Rábólintana-e a berber középpályás a Kóka-csomagra? Materazziként követeljünk-e piros lapot a megvont kedvezményekért?

Bernard-Henry Levy, a neves francia filozófus szerint "A fejelés egyetlen lehetséges magyarázata, hogy dolgozott Zidane-ban egyfajta dac, belső ellenállás a hülye szoborral, az istenített figurával szemben, amelyet belőle formáltak. A mozdulat az ember lázadása volt a szent ellen, a feje fölé helyezett glória megtagadása, mintha azt mondaná: élő személy vagyok, hús-vér ember, érzésekkel, szenvedélyekkel, nem egy fétis, nem az a bárgyú szentkép, amelynek az évek során beállítottak.”
"Jelentősen szűkíti a kormány a vasút és a Volán-társaságok által adható kedvezményeket 2007-től. A reform keretében jövőre 14 mellékvonalat szüntetnek meg a tervezett 28-ból, a többiről további vizsgálatok után döntenek. A vonat és buszjegyek árát 2007-ben kétszer is emelik" - mondta Kóka János gazdasági miniszter a héten.

Pedig a magyar állam egyszerűen csak Zidane. Most dobja le magáról azokat a fals elvárásokat, amik már hozzánőttek a fejünkben. Ha az ember sorban áll a Keletiben, 10-ből 8 ember valamilyen címen kedvezménnyel utazik. Kis túlzással ma megéri egy gyengébb főiskolára beiratkozni, olyan jó üzlet a diákigazolvány. Miért járna egy diáknak kedvezmény ahhoz, hogy nyáron Békéscsabáról elvonatozzon a Volt-fesztiválra? Szimplán mert szegény? Akkor miért ne adjunk neki egyszeri segélyt, hogy meghallgathassa a Quimbyt?
Az adósságok évtizedek óta nőnek. Az állami költségvetés feszültsége is régóta nő, és az állam most megteheti, hogy jól belénk fejeljen. Mi pedig Materazziként követelhetünk piros lapot, elvégre a kedvezmények járnak nekünk!
Zidane tehát rábólintana a reformra, nekem személyesen azért van két problémám:
1. A nyugdíjasok. Feri lépten-nyomon hangoztatja, hogy a reformok mindenkinek fájni fognak. Engem ezek után zavar, hogy a legfontosabb MSZP-szavazókat nem sarcolják meg, még szimbolikusan sem, mondjuk egy kedves 10 százalékkal. Ez az egész olyan pitiáner módon átlátszó.
2. A környezet. A GKI szerint a kőolaj ára csökkenni fog jövőre, így nyilván a tömegközlekedés relatíve jelentősen drágulhat az autózáshoz képest. Nekem ugyan bármelyik tudós mondhatja, hogy a mostani extrém melegnek semmi köze a globális felmelegedéshez, de már nincs kedvem elhinni nekik, és öngyilkosságnak érzem, amikor drágítjuk a tömegközlekedést.
Utolsó kommentek