beszélgettem egy lengyel lánnyal is, aki kijelentette, hogy magyar fiúhoz semmiképpen nem menne férjhez, mert a lengyelektől eltérően a magyar férfiak nem tisztelik a nőket. Különösnek találta, hogy a kollégiumban esténként a fiúk felrakják a lábukat, pálinkáznak, és nézik, ahogy a lányok a konyhában dolgoznak és felszolgálnak. Egyszer pedig szaunáztam, és áthallatszott a másik kabinból egy férfitársaság beszélgetése. Huh, hát azt már össze sem foglalom! Mindenesetre akadt köztük egyetlen fiatalember, aki épp a szerelem áldott állapotában volt, és próbált ott valamit motyogni, hogy hát a nők tisztelete meg satöbbi: lekeverték, kiröhögték.

Persze lehet mondani, hogy ezek mind-mind elszigetelt esetek. Jöjjön akkor egy kis statisztika meg kutatás is! A nőgyűlölet szempontjából érdekes terület a közmondások világa. A magyar közmondásoknak csak a töredéke szól férfiakról, többségük a nőkről, és a társadalom szerepelvárásait fogalmazzák meg, illetve azt, ahogy a férfiak látják a nőket. A nőkről szóló közmondások nagy százaléka igen negatív („A dió törve, az asszony verve jó” csak egy példa a sok közül). S az ezzel foglalkozó kutatók (például Kegyesné Szekeres Erika nyelvész) hangsúlyozzák, hogy mindez korántsem a múlté, hiszen a közmondások konzervatív népi „bölcsessége” öröklődik a viccekben, az sms-ekben, az internetes aranyköpésekben és a reklámokban. Az internetet böngészve többezer nőgyűlölő viccet, aranyköpést találhatunk („A nő büdös bogár, egész héten húzza a csíkot, mégsem döglik meg.”). Ha azt hinnénk, hogy az ilyen gyöngyszem a kocsmában születik, tévedünk. 2006-ban, a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak lapjában (SZTE-REO, 2006. szeptember 4-5) jelent meg a következő vicc: – Azt hiszem, meghalt a feleségem. – Miből gondolod? – Az ágyban ugyanolyan, de a konyhában gyűlik a mosatlan edény. 

A korábban idézett külföldi véleményekről is kimutatható, hogy nem esetlegesek. Egy nemi szerepek társadalmi megítélésével kapcsolatos nemzetközi összehasonlító vizsgálat azt hozza ki, hogy a magyar adatok a többihez képest megdöbbentők, a magyar nők leterheltsége kiemelkedő. A gazdaságilag aktív nők (vagyis a dolgozó nők) közel háromszor annyi időt fordítanak háztartási és karbantartási munkákra (napi 152 perc), mint az aktív férfiak (napi 58 perc), írják. Miért? – kérdezhetnénk. Hogyhogy nem zavarja a férfiakat ez a nyilvánvaló igazságtalanság?

De már csak azt kérdezem: miért panaszkodunk, hogy fogy a magyar, csökken a népesség, ha nem becsüljük meg azokat, akiktől mindez nagymértékben függ, akik kihordják, megszülik, táplálják és gondozzák utódainkat. A kilencvenes években Latin-Amerikában jártam, és alig hittem a fülemnek, amint egy konzervatív baptista gyülekezetben, egy szimpla vasárnapi prédikációban a lelkész hosszasan bocsánatot kért a nőktől, a női nemtől a sok igazságtalanságért. Vajon eljutnak-e valaha idáig a magyar férfiak? 


333 komment

Címkék: magyar gazdaság férfiak nők hetidemagóg


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr614338672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tsaby601S 2012.04.17. 17:32:30

Érdekes téma ez :o)

Nekem az egyetlen problémám a női nemmel mindig is az volt, hogy nem becsülik magukat. Hogy hiányzik a méltóság, a tartás. Legalábbis a többségből. A szorongás és a félelem a legerősebb, permanensen jelenlévő emberi érzésük. És csupa-csupa olyan dolgok miatt ami abszolút csak bajt okoz nekik és teljesen abszurd, önmagukat megalázó hülyeség. Csak azok járnak jól mindezzel akik ki akarják használni őket.

Szörnyű látni sok-sok valójában értékes nőt akik szó szerint a sárga földig alázzák magukat disznókért. Sajnálni ezért persze nem igazán lehet őket, mert akárhonnan is nézzük ők választanak, a döntés szabad.

És mivel a nők között ez a mentalitás van többségben értelemszerűen belőlünk férfiakból is eltűnik a nők tisztelete. Mert ha kihasználni nem is akarod, igazán szeretni nem tudod, mert felnézni rá sem tudsz.

Buci-Bigyo (törölt) 2012.04.17. 17:33:51

@öreg tyúk: Azért elég szomorú, ha valaki a saját gyerekeivel nem tud mit kezdeni. :( Nőben is láttam már ilyet. Mindig mondom, hogy a gyereket nem megcsinálni nehéz!

Buci-Bigyo (törölt) 2012.04.17. 17:40:39

@öreg tyúk: Én még ezt sem mondanám, mert a szüleim egy év ismeretség után házasodtak össze (de abból az egy évből szinte minden nap együtt voltak - jó, ez egy más generáció is), inkább az a lényeg, hogy ismerjék elsősorban SAJÁT MAGUKAT, aztán egymást, mit várnak az élettől, mik a célok, azok közösek-e, ilyesmi.
Az sem mindegy, hogy valaki 25, vagy 35 évesen köti le magát, utóbbi esetben már jó eséllyel ismeri magát és a világot is.30-40 között alakul ki a végleges személyiség, a világlátás.2-3 év után szerintem nyugodtan össze lehet házasodni, de 2-3 hónap, fél év szerintem is kevés az elköteleződéshez, pláne a gyerekvállaláshoz.

önző dohányosok 2012.04.17. 17:47:46

A statisztika csak egy átlagos eredményt ad. Kulturált, önzetlen családban azonos mennyiségű a munkavégzés a háztartásban (feltételezve, hogy ugyanannyi időt dolgozik mindkét fél a mhelyen is). Én például meg sem engedném a feleségemnek, hogy kivasalja az ingeimet. Kb ugyanannyi időt töltünk el a háztartásban és a munkában is.

2012.04.17. 17:50:36

@pollio: Függöny, terítő, ágynemű, szalvéta, szőnyeg, külön tányér minden fogáshoz, törülközőcsere legalább hetente, stb - sőt tulajdonképpen a felsoroláshoz csaphatjuk az állandó lakhelyet is. Ezek a dolgok díszletek ahhoz, hogy a nők jobban beleélhessék magukat a kultúránk mítoszai által sugallt szentanya-áldozat szerepbe :)

Kuruttya 2012.04.17. 18:10:08

Egyik családtagom sem volt diszkriminatív a nőkkel szemben. Kivéve a barátnőmet. Ő állítja, hogy igenis sok nő van, akinek elkélne egy alapos verés, hogy visszavegyen magából :D Meg azt is hangoztatta már, hogy az a nő akit vernek és eltűri, az meg is érdemli.

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:17:33

@Vedere' Lavór: te a múltkor még férfi voltál. Azóta kasztráltak..?

béla a görög (törölt) 2012.04.17. 18:24:33

na má' megin' a női lélek... meg önérzet meg ezek az izék...

Tisztelni azt tiszteli az ember aki kiérdemli. Azért mert valaki nő miért érdemelne tiszteletet?
A kötelező udvariasságot azt igen, de tiszteletet... Ha van hozzá közöm akkor igen de egyébként...
Abból, hogy egy 20-30 éves férfitársaságban mi hangzik el meg nem hiszem, hogy messzemenő következtetéseket kéne levonni. Igen bármely jó nőt meghágna bármely férfi mint a lovat. Nem tisztelné meghágna. Még a legvéznább, legkövérebb, legunszimatikusabb pasi is. Genetikailag így van kódolva.
Egy idő után ez meg már kevésbé téma. Nem ecseteli az ember. Persze attól még úgyanúgy meghágná.

Házimunka: Nem egy barátnőm volt aki nem volt képes főzni! Érted te ezt? Én főztem. Nehogy már mosogassak is.
De amúgy tényleg nem fogok nekiesni a házimunkának. Ha egyedül vagyok akkor sem teszem.

Tudod szerintem te most provokálsz.
Kiragadott példákból vonsz le általánosítást.
Vernek? Rosszul bánnak veled? Akkor elmész.
Jó a kapcsolatod? Akkor örülj neki!
Egyedül vagy? Akkor meg keress egy megfelelő partnert. Az hogy rosszul vagy jól választasz az meg a te döntésed a lehetőségeket fentebb leírtam. (örölsz vagy elmész)

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:26:21

@béla a görög: buszon átadod a helyed egy veled egykorú nőnek?

IronLowrider 2012.04.17. 18:28:34

@Vedere' Lavór: "Keress egy picsát. És ne keverd a nőkkel. Te NŐT sosem fogsz kapni."
Hát, ha a NŐk olyanok, mint te, akkor nem lepődnék meg, ha nem is akarna.

Nézz ki az ablakon. Mindent, amit látsz, férfiak építettek. Nagy az esély, hogy cigányok is voltak köztük, de nők biztosan nem.

Tintahal 2012.04.17. 18:30:50

@Mattheo Guilleaume: Én hétköznap napi 2-2,5 órát töltök házimunkával, hétvégén pedig kb. napi 3-4 órát. Mindezt úgy, hogy a napi 8 óra munka, 2,5 óra utazás és a gyerekek mellett csak a legszükségesebbekre szorítkozom. Ez nyilván csak egy példa, de ennek alapján ez a 152 perc abszolút reálisnak tűnik.

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:31:19

Amúgy azt szoktam néha figyelni, hogy erejük teljében lévő férfiak, akiknek a többsége nem tűnik fáradtnak, zsákot sem cipel magával, lehuppan a buszon, és elnézi amint középkorú nők felettük állnak, csimpaszkodnak a korlátba. Én nem vagyok az a leülős fajta (tehát nem ezért mondom, rendszerint magam is állok), csak eszembe jut, hogy nálunk a nagycsaládban szilárd értékrend van, és belenevelték a férfiakba az előzékenységet (ha nem állunk az ájulás, vagy a rosszullét határán, nőnek akkor is felállunk a buszon, ha nem idős; most nem a 14 éves kis csitrikre gondolok, akik persze pont úgy szarnak pl. az idősebb nénikre), a többségnek a bőr sülne le a képéről, ha látná amit én.

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:33:21

@IronLowrider: milyen szép is a világ, ha kinézek:) Szerintem a grafitti spray-t is a ffiak találták ki, nemde?

béla a görög (törölt) 2012.04.17. 18:33:38

@vircsaft gizi:
Állva utazom. A nők leülnek és ez jobb is így a helykihasználás miatt. Csak ha már nincs csúcsforgalom akkor ülök le hogy ne kelljen pattognom.
Egyébként kérdésedre válaszolva valószínű nem állnék fel egy velem egykorú nőnek csak ha terhes.
Visszakérdezek: miért fel kéne állnom?

IronLowrider 2012.04.17. 18:38:02

@vircsaft gizi: Mikor a férfiak meghalnak 60 évesen prosztatarákban, munkahelyi balesetben, háborúban, stb., akkor a középkorú nőknek (akik mindezt megszavazták) lesz még 20 évük ülni a helyükön. Persze csak akkor, ha marad valaki, aki előállítja a benzint, megépíti az utat, megszereli a buszt.

IronLowrider 2012.04.17. 18:39:24

@vircsaft gizi: Bizony, mert az asszony csak a vörös autóba volt hajlandó beülni, a T-modellt meg minden színben szállították, feltéve ha feketét rendelt.

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:41:57

@IronLowrider: mi van a busz megszeerelésévelÉ én is évszázadokon át "férfimunkának" tekintett munkát csinálok éppen, ráadásul sokkal jobban, mint kínlódó ffikollégáim.

vircsaft gizi 2012.04.17. 18:43:31

@IronLowrider: ezt a háborút mindig elfelejtem, mint potenciális ffihalált. Nem beszélve arról, hogy a szúnyogok is jobban csípik a ffiakat.

IronLowrider 2012.04.17. 18:52:03

@vircsaft gizi: "ezt a háborút mindig elfelejtem, mint potenciális ffihalált."
Az előző hozzászólásaid alapján nem lepett meg.
Gondolom a boszniai népirtás se mond semmit.

béla a görög (törölt) 2012.04.17. 18:53:07

@vircsaft gizi: Igen? Nos ha eltekintünk a terhes, családos velem egykorúaktól, akkor én is csak úgyanúgy cipelem a kaját haza mint egy nő ha épp boltba voltam, én is csak úgyanúgy vacsorát csinálok mint egy nő és az ilyen marhaságok. De mint mondtam állni szoktam.
Csak nekem meg abból a sztereotipiából van tele a tököm, hogy a nőknek kezdődik a második műszak. Nos a nők egy részének valóban kezdődik a másik részének meg kb. annyira kezdődik mint nekem. És nem kevés emberről van szó. De nem én vagyok az aki reggelente vagy délután elterpeszkedik előtted az ülésen.

Joe69 2012.04.17. 18:57:00

Kinek a pap, kinek a papné, de az a gyanúm, hogy a poszterina amolyan harmincas neurotikus szinglimódra túlspilázza a dolgokat. Mert ők általában tudják ám, milyen nehéz a nőknek - valamivel meg kell indokolni, hogy miért nem vállalnak fel női szerepet, ami nem a gyerekkel kezdődik egyébként, hanem azzal, hogy nem sztereotípiákkal gyalázzuk a pasikat.

Amik közül pl. a keresetkülönbség egészen egyszerűen a legális szférában biztosan nem igaz: a pasik esetleg azért keresnek többet átlagolva, mert több a túlmunka, és nálunk még több a főnök köztük. Ja és vitathatatlan, hogy amíg asszonyuk szül és kisgyerekkel otthon van, a férfi általában többet visz haza. Dehát ez nem kötelező, és akkor kvittek vagyunk.

Amúgy meg a kissé homár jellegű angol úriember nyavalygása is hazug: batchelor-partykon szétivó kollégái tán tisztelik a hölgyeket, mi ? Minden zárt genderközösségben gúnyolódnak a másik nemen. Nők legalább ugyanúgy: nézzen meg bárki egy tinicsaj-szinglicsaj vagy akár feleségbandát - a pasik már elbújhatnak mögöttük..

Buci-Bigyo (törölt) 2012.04.17. 19:01:35

@béla a görög: Rossz hírem van: fel! :D Már ha jó neveltetést kaptál.

Bár egyre kevesebben kapnak, az tény.

Mille38 2012.04.17. 19:03:06

@szobatars: Sajnos nincs igazad: hiába az illetménytábla, a tények más mutatnak:
www.afsz.hu/engine.aspx?page=afsz_stat_egyeni_berek_2010

Nézd meg a köztisztviselőket nemenként és nézd meg a korcsoportos táblában is a közszférát. A legtöbb kategóriában, különösen a vezetői szinteken a férfiak keresete - a bértábla ellenére is - 10-30% - kal meghaladja a férfiakét.

vircsaft gizi 2012.04.17. 19:04:53

@béla a görög: magyarázhatom én neked napestig, úgyis olyan vagy, mitn egy csúszos angolna. A felvilágosodás kora óta mindenki jogot kapott, hogy megtalálja a mentségeket, él is a zöm vele. Tudod, az mindenkivel előfordul, hogy tahó, de nagyobb baj, ha azt gyáva bevallani (mondhatjuk azt is, hogy férfiatlan).

vircsaft gizi 2012.04.17. 19:05:53

@IronLowrider: hogy te hogy fején találod a szöget.

Buci-Bigyo (törölt) 2012.04.17. 19:09:27

Én is fel szoktam állni idősebb nőknek és férfiaknak és terhes, kisgyerekes anyáknak is. Sőt kisgyerekeknek is, ők nem tudnak még jól kapaszkodni, biztonságosabb, ha ülnek. Az öregek pedig nem tudnak már jól kapaszkodni.

Zsigerből jön. Ráadásul nem esik le tőle a gyűrű az ujjamról.

Néhány idős úr viszont nagyon gavallér, akkor is, ha ő már alig tud állni, akkor is, nagyon aranyosak. :)

Nekem a bátyám is gavallér -nem meglepő módon-, pedig fiatalember.

IronLowrider 2012.04.17. 19:11:25

@vircsaft gizi: Szóval azt mondod, hogy béla a görög - miután feltett egy kérdést - ne foglalkozzon magával, foglalkozzon helyette a középkorú nőkkel. Micsoda önző tahó ez a béla. Bezzeg a gizi!

béla a görög (törölt) 2012.04.17. 19:11:37

@vircsaft gizi: tahónak tarthatsz az nem zavar, de a férfiatlanság az sértés.
Úgyhogy maragyjunk annyiban, hogy tahó vagyok téma lezárva.

Kelly és a szexi dög 2012.04.17. 19:13:56

Maguknak köszönhetik!

Ha nem elég a háztartás, csinálhatnak mellette mást is, csak utána ne nyafogjanak, hogy nagy a teher!

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.04.17. 19:15:13

A nőknek kell tenniük azért, hogy a helyzetük és a megítélésük megváltozzon.

Azúrkék égbolt (törölt) 2012.04.17. 19:16:34

Úrnak születni kell. Paraszt meg úgyis nő, mint a gomba.

vircsaft gizi 2012.04.17. 19:17:23

@Buci-Bigyo: érdekes, hogy 100 éve még a ffiaknak kellett eltartani a nőket (akiknek persze otthon volt dolguk - bár egy nagypolgári családban élő asszonynak kevésbé), mégis ugrottak, ha egy nő bármilyen szempontból fizikailag hátrányba került.
Nekem is egy csomó dolog zsigeri. Dédmama tanította, hogy: amint valaki belép a házadba, kínáld meg étellel, bármid is van, legyen az egy darab zsíros kenyér, de kínáld meg, lehet hogy egy vándor és messzi útról jött. Akinek volt némi gyerekszobája, "kódolt" értékrendje, mentségekkel, kifogásokkal (jaj de fradt vagyok) nem hagyja el egykönnyen ezeket a szokásokat, gesztusokat. Embertelen körülmények között is lehet gavallérnak maradni, gerincet megőrizni.

Buci-Bigyo (törölt) 2012.04.17. 19:27:04

@vircsaft gizi: amint valaki belép a házadba, kínáld meg étellel, bármid is van, legyen az egy darab zsíros kenyér, de kínáld meg, lehet hogy egy vándor és messzi útról jött.

Igen, és érdekes, hogy ez minden kultúrában benne van, ősidőktől, az eszkimókon át az afrikaiakig.

Embertelen körülmények között is lehet .......gerincet megőrizni.

Ez így van.

Phátyol Ferenc 2012.04.17. 19:28:22

a nőknek fehérben kellene járniuk, hiszen minden háztartási eszköz fehér.

vircsaft gizi 2012.04.17. 19:28:32

@béla a görög: mert akkor mi lesz ha férfiatlannak tartalak, talán ténylegesen elveszted a férfiasságod??? Nagy veszélyforrás ám egy totál ismeretlen rólad kialakított véleménye. Ha ennyit nem bírsz el, akkor mit? Az a baj veletek, hogy gyenge hülyegyerekek vagytok. Ahhoz bátrak, hogy járjon a szátok, verjétek a melleteket olyasmivel amihez semmi közötök (a férfiak által felépített civilizáció, mi? mintha ti magatok terveztétek volna a Parlamentet, és nem a csodás Steindl:), de kb egy fél mondattól összeszarjátok magatokat és lelkiválságba kerültök, na meg kikéritek magatoknak hogy jaj, nektek miért nem jár alanyi jogon hely a buszon?!:) Mi lesz, ha tényleg háború lesz?:) Szánalmas..

Blogger Géza 2012.04.17. 19:36:23

Nem tudom, a posztoló arról is rendelkezik-e statisztikával, hogy a férfiak hány %-t keresik meg a családi jövedelemnek illetve a családi vagyon hány%-t hozzák, és ehhez hasonlítja-e a házimunka mértékét.

Blogger Géza 2012.04.17. 19:38:49

@vircsaft gizi: Ezt konkrétan ki mondta, hogy te sokkal jobban csinálod?

béla a görög (törölt) 2012.04.17. 19:40:23

@vircsaft gizi: Mint mondtam téma lezárva.
Én sem provokáltalak a szerintem körülbelüli életkoroddal, kinézeteddel és valószínűsíthető (családi) állapotoddal.
Mivel tahó vagyok ez nekem bőven beleférne de nincs rá se időm se kedvem.
Elbírok én sok mindent csak van amire nincs igényem. Például erre.

De le tudom ezt egy mondatba is írni...

IronLowrider 2012.04.17. 19:46:09

@vircsaft gizi:

Vircsaft gizi volt az, aki kikérte magának, hogy neki nem adják át a helyet a buszon. A helyre jogot a semmiből formált, most ugyanezt a jogot másoktól elvitatja.

És ezek után ő sértődik meg, sőt, lelki válságot emleget, mert nem tárgyal már vele senki.

IronLowrider 2012.04.17. 19:47:41

@IronLowrider: A tényleg háborút a feministák már megcsinálták elégszer. Jobb lenne a következőből kimaradni.

Kepan 2012.04.17. 19:48:31

Részben jogos a poszt. A szexuális forradalom nálunk is megtette a hatását, ma egy fiatal férfi már nem viselkedik úrként, pláne társaságban, hanem jól megnézi a lányok hátsóját/mellét stb. S főleg igaz ez azokra, akik nem egyedülállók.

De azért a magyar szerintem nem azért fogy, mert nem tisztelik a nőket. Én pont azt látom, hogy egyre több nő inkább választja a karriert, semmint a családalapítást és komoly párkapcsolat kialakítását. Ráadásul sok múlik azon, hogy milyen képet alakít ki magáról. Két közvetlen kolleganőm például tűz és víz. Az egyik folyton csak nyafog, nem jó semmi (és már házas), a másik pedig egy angyal, öröm vele dolgozni.

Én alapvetően minden nővel tisztelettel bánok, de ha játssza az agyát, azt speciel ki nem állhatom (ami a férfitársaimra is igaz).

bohuš 2012.04.17. 19:49:31

@IronLowrider:
"Nézz ki az ablakon. Mindent, amit látsz, férfiak építettek. Nagy az esély, hogy cigányok is voltak köztük, de nők biztosan nem."
Azokat a férfiakat meg mind nők szülték és nevelték fel.

XCat 2012.04.17. 19:51:03

@Archenemy: Van blogom itt? Érdekes, te vagy a második, aki ezt megemlíti... vagy ugyanaz a szerencsétlenpöcs vagy másik néven.:)

Na hátha bátrabb vagy a másiknál; melyik az én blogom?

Egyébként jah, szoktam cigányokkal is találkozni. Kapaszkodj meg, van hogy dolgozni is!

@vircsaft gizi: Én? Mikor? Hol? Biztos én? :DD Vigyázz, engem hamisítanak.

@IronLowrider: Ne is akarjon, nem vagyok oda a prolikért. Na, akkor mérjük fel a logikai és a biológiai ismereteidet (amiket valószínűleg egy nőtől tanultál egyébként); HOGY kerültek oda azok a férfiak, és ki nevelte őket addig, hogy építhessenek?...

XCat 2012.04.17. 19:54:37

@vircsaft gizi: No igen, ez egy jó meglátás. A férfiak építettek mindent... igen, ez stimmel. Arról nem szól a fáma, hogy azoknak a férfiaknak a nagyobb része segédmunkás vagy kubikos volt, akiket a mérnök urak egy jólirányzott seggberúgással igazítottak volna el, ha meghallják, hogy hozzájuk mérik magukat. :)

bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.17. 19:56:48

Én nagyon szeretem a nőket. Vallom, hogy a nő az ember legjobb barátja, a kutya után.

IronLowrider 2012.04.17. 20:11:14

@bohuš:
@Vedere' Lavór:
Volt pár évezred, mikor a férfiakat tényleg csak nők nevelték fel.
Ezt az időszakot hívják őskőkorszaknak, és egyik jellemzője, hogy az emberek (férfiak) nem építettek semmi jelentőset.

Van a világnak egy része, amelyik megragadt ebben az állapotban, így elég jól vizsgálhatók ( lásd: books.google.hu/books?id=f0CGuj7r1O8C&redir_esc=y ). Jellemző, hogy most sem alkotnak semmi maradandót.

Van a világnak az a része, amelyik kezd visszatérni ebbe az állapotba. Ez is elég jól vizsgálható ( lásd: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2011.00832.x/abstract ).

A civilizáció akkor kezdődik, mikor az apák nevelik, az anyák gondozzák gyermekeiket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.17. 20:25:57

A nőknek az a problémájuk, hogy nincs péniszük, ezért irigykednek a férfiakra, ez pedig vicces dolog, a vicces dolgokon pedig nevetni szoktak az emberek.

Növesztettek volna faszt, akkor ők is sütögethetnék a rosszmájú vicceket!

bohuš 2012.04.17. 20:33:09

@IronLowrider:

Ne haragudj, nem tűnt fel. hogy itt a kommentelés nyelvileg ennyire cizellált. Felnevelés alatt konkrétan az "életben tartásra" (gondozásra, ahogy te nevezed) gondoltam. A neveléssel kapcsolatban felvetett elméletedről most nincs kedvem és időm gondolkodni, így nem tudok rá érdemben reagálni.
De az nagyon valószínűnek tűnik, hogy az elmúlt évezredek után még elég hosszú ideig a nők fogják az általad emlegetett férfiakat megszülni...

Abból a szempontból minden irónia nélkül gratulálok a reagálásodhoz, hogy az egyik legszebben, legelegánsabban kidolgozott árnyékbokszolás-reakció, amivel valaha találkoztam. El is mentettem példaanyagnak.

Überspannung 2012.04.17. 20:47:05

Hol egy nő? hadd tiszteljem!

Fió 2012.04.17. 20:49:26

@Kepan: Korrekt hozzáállás. Tökéletesen leírtad a lényeget. Minden nőnek kijár a tisztelet, de nem mindegyik érdemli meg. Egy férfi annál nagyobb férfi, minél nagyobb úriember.

IronLowrider 2012.04.17. 20:49:29

@bohuš:
Ha úgy értetted, ahogy most leírtad, akkor egyrészt tárgytalan a hozzászólásom, másrészt ebben az esetben a példatáradból a saját kommentedet se felejtsd ki. A stróman szócikkhez pont jó lesz ;)

XCat 2012.04.17. 20:49:46

@IronLowrider: "A civilizáció akkor kezdődik, mikor az apák nevelik, az anyák gondozzák gyermekeiket." Ki hol nőtt fel, ugye. A civilizáció tulajdonképpen ott kezdődik, amikor az anya megszüli, a dadus gondozza, a nevelői (nem, itt nem a pedagógusoknak csúfolt iskolaszemélyzetre gondolok, hanem olyanokra, akik erre alkalmasak) nevelik, az apa pedig minderre előteremti a rávalót.... de ez nyilván idegen neked.

XCat 2012.04.17. 20:54:46

@Kepan: Csak te játszhatod az agyadat? Elég kegyetlen vagy a többi 7 milliárd emberrel.... pedig azok között biztos akad olyan, akinek több jogalapja lenne rá. :)

XCat 2012.04.17. 20:57:31

@bircaember maxval: Csak az asszony meg ne tudja, hogy lyukszomszédok vagytok a szemben lakó spániellel...

IronLowrider 2012.04.17. 20:57:36

@Vedere' Lavór: Idegen, mert nem így, nem ettől működik. Pontosabban akár még működhetne is így, de nem attól, hogy Lavór ezt hiszi vagy ezt szeretné. C'est la vie.

bohuš 2012.04.17. 21:02:33

@IronLowrider:
Nagyon lezsibbadt a fejem (ezért is írtam, hogy nem tudom végiggondolni, amit írtál), de... miért pont a strómanhoz?!

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.04.17. 22:10:42

A férfiak sok mindenért lenézik a nőket, azonban ha mindezekben jól teljesítenek, akkor is lenézik.

Igazi arisztokrata tempó.
A hétszilvafás nemes ha kapál, az testedzés, ha ugyanezt a paraszt csinálja, akkor vakondtúrás.
hahahahahaha

Kepan 2012.04.17. 22:12:18

@Vedere' Lavór: Neked mi bajod? Én nem játszom meg magam.

Sadist 2012.04.18. 08:52:43

Beleolvastam a kommentekbe, ajánlom mindenkinek, hogy olvassák el ezt a cikket: www.psy.fsu.edu/~baumeistertice/goodaboutmen.htm

Sadist 2012.04.18. 08:55:28

@öreg tyúk: Aha, hát nem, olvasd el a fentebb linkelt cikket, hátha egy kicsit világosabb lesz, hogy a férfiaknál miért sokkal gyakoribb a lecsúszás és az öngyilkosság (azaz extrém végletek).

tecsóba sose többé 2012.04.18. 09:42:50

@Sadist:
három perc telt el a belinkelésed és a kérdőre vonásod között. Jelentem, így késve majd egy órát, elolvastam.
Azért lesznek a cikkben is említve gyakrabban lecsúszva és halálba menekülő férfiak, mert nem engednek a nő óvásának. Vagy nem ugyan azt olvastuk? Mert arra is kitér, hogy a férfiaknak sokkal több kapcsolatuk van, éppen ezért fordul elő náluk több késelés és agresszív támadás, mert a nőket nem éri támadás egy idegentől a plázában. És a nők erre figyelmeztetni próbálják a férfiakat, akár partner akár anyaként, mégsem hallgatnak rá.
Valamint azért csúsznak le, mert számukra más a motiváció, mint a nők számára. A nők számára a család és a gyermek nevelése az elsődleges motiváció, a férfiaknak pedig az új kaland keresése, amiből a nő is "gazdagabb" lesz. Véleményem szerint ha egy férfi a meglévő vagyonból akar meggazdagodni, de elbukik mindent, az nem családfenntartó férfi, hanem szimplán hülye.

Sadist 2012.04.18. 10:18:03

@öreg tyúk: Valamit nagyon félreértelmeztél.
Men on top című fejezet. A férfiaknak kockáztatniuk KELL, nem tehetik meg, hogy üljenek a langymeleg húgyban, mert onnantól kezdve SENKI nem tekinti őket férfinek. Nyilván ennek a kockáztatásnak megvannak a vesztesei. Őket látod az utcán, a kórházban vagy a temetőben. A nők viszont beleszületnek a biztonságos átlagba, és nagyrészt ott is maradnak. Sokkal kisebb eséllyel csúsznak le, de nehezebben is jutnak magasra.
Van egy mondás, mely szerint nőnek születni kell, férfivá viszont válni. Aki férfiként nem tesz le valamit az asztalra, azt lenézik. A nők valamiért nagy ívben elkerülik a nyámnyila, anyukedvence, puhapöcs fiúkat, akik amúgy ellubickolnának életük végéig a meleg húgyban. Szerinted miért?

tecsóba sose többé 2012.04.18. 10:37:36

Már miért ne tehetnék meg? Azt csaka férfiak hiszik egymást között, hogy az erőszaktól lesznek férfiak. A nők, lányok kb 15 évesen vonzódnak a rossz fiúkhoz. Értelmes felnőtt nő nem kezd balhés fickóval. A nők számára a férfi erős, van tekintélye, amit nem erőszakkal érdemel ki. Minden helyzetben feltalálja magát, és megóvja a nőt. És ebben a nő támogatja is. Csak apró dolgokkal. Egy izzót még egy fogyatékos is ki tud cserélni. De a nő teszi a nőt, és megéri a férfit, cserélje már ki. Az én férjem nem is tudja, hogy egy éve szivárgott a gázvezeték. Kirongyoltam az obiba, vettem egy másikat és kicseréltem. Leszappanoztam, ahogy a nagyapámtól tanultam, s amikor láttam, hogy nem buborékos megnyugodtam. Egy hete eláztattak, és leszakadt a konyhaszekrény, mert feldagadt a zsanér és elengedte. Irány a barkácsbolt, új zsanér, csavarok, akkus gép elő és megszerel. Apjuknál azért buktam le, mert fényesebb volt az új zsanér. Büszke volt rám, mert azt mondtam neki, hogy tőle tanultam. Pedig nem. Nem kellett logika hozzá, pofon egyszerű volt. Akkor mivel az én férjem nem balhés, húgyszagú anyámasszony katonája? Egy frászt! Felelősségteljes FÉRFI! Kötelességtudat van benne a munkahelyén, otthon társként kezel és a gyereknevelésben is részt vesz.

Sadist 2012.04.18. 11:03:26

@öreg tyúk: Rohadtul nem az erőszakról szól, hanem a versengésről. És ezt nem csak a férfiak hiszik egymás között, hanem a társadalom és a nők is erre motiválják őket.
Megnézném melyik az a (valószínűleg nagyon elkeseredett nő), aki hozzámegy egy olyan férfihez, aki pl. megelégszik a minimálbérrel, átlagos testalkata van, nincs, vagy csak unalmas hobbija van, vagyis semmivel nem tűnik ki a szürke átlagból. A férjed csak lébecol a munkahelyén (azt nem kérdezem meg, hogy mennyiért), vagy mindig feszegeti a határait? Veszteseknek senki nem akar gyereket szülni.
Egy nőnek nem kell küzdenie azért, hogy utódja (vagyis valami nyoma) maradjon a világon, csak találni egy férfit és széttenni a lábát.
Ezzel szemben egy férfinek vagy valami kiemelkedőt kell alkotnia, legyen az akár rossz (lásd. pl. diktátorok), vagy ki kell emelkednie a szürke átlagból, hogy kaphasson egy normális nőt, aki gyereket szül neki. Ma már nyilván nem ennyire kiélezett a helyzet, mint pár ezer évvel ezelőtt, mert a leglustább, legsemmirekellőbbre is ráakaszkodik egy harmincas évei végén járó nő, hogy lebabázzon neki (aztán születnek az ilyen posztok, hogy a férfiak mennyire lusták, semmirekellők, tesznek a házimunkára). Több ezer vagy inkább tízezer év evolúcióját nem fogja felülírni az utóbbi pár száz év.

tecsóba sose többé 2012.04.18. 11:20:20

Akikről Te beszélsz, azok nem nők, hanem egyszerű luvnyák.
"Egy nőnek nem kell küzdenie azért, hogy utódja (vagyis valami nyoma) maradjon a világon, csak találni egy férfit és széttenni a lábát."
Már hogyne kéne? Hiszen olyan végtelenül finnyás némelyik pali. Ráadásul nagy butaságra vall, ha valaki azt mondja, milyen marha könnyű egyedül felnevelni egy gyereket és anya mellé még apának is kell lennie egy személyben.
A gyerekek nem úgy fogannak, hogy apjuk kiveri a konyhaablakba, a nap meg kikelti. De nem is úgy, hogy terpesztett lábbal a nap felé fordulunk, hogy kikeljen a petesejt. Igen aktívan részt vesznek benne a férfiak is. Csak hát ami utána jön következmény, sokaknak fejfájást okoz. De a legjobban azt bírom, amikor a palik azt mondják a nők szándékosan esnek teherbe. Mert a gumit mi könyörögjük le rólatok? szerinted élvezzük, hogy 40 éven át mérgezzük a májunkat hogy nektek ne kelljen gumit húzni? Elég egy minimális egyensúlyborulás, amit észre sem veszünk, és máris placebó a tabletta és jön a gyerek. De ezt a férfiak máris szándékos felcsinálásnak nevezik.
A férjem csoportvezető. Rendszeresen beül sörözni, név napozni a kollégákkal. A munkát el kell végezni, a kapun kívül meg úgysem szarik különbet. Az én férjem pl nem tűri el a "rossz napom van" munkakörülmény rombolást. Aztán egyszer én sem toleráltam otthon a rossz kedvét. Észrevette, hogy más is ember, mindenkinek lehet rossz napja. Ettől máris papucs? Lófaszt. De nem is lett volna attól férfi, ha kirúgással fenyegeti. Egy idő után illik kinőni a kukaborogatós, szarok rád életmódot. Mi nők lehet azért vagyunk biztonságban, mert látjuk milyen a rossz fiús élet, és nem kérünk belőle.
egy férfi nem vesztes, ha normális életre vágyik. Pláne, hogy 35-40 évesen már minden rossz fiú egy húgyszagú házasságban él, és neveli az asszony első házasságából született porontyokat, akiket lehet, hogy egy rossz fiú hagyott el. Te is húgyszagban nevelkedtél, mert törődtek veled, iskolába járattak. Panaszkodsz?

Sadist 2012.04.18. 11:32:07

@öreg tyúk: Teljesen másról beszélsz. Valószínűleg nem is fogod megérteni, hogy mi a mondandóm lényege, mert nem férfinek születtél.

tecsóba sose többé 2012.04.18. 11:39:33

Wow! Akkor Te sem érted az én mondandóm, mert Te pedig nem nőnek születtél. Minek ellenkezni? Nem az lenne a megoldás, hogy versengés nélkül éljünk egymás mellett? Egymás pocskondiázása és versengés nélkül? Az életben mindkét nemnek megvan a "kódolt" feladat. Minek ezt firtatni?

Sadist 2012.04.18. 11:53:10

@öreg tyúk: Ah... Te kevered a versengést az ellenségeskedéssel. Versengés és az ember határainak feszegetése nélkül még mindig barlangban élnénk. Lehet, hogy neked vonzó opció, hogy este a tábortűz körül ülve menyéthúst és bogyókat vacsorázik a család, nekem, meg még rengeteg embernek viszont nem. Meg azoknak a férfiaknak sem, akik inkább mentek mamutra vadászni, hogy legyen bőséges kaja és meleg bunda nekik és a családnak.
Csak ma már nem vadászat van, hanem munkába járás, karrier építés és verseny a munkaerőpiacon.

tecsóba sose többé 2012.04.18. 12:06:19

Ezzel azt akarod mondani, hogy mi nők csak várjuk otthon a mamuthúst? Csak nehogy a feleséged egyszer
csak megutálja a mamuthúst, és beérje egy tábortüzes vacsival élete végéig. Karriert építeni lehet úgy is, hogy elismerjük az asszony is keményen odatesz az asztalra.

Sadist 2012.04.18. 12:27:20

@öreg tyúk: Átlagban igen, ők is ugyanúgy odatesznek az asztalra, de legszélsőségesebben a férfiak tesznek oda. A nagyon sokat és a nagyon keveset is, ezért van ugyanott az átlag. A pozitív csúcs ott van Bill Gates és Steve Jobs táján, a negatív szakadék meg a Nyugati előtt kéregető csövesnél.
Feleség meg még nincs, de egy nő nem fogja feladni a jólétet, ha nem kap cserébe valami számára fontosabbat.
Lehet, hogy a jól kereső, udvarias, normális férfit otthagyja a nője, ha pl. béna az ágyban, vagy nem tud/akar gyereket csinálni.
Olyanról még nem hallottam, hogy a nő lecserélte volna a fasziját egy tök ugyanolyanra, csak kevesebbet keresőre/érzelmetlenebbre/ágyban bénábbra.
Ezért kell a férfinek minden területen teljesítenie élete végéig. És látod, megint visszaérkeztünk oda, hogy a férfiak élete a versengésről szól.

tecsóba sose többé 2012.04.18. 12:41:46

Én megbuggyannék egy olyan férfi mellett, aki folyton csak a pénzt hajtja, de nekem milyen marha jó egész nap plázázni. Hamar lecserélném egy szakmunkásra, aki munka után rám figyel és szeret. Nem vet fel minket a pénz, kijövünk a keresetünkből, bár félretenni nem tudunk. De ez valahogy nem bomlasztja az egyensúlyt. Az én férjem nem csak arra jó, hogy pénzt keressen. És én sem csak arra vagyok jó, hogy elköltsem.

Sadist 2012.04.18. 13:12:34

@öreg tyúk: Na látod, te is otthagynád a jól kereső karrierista faszit egy olyanért, aki inkább időt és energiát, nem pedig pénzt fordít rád (ezek is erőforrások, ráadásul ugyanúgy végesek). Te az anyagi erőforrást cserélnéd le a veled töltött időre és odafigyelésre.
A kérdés, hogy a gazdag faszit otthagynád-e egy olyanért, aki szintén nem törődik veled, de még kevesebbet is keres?
Vagy megfordítva, egy szakmunkást választanál, aki figyel rád és törődik veled, vagy pedig egy jól kereső mérnököt, aki figyel rád és törődik veled?
Ilyenkor a nők 99%-a magabiztosan állítja, hogy a pénz nem számít, csak az a lényeg, hogy a férfi szeresse, hűséges legyen és törődjön vele. Csak amikor fizetni kell a törlesztőt, a rezsit, meg szóba kerül a gyerekvállalás, akkor hirtelen számítani kezd, és jönnek is a konfliktusok, ha nem tudják megoldani.

tecsóba sose többé 2012.04.18. 13:28:06

Az utóbbit választottam. Nem bántam meg. Azt pedig ne firtassuk, hogy ma Magyarországon tisztességes úton jól keresni nem lehet. Jól fizető munkahely megint alig van. Jobb egy becsületes pasi, mint egy gazdag.
Szerintem Te még nem találtad meg az igazit, vagy minden nő csak a pénzedért szeretett. Pedig nem csak ilyen nők vannak.

Sadist 2012.04.18. 15:17:36

@öreg tyúk: Na látod, te is azt választottad, akinek több pozitív tulajdonsága van.
Jól keresni meg igenis lehet becsületesen. Tapasztalatból mondom. Más kérdés, hogy a fizetésemet nem kötöttem soha mások orrára, se úgy, hogy elmondom, se úgy, hogy drága cuccokban járok vagy látványosan szórom a pénzt, mert úgyis csak irigységet szülne.
Amíg nem kezdtem el napi szinten sportolni és táncolni, addig a csajok le se szartak, úgyhogy ezt is tapasztalatból tudom, hogy aki csak simán kedves, udvarias és becsületes, azt leszarják a nők. Nem elég az átlagot teljesíteni, hanem valamiben ki is kell emelkedni a szürke tömegből, és folyamatosan azon kell dolgozni, hogy az ember fejlessze magát és jobb legyen. Egy nő megteheti, hogy elér valamit, aztán hátradől és elvan vele élete végéig. Egy férfi nem.
Általános iskolában rengeteg tanárnő van, egyetemen viszont, főleg a folyamatosan, gyorsan fejlődő tudományoknál, mint pl. a mérnöki és természettudományok, sokkal kisebb az arányuk. Pontosan emiatt, mert a nők megtanulnak valamit, utána pedig egészen a nyugdíjig tanítják az áltsuliban, mert az alapok nem változnak. Egyetemen viszont folyamatosan haladni kell, tanulni, alkalmazkodni az új dolgokhoz, ha kell, egy életen át. Ebben pedig a férfiak jobbak.
Viszont a médiának köszönhetően a nőknél is terjed a versenyszemlélet. Nem elég már simán jól kinézni, hanem húsz év múlva is jól kell kinézni, olyan testűnek kell lenni, mint Jessica Alba, divatos cuccokban kell járni, különben nem nő vagy, hanem egy senki, aki nem kell a kutyának sem. Csak a nők ehhez evolúciósan nincsenek hozzászokva. Meg is van az eredménye, biztos vagyok benne, hogy soha nem élt ennyi komplexusos nő, mint most.

whale 2012.04.22. 19:43:58

@Vedere' Lavór: És mi lesz az emancipuncival, meg a női egyenjogúsággal, he?:DD 100 évig azon vergődtetek, hogy ti is ugyanazt, ugyanúgy, mint a hímek...:)))Akkor mindez storno???:DDD
Vagy netalán úgy képzeled, hogy a hagyományos férfi szerepek megszerzése mellett megtartanád a hagyományos női előjogokra is? Az úgy nem fog menni, kiscsillag...:DDDD

whale 2012.04.22. 19:51:57

@Idet: Nocsak, te is az eltartott, élősködő létet választanád az egyenjog, közös teher, közös felelősség helyett? Kiábrándultam...:))
Valamiért a nők vágynak az emancipuncira, amikor meg megkapják, rinyálnak a "régimódi értékekért".
Az a baj, hogy a nóket az eszük helyett az érzelmeik meg az indulataik rángatják egész életükben...:DD

Idet 2012.04.23. 09:31:20

@Sadist: Nahát, ha az elismertséghez az kell, hogy talpig sminkben-tűsarokban-nylontokban járjak egész nap, meg a tükör előtt biggyeszkedjek, akkor én inkább elismeretlen maradok.
Egyetemi tanársághoz/kutatáshoz stb. hátország kell és függetlenség. Legtöbbször a nőknek erre nem futja.

Idet 2012.04.23. 09:45:03

@whale: Ide figyelj, Ámbrás, a nőknek az a bajuk az "eltarott, élősködő léttel", hogy adott esetben kiszolgáltatottá válnak és elveszítik az önállóságukat, a szuverenitásukat. Az én anyám egész életében "élősdi" volt, vezetett egy nagy háztartást, amibe orvosi rendelő, két nagyapa, egy gyerek és egy kert is beletartozott. Meg a férje, ugye. Az apám pontosan tudta, hogy az egész verkli nem menne anyám nélkül, látta, mennyit dolgozik, de még ő is elmérte néha az orrát, és célozgatott az "eltartott" mivoltra.
Kedves Ámbrásom, ha a nőket nem az érzelmeik vezérelnék, régen rossz lenne. Már úgy értem, valódi érzelmek, nem érzelmi zsarolás vagy efféle vagy az önismeret-hiány.
Én is kiáb-rándultam!:))))

whale 2012.04.23. 13:22:40

@Idet: Szóval, akkor mi legyen?:) Sutba az emancipuncival, minden nó kezébe fakanalat-meg egy férjet aki finanszírozza:))-és vissza a XIX. századba?:))
Csak azért kérdezem, mert én a női emancipáció és egyenjogúság élharcosa vagyok..:DDD

"Ide figyelj, Ámbrás, a nőknek az a bajuk az "eltarott, élősködő léttel", hogy adott esetben kiszolgáltatottá válnak és elveszítik az önállóságukat, a szuverenitásukat."

Persze, hogy kiszolgáltatottá válnak. Mindenki azzá válik-NEMTŐL függetlenül-aki nem képes magának egzisztenciát teremteni...:DDD mi ebben a meglepő? Mulatságos ezen háborogni.:)))

Idet 2012.04.23. 14:06:54

@whale: Én nem háborgok, csak megállapítom.
Semmi 19. sz., de legyen ez az életmód VÁLASZTHATÓ.
Na most, ha egy nő a HTB munkát választja, mégpedig a férjével egyetértésben, mi a ménkűnek kellene saját külön egzisztenciát teremtenie? Akkor ott vagyunk, ahol a part szakad. Háztartás-gyereknevelés-férjsegítés nem munka, mi? Nem, mert nem fizetnek érte, nem jár nyugdíj és betegbiztosítás sem, mint az irodai körmölőknek.
Egy házassági szerződés persze kell, mert minden változik, és férjnek-feleségnek egyaránt biztosítania kell magát.

whale 2012.04.23. 15:02:14

@Idet: Természetesen választható. Nem tiltja semmi, ha jól tudom. CSak utána ne tessék picsogni, hogy "ki vagyok szolgáltatva", meg "elveszítem az önállóságomat, meg a szuverenitásomat". Ezt tetszett VÁLASZTANI. Ez ezzel JÁR. Még egyszer mondom, NEMTŐL FÜGGETLENÜL.
Az azért vicces, hogy elvárod azt, hogy valaki eltartson, de ugyanakkor azt is elvárod, hogy úgy kezeljenek, mint egy ÖNÁLLÓ egzisztenciával rendelkező, FÜGGETLEN embert. A kettő nem fog menni, csaxólok...:DD

Idet 2012.04.24. 08:03:48

Csakmondom neked, mint emanci-élharcosnak: ha valaki feleség és anya, akkor miért nem egyenjogú? Miért kell ebbe az anyagi vonzatot belekeverni?
Azt akarom mondani, hogy ebben az esetben miért szűnik meg a szeretet, a megértés, egymás vállalása - horribile dictu, szerelem - mindaz, amiért mindkét nembeli ember házasságra adja a fejét?
Hidd el, hogy a kötelességét teljesítő, még ráadásul szerető feleség dolgozik annyit, és ennek a munkának van annyi hozadéka, hogy ne tessék őt cselédként kezelni.
A gyerekeknek pedig elmondhatatlan hasznára van a dolog.
Tudom, mert 28 évig csináltam, és a cégbe is besegítettem. Meg is adtam az árát, de nem rinyáltam (hát rinyáltam egy kicsit, addig, amíg fölnem fogtam, mi a helyzet), hanem kiléptem ebből az életformából, és a házasságomból is.
Még egyszer mondom, nem az életformával, az emberekkel van a baj. Azzal a felfogással, hogy az effektíve pénzt nem hozó munka nem munka, aki végzi, az vagy balek vagy cseléd.

Bicepsz Elek 2012.06.14. 14:41:30

Hat jo kis poszt, de azert egyoldalu. Hulyeseg ferfiakra meg nokre osztani a tarsadalmat, mert szamit a kor, csaladi hatter, genek, az adott orszag lehetosegei, a lakohely, a jovedelemszerzo tevekenyseg, stb stb. Akik meg tul sokat beszelnek valamirol, az azert van, mert abban luzerek (pesszimistak) vagy pedig csak abban tudnak nagyot alkotni (optimistak/kerkedok).
csaladi/szexualis szfera: Minden no es ferfi az optimalisat akarja valasztani, ez a genetikai kenyszer. Persze bizonyos idoszakokban a nok a lazado rosszfiukat kedvelik, mert ok nem torodnek a szuleikkel, a tanitonenik velemenyevel stb. 18 eves koruk utan azonban bejon a penz. Kilepsz az utcara otthonrol es mar minden penzbe kerul(hacsak nem leszel hajlektalan). Szoval az anyagi stabilitas is bejon-bar sok nonek eleg egy lyuk is es elvezi a fuggtlenseget.
tarsadalmi egyenloseg: na ez meg a kommunizmus oroksege. Most a magantulajdon korat eljuk. A hajlektalan nem egyenlo a diszkokirallyal, oruljon, hogyha nem verik agyon. Az tulajdonjog, kapcsolatrendszer es az anyagiak hatalmas kulonbseget az emberek kozott.
munkaltatok: az o erdekuk.a.beszelo szerszamok felvetele. A munkaero egy befektetesi koltseg. A munka nem nepjoleti cselekedet, hanem egy draga kiadas, ami meg kell, hogy erje. A kisgyerekek allandoan betegek, es senki se turi a sajat penzen valo pazarlast.

tarsasag: itt minden no egyenlo

ezüstszem 2012.10.27. 18:49:28

Nem így nevezném feltétlenül. Háttérbeszorításnak, lekicsinylésnek, kihasználásnak, uralom alá vonásnak, lenézésnek..stb. És ez a társadalom minden területén megtalálható, minden intézményben kivétel nincsen.

Azúrkék égbolt (törölt) 2012.10.27. 22:29:46

@ezüstszem: Ez is a profithajhász cionisták műve. A nő alapvetően a család összetartó pillére, a gyermekek példaképe. Nem szexszimbólum és karrierista munkagép. Otthon kellene a kicsiket nevelnie a természet rendje szerint.
De így dupla haszna van a káoszban halászóknak, hiszen a családot felbomlasztják, a nőt fogyasztóvá degradálják, így könnyen döntik magányos elidegenített rabszolgasorba a médiával agymosott csőcseléket.

ezüstszem 2012.11.03. 20:28:28

A liberalizmusnak az a formája amit itthon megismerhettünk, különösen is az szdsz nevű szörnyűség "előadásában", az valóban borzasztó és értéktelen.

zsannka 2013.11.02. 00:00:53

@Tsaby601S: "Nekem az egyetlen problémám a női nemmel mindig is az volt, hogy nem becsülik magukat. Hogy hiányzik a méltóság, a tartás. Legalábbis a többségből. A szorongás és a félelem a legerősebb, permanensen jelenlévő emberi érzésük." És a férfiakkal? Velük mi a baj? Hogy lehet, hogy abból a kérdésből, hogy 'van-e nőgyűlölet Magyarországon?' oda jut el valaki, hogy a nőkkel az a baj... A nőt gyűlölik, a nőt hibáztatják, a férfiak pedig nem felelősek semmiért. A férfiak nem becsülik a nőket, mert a nő nem becsüli magát. Na de hol tanulja meg a nő az önbecsülést? A családban. A férfiképe hogyan alakul? Elsőként az apját látja férfiként, s a vele való kapcsolat lesz majd egy minta. És az apjának az anyjával való kapcsolata. Na de hol az apa? Sok esetben sehol. Vagy fizikailag sincs jelen, mert elhagyta a feleséget, vagy éjjel-nappal dolgozik, és ha hazamegy, nem nagyon tud mit kezdeni a gyerekével, fogalma sincs, hogyan bánjon vele.. vagy alapból ilyen érzelmi analfabéta. Vagy pedig épp hogy tudatosan ilyen, mert a gyereknek tudnia kell, ki a főnök, és a gyerekének csak parancsolgat, ott éli ki azt, amit a munkájában nem tud. Persze lehetne boncolgatni az anyát is.. De a lényeg, hogy iszonyat sok gyerek nő fel apa nélkül, vagy egy olyan családban, ami nem segíti az önbecsülés kiépülését. S ha ez a bázis otthonról nem jön, akkor utána nehéz kiépíteni, s elvárni... olyan dolgokat, amiről az embernek nincs tapasztalata. Szóval az többségében nem úgy van, hogy egy nő egyszer csak elveszti a méltóságát, és elkezd valamiért szorongani. Annak mindig van mélyebb oka, és nem olyan könnyű változtatni rajta, főleg, ha ebben a férfiak nem segítik. De összképet nézve az egész társadalom elcseszett, a férfiak és a nők is. Mondjuk az én szemszögemből nézve a férfiakkal nagyobb a gáz. De nyilván én meg rájuk hárítom a felelősséget. :)

zsannka 2013.11.02. 13:44:20

@Tsaby601S: A bántalmazó apákról, szülőkről nem is beszélve... Akik szóval vagy tettel megalázzák, megfélemlítik a gyermekeiket. Ezek után nem csoda, ha valaki nem becsüli magát és szorong... És persze, lehet mondani, hogy ezek extrém, különleges dolgok. De az én tapasztalataim szerint a szülők közötti szeretet és megbecsülés az extrém ritka, a gyermek szeretete, személyiségének elfogadása, megismerése, tiszteletben tartása az extrém ritka. S aki szorongásban nő fel, megalázást tapasztal, az megtanulja, hogy ő értéktelen, s nagyon nehezen fog ráébredni arra, hogy talán mégsem. Gyengesége és szeretetéhsége folytán könnyebben be is vonzza azokat a férfiakat, akik csak megalázzák, kihasználják, s ebből a gödörből már iszonyat nehéz kilépni. Ezen nem sokat segít, hogy ha valaki elmondja nekik, hogy "Nekem az egyetlen problémám a női nemmel mindig is az volt, hogy nem becsülik magukat. Hogy hiányzik a méltóság, a tartás. Legalábbis a többségből. A szorongás és a félelem a legerősebb, permanensen jelenlévő emberi érzésük. És csupa-csupa olyan dolgok miatt ami abszolút csak bajt okoz nekik és teljesen abszurd, önmagukat megalázó hülyeség." Ezen csak az segít, ha valaki elfogadja, és szereti őket. De még önmagában talán az sem.

Sadist 2013.11.02. 14:37:13

@zsannka: "Hogy lehet, hogy abból a kérdésből, hogy 'van-e nőgyűlölet Magyarországon?' oda jut el valaki, hogy a nőkkel az a baj... A nőt gyűlölik, a nőt hibáztatják, a férfiak pedig nem felelősek semmiért."

Jó volna már, ha az emberek végre rájönnének (főleg a nők), hogy a szabadság és a szabad döntés felelősséggel is jár.
Évezredekig a döntések felelősségét (és természetesen az azzzal járó esetleges előnyöket is) jórészt a férfiak viselték.
Ami az utóbbi időben történt, az csupán annyi, hogy a nők is megkaptak minden szabadságjogot, amit a férfiak, viszont a felelősség vállalása eléggé terhes számukra, legalábbis a sok siránkozást olvasva ez rajzolódik ki.
A férfiaknak pedig azt szokás felróni, hogy nem lovagiasak és udvariasak, ezért nem tisztelik a nőket, miközben ez közel sincs így, csupán nem tolnak mindent alájuk és nem emelik piedesztálra őket. De kérdezem, hogy egyáltalán miért is kéne?

Sadist 2013.11.02. 14:38:42

@ezüstszem: Kiváló feminista lehetsz.

zsannka 2013.11.02. 16:02:03

@Sadist: Nem kell...
A férfitől függ, hogy mennyire van meg benne ez az igény, és hogy hogyan viselkedik, plusz a nőktől is függ, hogy mennyire várják el, mennyire alkalmasak arra, hogy lovagiasak legyenek velük, piedesztálra emeljék őket. Vannak nők, akik kifejezetten utálják, ha udvariasan előreengedik őket, vagy segítenek a csomagjuk cipelésében, mások pedig szeretik ezt. S nyilván van férfi, akiben megvan a vágy, hogy lovagias legyen, s piedesztálra emelje a nőt, másban nincs... Viszont az udvariasság nem egyenlő a tisztelettel, a tisztelet az embernek jár, nem pedig azért jár, mert valaki nő vagy férfi, szerintem.

KenceFince 2015.10.24. 07:08:50

Egy komment a netről, elhatárolódok :)

“A no nem azert tartja rabszolgasorban a ferfit es szipolyozza, mert gonosz. Hanem mert ez az evolucios strategiaja. A legodaadobb no, feleseg is ilyen. Persze vannak ferfigyulolok, tudatod feminacik, akik az evolucios, tudat alatti strategiara meg ra is erositenek. A tarsadalom hazassagot erinto szabalyai is a noknek kedveznek: eltartottak oket, a vilag nagy reszen ma is eltartjak oket a ferfiak. A modern nyugati not meg nem a parja tartja el, hanem az allam, az allam nyujt nekj elonyoket, pozitiv diszkriminaciot, valas eseten lehuzza neki a ferfi vagyonanak nagy reszet, a no egyuttmukodve neveli a gyereket az ALLAMMAL, nem pedig a ferfival.

A modern no azert veti el a hazassagot es valasztja a szingliseget, mert a ferfi eroforrasainak szipolyozasa helyett az allam eroforrasait szipolyozza. Ahol nem szocialista, joleti, koltekezo az allam a vilagban, ott bizony a nok meg ma is a ferfival mukodnek egyutt, alapitanak csaladot, lenyegeben a ferfibol elnek. Ahol szocialis, szocialista, joleti, pazarlo az allam, ott a hagyomanyos csaladmodell valsagban van. Ugyanis tamogatja a noket az allam, akar szinglik, ferfigyulolok, akar hazaso (szocialis juttatasok, valoperekben ferfi kisemmizesere utazo jogi kornyezet, kvotak a felsooktatasban, allami szektorban).

En nem sirom vissza a regi, hagyomanyos csaladmodellt. Abban is a ferfi volt kihasznalva. Csak egyutt elt a novel, akit el kellett tartania. Volt valami egyuttmukodes az utodnevelesben, de a koltsegeket a ferfi allta ott is. Es errol a noket kitarto, ferfiakat kizsigerelo rendszerrol mondja a feminista propaganda, hogy ez a csunya patriarchatus, ami kizsakmanyolta a noket. Monogamia, csalad: ferfi jovedelme felett egyetlen no rendelkezett, a feleseg.

A modern, szocialista (Skandinav es mas joleti) modellekben is a no huz hasznot, csak meg emellett a csalad is eltunik. Szinglihordak allami koltsegen szerzett diplomakkal es pozitiv diszkriminacioval szerzett allasokban meresztve a segguket: a ferfiak termelo munkajanak gyumolcset az adok es koltsegvetesi kiadasok formajaban minden no learatja.

Eddig nem jott letre olyan tarsadalmi berendezkedes, aminek ne a nok volnanak a nyertesei a ferfiak karara, koltsegere. Tala ha a ferfi vegleg hatat fordit a nonek, akkor mentesulhet a kihasznalastol. De meg akkor is, adoival a nok, feministak celjait fogja finanszirozni az allam. A no uj eltartot talalt, a szocialis allamot. Az allam bokezu tamogatasaert cserebe szavazataival fizet a noi nepesseg. Nem veletlen, hogy a nok szavazati joga es politikai reszvetele a koltekezo, szocialis, szocialista, joleti modellt tolta eloterbe mindenutt. Ez persze fenntarthatatlan a legtobb orszagban, egyedul Norvegiaban mukodik, mert vannak ferfiak altal megtermelt olajmilliardjaik. De ahol nincs ilyen bevetel, ott a szocialista feministak a jovonek adositjak el a tarsadalmat.

A ferfi a szabad versenyben, kapitalizmusban erdekelt, ahol munkaja piaci ellenerteke a bere, a no ma a kiparnazott, bokezu szocializmusban latja a biztonsagat, ami eltartja.

A prosti olyan no, aki nem a szocialista allambol akar megelni, hanem kapitalista vallalkozo. Piacrol el. Ezert gyulolik az allamot pumpolo nok a kurvakat, mert elaruljak a feminista ideologiat.

En nem jarok kurvazni, de ez sajat dontesem, egyszeruen nem igenylem ezt a szolgaltatast, de aki akarja az menjen. Az allam ebbe ne szoljon bele. Lasd Svedorszag, ahol a szocialista feministak a kurvakat kizsakmanyolt aldozatnak allitjak be, pedig csak kapitalista vallalkozo, a prostiert fizeto ferfit meg kizsakmanyolonak, holott o a fogyaszto, a szolgaltatast igenybe vevo fel.

A ferfiak kizsakmanyolasa rendszerszintu. Az, hogy valahol latsz boldog egyugyusegben es harmoniaban elo parokat, nem jelenti, hogy a ferfi nincs rendszerszintet kizsigerelve. Ez nem az adott no tudatos dontese a legtobb esetben (eltekintve par ferfigyulolo notol), hanem a tarsadalom van igy felepitve. Mar a sokat szidott un. patriarchalis tarsadalomban is a nok voltak a potyautasok. A modern, joleti, szocialista, feminista tarsadalmakban is igy van, csak mar nem a hazas nokre korlatozodik a kivetelezettek kore, hanem minden pinaval rendelkezo lenyre. Regen a hazassag fenntartasaval csatornaztak be a ferfi jovedelmet a nohoz,.feleseghez, most ehhez mar hazasnak se kell lennie a nonek (elettarskent is megilleti a ferfi vagyona feletti osztozkodas szakitas eseten stb.).

Durva pelda de talan erzekletes: vannan ugye a nagyuzemi sertestelepen tartott disznok, amik sokat szenvednek eletuk soran, napfenyt nem latnak, szuk helyen elnek, majd vegul lemeszaroljak oket es megeszik az emberek.

Meg vannak a szabadon, egy nagy farmon, turkalva, makkon nevelt boldog disznok, akiket a vegen ugyanugy leszurnak es megesznek az emberek.

KenceFince 2015.10.24. 07:09:52

@KenceFince:
Elobbiek olyanok, mint a rossz hazassagban elo, kizsakmanyolt ferfiak, akik erzik a napi szintu megalazast, kizsakmanyolast, utobbiak meg olyanok, mint a “jo” hazassagban elo ferfiak, akik nem erzik a napi szintu megalazast, egyugyuen boldogok, nem tudjak, hogy ok ugyanugy ki lesznek zsigerelve rendszer szinten, mint a naponta szenvedo tarsaik. A vege ugyana sajnos.

Mendkules csak ugy lehetseges, ha teljesen kiszabadul a diszno a husiparbol. Ez ma a MGTOW eletmoddal azonos ferfiak eseten.

Persze az ilyen elszabadult sertest a gazdag le akarjak vadaszni, karokozonak allitjak be, bunbaknak kialtjak ki mindenert. A magaban elo ferfire is kiadtak mar a kilovesi engedelyt: nogyulolonek, eroszakolonak, pornofogyasztonak, promiszkuus osztonlenynek, keresztenyietlen, liberalis mocsoknak, buzinak hordjak le, gyermektelensegi adot, agglegenyadot vetnek ki a nyakara, munkahelyen tuloraztatjak (hiszen nincs csaladod, kolykeid, te maradsz bent unnepeken, tulorazni stb.).

Vegul pedig megvadoljak, hogy pedofil, nogyulolo, nem is igazi ferfi, tul sok penze van, hisz nem kell egy not kitartania. Elbocsataskor ot rugjak ki, mert hisz nincs csaladja, akirol gondoskodnia kellene.

Tamadjak a feministak, a klerikalfasisztak, a csalados ferfiak, hisz miert pont annak az egyedulallo ferfinek legyen jobb, mint nekik… Agyonadoztatjak, nincs neki csaladi adokedvezmenye, nyugdijat se fog kapni, mert nem szult 3 gyereket, hanem inkabb dolgozott.

Velemenyem szerint a mesterseges meh feltalalasa lenne a megoldas. A ferfi nem lenne egy eleten at kiszolgaltatva a gyerekei anyjanak, csak mert egyszer vilagra fosott par kolykot. Mesterseges meh reven mindenkinek lehetne ugy gyereke, utodja, hogy nem kell kizsakmanyolastol tartania egy nosteny reszerol. Addig marad a beranya, ami nem minden veszelytol mentes dolog, de meg mindig jobb, mint a hazassag.

A kurvakra szukseg van. Talan ez az utolso piaci alapon, az allam beavatkozasa nelkul mukodo szakma. Az utolso valodi kapitalisa terulet.

A nok, a feministak vicces modon a klerikalfasisztakkal egy kovet fujva akarjak tiltani a prostituciot. Miert? A nem-prosti nok erdeke az, hogy kontroll alatt tartsak a ferfi jovedelmet, a szereto es a kurva pedig penzt von el toluk es kolykeiktol. A nok nem a felrekurasert haragszanak, hanem az ezert kifizetett osszegeket sajnaljak.

A ferfi mindenkeppen fizet a szexert, ezt az osszeget akarjak a vallaserkolcsi alapon nyugvo torvenyek es a feminacik is becsatornazni a nekik engedelmeskedo haziasszonyok zsebeibe, kihuzni a jovedelmet a prostik zsebebol.

Furcsa, de a noi jogokert verekedo feministak is ezt toljak pl. Svedorszagban ellehetetlenitik a prostituciot, persze egy ferfiellenes ellel. Mashol ugyanezt bigott klerikalfasiszta neppartok csinaljak

A prostitucio tiszta arucsere ugylet. Talan az utolso, ami allami piocaskodastol, verszivastol mentes. Erdekes, hogy a prostituciot akkor kezdtek elitelni, amikor az allam szocialis osztogato szerepe felerosodott, ugyanekkor erosodtek fel a feministak is. A feminista no szakit azzal, hogy a ferfivel mukodjon egyutt, szexert penzt alapon. A feminista no az allammal paktalt le, kap kvotakat, felsooktatast, szocialis juttatasokat, valas eseten az allam neki adja a ferj vagyonat, a kolyket az allammal egyuttmukodve neveli fel, nem a ferfival kozosen.

A feminizmus allamimadat, marxista-kommunista agyrem.

A prosti pedig szintiszta kapitalista vallalkozo. A piacrol el. Amikor az allam szabalyozza a prostituciot, akkor piacot torzit.

Az osztalyharcos, komcsi feministak nem turhetik a fuggetlen prostik mukodeset.

En ugyan nem vagyok fogyasztoja prostitucionak, de mint kapitalista vallalkozast nagyra becsulom a lanyokat. Ok nem az allambol akarnak megelni, mint a nok tobbsege.

Raadasul mig minden teren nottek az arak a piacon, addig pl. a 80-as evekhez kepest a prostik olcsobbak lettek es a minoseg is sokat javult, meg a valasztek. Mig a 80-as evekben a prostik arai a ferfi fizetesenek jelentos szazalekat tettek ki, addig ma ez kisebb hanyada az atlagfizetesnek.

Szoval ez egy sikertortenet, ahol a kapitalista viszonyok, a szabad verseny a fogyasztoknak kedvezett arak es minoseg tekinteteben is. Mindezt allami beavatkozas nelkul.

A vallaserkolcs mindig is a bigott nok erdekeit szolgalta (ellentetben azzal, amit a feministak hangoztatnak, hogy elnyomta a noket): apu a Bibliat kovetve hazamegy es a te pinadert teszi le az asztalra a fizeteset. A ferfi eroforrasai felett a feleseg rendelkezik. Mestersegesen fenntartottak a pina irrealisanmagas arat. Ezt a tularazast torte le a prostitucio piaci arazast hasznalva. Ez a szelsobalos feministak szamara megbocsathatatlan elarulasa a nok erdekeinek.

Reszben igaz, hogy nincs mar olyan kenyszer a vallas es a kozosseg felol, mint regen. De ha valaki nem ugy viselkedik, ahogy a felesege elvarja, akkor a no segitsegere siet az allam a csaladjogi biraskodas kepeben es padlora kuldik egyesult erovel a ferfit.

KenceFince 2015.10.24. 07:10:42

@KenceFince:
Az indok persze nem megcsalas miatti kiatkozas ma mar egy hazassagi bontoperben. De meg vannak olyan orszagok, ahol nem feldultsagi alapu a valoper, hanem vetkessegi alapu. Ott bizonyitani kell, hogy a ferfi hibas, megcsalt stb. Ennek megfeleloen a felrelepo ferfi sokat fog fizetni az ex-felesegnek.

Ez nem a magyar helyzet, de Magyarorszagon is padlora kuldi a birosag a ferjet, akibol a felesegnek elege lett. Csak nem kerdezik meg, hogy miert akarnak valni, nem boncolgatjak a ki a hibas kerdest. Ennek ellenere automatikusan a no fele lejt a terep. A ferfi kizsakmanyolasa a valassal valik teljesse. Ha meg akarjuk akadalyozni a valasok szamanak emelkedeset, akkor a hazassagkotesek szamat kell visszaszoritani. A hazassagkotes a valasok legkozvetlenebb rizikofaktora es elozmenye. A par evnyi kozepesnel gyengebb, kikonyorgott heti 2 szexert senki ne fizessen a vagyonaval, egzisztenciajaval. A szexhez ne tarsuljon irrealis anyagi elvaras, errol le kell szoktatni a not. A hazassag egy bianco csekk a jovobeni szexualis szolgaltatasokert cserebe. Nonszensz. A prostira koltott penz kalkulalhato, kontrollalhato, alkalmi kiadas. Barmikor le lehet allni vele tovabbi kotelezettsegek nelkul.

En nem elek vele, nem jarok prostihoz, igy nincs ilyen kiadasom. De ha hazas lennek, akkor is kellene fizetnem a not, ha eppen nincs szex, nem jo, sot meg valas utan is kellene fizetnem, mikor mar mas kurogatja. A hazassag olyan, mint a 10 eves devizahitelt felvenni egy Suzukira, ami mar 5 ev mulva se er semmit.

A ferfi ki van rekesztve a SAJAT fia nevelesbol.
Noi rokonok, silany noi pedagogusok nevelik oket felre. Bunnek beallitva, amit a nok es a feminacik eppen bunnek tartanak: mereszseget, kalandvagyat, ferfi szexualitast. A ferfi mindenkeppen fizet, vagy felesegenek a jovedelmet, vagy prostinak keszpenzben aktusonkent, sot meg a kvotak, noi szocialis es egeszsegugyi kiadasok is s ferfiakat terhelik. Ertsd ezalatt, hogy tehetsegtelen noket kell a kozigazgatasba, allami allasokba felvenni a ferfi termelo munkajabol fizetett adojabol, kvotak vannak, picsamereszto allasok noknek, kizarolag noket erinto betegsegek szurese, kezelese a ferfiakat is terheli, kozben pl. a prosztatarakra szarnak. HPV is csak a mehnyakrak miatt erdekes, a ferfi szajuregi es torokrakokra szarnak, pedig azt is a nok HPV-je okozza.

A ferfi tehat marginalizalva van. Addig szamit, amig leteszi a penzt a kurva vagy a feleseg ele. Gyereke is ennyit lat belole: a nok rabszolgajat, akit vegul onpusztitasba hajszolnak vagy valasi hajlektalan lesz.”
süti beállítások módosítása