El Mondo blog

„Látni tanulok. Nem tudom, miért, de bennem most minden mélyebbre hatol, és nem marad ott, ahol eddig leülepedett. Erről a belső tájról nem tudtam eddig” (Rainer Marie Rilke).

Bővebben (rólunk)

Ha tetszett...

Egyébként...

Szeretjük az értelmes vitát, bírjuk az őszinte kérdéseket és elviseljük a beszólásokat. Kulturált, intelligens olvasóink iránti tiszteletből moderáljuk a durván személyeskedő, tahó kommenteket.

Utolsó kommentek

Kontakt

Olvasói leveleket: a bloggal kapcsolatos metsző kritikát, netán baráti vállveregetést, netán kéziratokat az elmondo.mekdsz kukac gmail.com címre várunk.

2007.06.04. 13:00 El Mondo

Győzike a homoszexualitásról

sárga fiúk
Az El Mondo is jelen volt a nemrég lezajlott Mr Gay Hungary szépségversenyen. Nézőként. Ebben a bejegyzésben két, közvetlenül a szépségverseny előtt felvett interjút bocsátunk a köz épülésére és élvezetére.
El Mondo: Magyarországon az első meleg szépségverseny 2005-ben még a média kizárásával, zárt ajtók mögött zajlott. Ehhez képest az idei esemény komoly közfigyelemnek örvend. Ön szerint milyen visszhangokra lehet számítani, mennyire homofób a magyar társadalom?

Vilmos: Szerintem a magyar társadalom nem homofób. Bár vannak köztük homofóbok, de azért a kilencvenkilenc százaléka már nem az. És én úgy gondolom, hogy a melegek között is felnőtt egy új korosztály, aki rájött arra, hogy nem harcolni kell a jogokért, hanem az állampolgárok jogait kell betartani. És ez az államra is vonatkozik, mint minden emberre.

E.M.:Tehát nagy probléma nincsen?

V: Na ja, hát hülye ember mindig van. Például valakibe a szomszédja azért köt bele, mert katolikus.

E.M.: Ha már itt tartunk, mit gondol az egyházak és a melegek viszonyáról? Rendeződni látszik a dolog, vagy a közeledésre sincs esély?ördögök

V: Nem, ez a viszony sohasem fog rendeződni… Mert azért azt tudomásul kell venni, hogy a homoszexualitás az úgy van, hogy – namost a katolikus egyházról beszélek, nem a többi egyházról – hát, legyünk őszinték, a papoknak a nyolcvan százaléka pedofil. Meg minden gyereket ők rontanak meg egy bizonyos korban. Tehát ez egy álszent dolog, amit ők művelnek. Ők az abortusz ellen vannak, a homoszexuálisok ellen vannak, holott ők viszont ezt gyakorolják. Tehát vizet prédikálunk és bort iszunk.

E.M.: És mi lehet a célja a mai estének azon kívül, hogy egy nagy buli?

V: Szerintem már nincsen annak jelentősége, hogy ez egy meleg szépségverseny. Minden évben, mint a világon mindenhol, vannak férfi szépségversenyek, és itt istenigazából most az a tét, hogy 2007-ben mi lesz a divat, mi lesz a trendi; hogy a fiú típusban ki jön be, úgy a fiúknál, mint a lányoknál.

E.M.: Miben különbözik a meleg férfi szépségideál a heterotól?

V: Szerintem nincsen különbség.

*

győztesekEl Mondo: Szerinted mennyire homofób a magyar társadalom?

Győzike: Micsoda?

E.M.: Mennyire előítéletes az ország?

Gy: Má’ micsoda, Magyarország? Magyarországon először azt kellene rendbe tenni, hogy az emberek ne legyenek irigyek. Ameddig az emberek irigyek és rosszindulatúak, addig itt lehet bármi. Itt az emberek nagyon-nagyon furcsák. Ha valakinek szebb autója van, akkor leköpjük, vagy szétverjük. Ha valaki jobban él, akkor meggyalázzuk, följelentjük, vagyonosodást intézünk ellene. Ez egy borzasztó ország, ahova rossz helyre születtünk. Én nagyon sokat kaptam ettől az országtól. Meggyaláztak, leköpködtek, megfenyegettek azért mert olyan műsorom van, ami Magyarországon a legnézettebb. Ez az ország egy nagyon-nagyon-nagyon rossz ország és én gyűlölök itt élni, csak sajnos ide születtünk.

E.M.: Mi a véleményed a melegek elfogadottságáról mindennek a fényében?

Gy: Mi is, mi is kisebbség vagyunk, mint ők. Minket se fogadtak el az országban, őket se mosolygó nyertesekfogják elfogadni. Ha valaki egy kicsit más, mint a többi, azt gyűlölik. Hát a cigányokat - nézd meg - gyalázzák. Gyalázzák a cigányokat. Lehetsz te magyar, cigány, ukrán, román, meleg, itt akkor se tudsz megfelelni, ebben az országban. Itt csak akkor tudsz megfelelni ebben az országban, ha lősz, vagy rabolsz. Akkor ne félj semmit, kellesz az országnak. Ameddig te szórakoztatol, meg jól érzed magad, addig utálnak tégedet.

E.M.: És szerinted ez a mai esemény segíthet valamit?

Gy: Ez egy szórakoztató esemény, ez nem segíthet. Ez egy jó szórakoztatás lesz.

E.M.: Tehát a társadalom szempontjából ez nulla.

Gy: Hát, szerintem igen. Én nem nézem le őket, de nekem nem jelent túl sokat ez az egész. Én hoztam Bea asszonyt, én vagyok a sofőrje, de én ettől az országtól vagyok ki. Maga az országtól.

E.M.: És véleményed szerint a kereszténység és a melegek társadalma közeledik egymáshoz, vagy távolodik itt Magyarországon.

Gy: Én nem értek ehhez a kérdéshez, én egy showman vagyok. Majd ha megválasztanak kisebbségi miniszternek, vagy kisebbségi ombudsmannak, akkor erre tudok válaszolni. Én egy showman vagyok, én azt tudom, hogy az embereket hogyan kell megnevettetni. Én ehhez nem értek, én ehhez buta vagyok.

Nem csak Győzikét kérdeztük meg a témában. Az El Mondo június közepén papíron megjelenő számában többek között Nádasdy Ádám nyelvész - műfordító, és Fabiny Tamás püspök is elmondják véleményüket (őket viszont nem a Mr Gay Hungaryn kérdeztük meg).

győzike


Szólj hozzá!

Címkék: homoszexualitás egyház


A bejegyzés trackback címe:

https://elmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr91153818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása